Oudere pony laten dekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:43

Ik zou het in geen 100 jaar doen, maar gelukkig heeft de natuur daar blijkbaar ook iets op bedacht ivm sterk verminderde vruchtbaarheid. Die medicatie mag je niet geven bij lactatie en daarnaast is er sowieso al grote kans op verminderde melkafgifte waardoor een veulen ondervoed kan raken en daarmee ook een dalende overlevingskans. Dus doe het je merrie en jezelf niet aan.

Sok

Re: Oudere pony laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:51

Waarom een zieke pony dat nog aandoen? Wat een ongelooflijk egoistisch en dom idee.. :n

Damon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:54

Ik zou deze zieke en oudere pony gewoon lekker laten genieten van het leven. Dracht is een enorme aanslag op het lichaam en misschien kan ze dit er helemaal niet bij hebben. Wie weet hoe zee r dan volgend jaar bijloopt. een veulen zogen kost enorm veel energie en volgens mij kan ze de medicijnen voor cushing niet krijgen als ze melk moet geven, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik zou zeggen zoek lekker een gezond veulentje en hierdoor kan jij je merrie sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:54

Ik vroeg me dat gewoon af, en vroeg naar meningen.
Ze is in een heel vroeg stadium, en de da verwacht met de medicijnen dat dat voorlopig ook zo blijft en zelfs verbeterd.
Als ik egoistisch was gaf ik haar geen dure medicijnen van meer dan 100 euro per maand...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:55

Maar je snapt dat je pony dus van de medicijnen af moet als ze wel op een miraculeuze manier drachtig raakt, durf je die gok te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:57

Toen ik dit topic opende wist ik dat nog niet, dus toen twijfelde ik nog.
Maar nu ik weet dat die medicijnen en een veulen zogen niet samen gaan, weet ik zeker dat ik het niet doe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:57

Verstandige keuze :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:03

Sok schreef:
Waarom een zieke pony dat nog aandoen? Wat een ongelooflijk egoistisch en dom idee.. :n
Dat is nou geen erg aardige opmerking.. De meeste mensen willen een veulen van hun merrie juist uit liefde en genegenheid. Omdat ze er iets van willen ‘bewaren’. Bekijk het dus eens van de andere kant! Plus ze stelt hier de vraag en meldt het niet als een onvoldongen feit.

Ts heeft alleen de ontzettende pech dat voor deze merrie gewoon echt niet verstandig is om te doen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:10

amoj schreef:
Ik vroeg me dat gewoon af, en vroeg naar meningen.
Ze is in een heel vroeg stadium, en de da verwacht met de medicijnen dat dat voorlopig ook zo blijft en zelfs verbeterd.
Als ik egoistisch was gaf ik haar geen dure medicijnen van meer dan 100 euro per maand...

Ik zeg niet dat je egoistisch bent! :D ik zeg dat zo'n pony laten dekken een egoistisch en dom idee vind, da's wel wat anders!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:13

Sok schreef:

ts vraagt naar meningen en advies? dus ze twijfelde nog...

jou reactie vind ik onaardig ...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:15

Ik vind het onaardig voor de pony om het te overwegen.. Dracht is een enorme aanslag op een lichaam, laat staan een ziek lichaam..

Misschien staat het er wat knullig, dat was niet de bedoeling, maar ik zou het heel erg vinden als je zo'n pony zou laten dekken.