Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lizy29 schreef:Tja, als je dan toch niet wilt rijden en inspannen een optie is zou ik eerder neigen naar een kleinere maat pony waar je mee kan fokken. Bij mijn weten verkopen kleine brave pony's ook goed dus als jij de kleintjes goed opvoed en een handige ruiter zoekt die ze goed mak kan maken met rijden heb je denk ik een prima combinatie.
kamsel schreef:Sammie heeft gelijk, wat wil je fokken?
Gronings of Gelders zou ik ook zeker overwegen.
Kwpn is qua karakter zo enorm breed, van rilkikkers tot koel en alle variaties daartussen.
Idem geldt voor gebruiksdoel: dressuur, springen, allround, tuig...

branka16 schreef:meggiemeg schreef:Ik denk dat het belangrijker is om een betrouwbaar paard te hebben dan 1 die mooi is.
Nou ik vind dat niet.
Ik denk dat je ook een paard moet hebben die je zelf mooi vind toch?
Wie koopt er nou een paard dat hij/zij niet mooi vind?
Lijkt mij een beetje raar.

branka16 schreef:Jullie pinnen je nogal vast aan mij rijangst..
Als ik persé wil rijden was deze vraag er niet geweest.
Maar het rijden is niet mijn prioriteit.
Ik wil een leuk paard (eventueel voor de kar) waar ik mee kan lezen en schrijven.
Ik snap trouwens niet hoe het komt dat je niks kan vinden aan volwassen Shires? Selka schreef:Hier iemand die een Shire jaarlinger heeft gekocht. Waarom? Ik wilde een paard waarvan ik wist dat daar nog niks mee mis is gegaan. (ja ik weet het, die garantie heb je nooit maar eerder met een jong paard)
Vergis je alleen niet in de opvoeding van zo'n dier. Zijn ze lief? JA MEGA! Maar ze zijn ook enorm sterk en koelbloedig wat soms vervelende situaties kan opleveren. Mijn KWPNer krimpt in elkaar bij het verheffen van je stem, de Shire lacht je nog net niet uit en gaat verder met wat hij aan het doen is. Ook is het zoeken van een stal, hoefsmid etc. echt niet makkelijk. En het vervoeren als je een grote treft is niet handig.
Ik ben fan van de Shire en vriend ik en willen er graag 1 bij, maar handig zijn ze niet. De Nederlandse markt is meer geschikt voor KWPNersIk snap trouwens niet hoe het komt dat je niks kan vinden aan volwassen Shires?