Darwin.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:10

ik heb een Havel x Darwin,
fijn paard, maar kan heel erg heet worden/zijn, maar ik denk dat dat door Havel komt,
aan de andere kant is ze echt een schatje, in de omgang, kleine kinderen kunnen alles met haar doen, staat gewoon bijna te slapen, misschien dat ze dat dan van Darwin heeft overgenomen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:12

Wij hebben ook een Darwin gehad, uit een Amor merrie (volle broer van Inspecteur).
Hij was erg snel met zadelmak maken maar verder super braaf.
Liep als 4 jarige tussen de tuigpaarden in de parade en vond al die aandacht prachtig, de enige die al die tijd op 4 benen bleef staan.
In het werk ook goed geconcentreerd, liet alleen een beetje teveel toe van de ruiter.
In de omgang het braafste paard wat we ooit gehad hebben, ook de enige die mijn moeder uit het land durfde te halen
Ik dacht dat hij nu ZZ-Zwaar loopt of Prix st. George.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 08:58

Mijn merrie is, zoals ik al vertelde, zeer braaf. Ben alleen vergeten te melden dat ze op stal zuur kan zijn wanneer er gevoerd wordt, maar dat vind ik niet écht een uitzondering of iets wat ze van 1 van haar voorouders meegekregen kan hebben.
De moeder van Secret is Darwin x Zebulon.
Secret heeft ook nog een volle broer, Pitt, welke is verkocht op de veulenveiling van Liessel in / 97. Daarna is hij op 2/3-jarige leeftijd doorverwezen naar de 2e bezichtiging van de hengstenkeuring 99/2000. Daarna is hij doorverkocht naar Frankrijk waar hij nu in de sport loopt.

Hierbij enkele foto's ter vergelijking.

Secret (Jetset D x Darwin)
Afbeelding

Identia (Darwin x Zebulon):
Afbeelding

Pitt (Jetset D x Darwin):
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:17

Erg leuk om jullie reacties te lezen!
Dank je wel! OK dan!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:46

hoi,
ik heb een hengst veulen van darwin gehad, pikzwart en echt een super karakter. hij was altijd veel in de hand geweest. toen hij twee was zette ik mijn zoontje van 9 er wel eens op, gewoon zo aan het halster. ik hield hem natuurlijk wel goed vast hoor, met m'n arm achter zijn rug. hij vond het allemaal heel gewoon. ook weleens het zadel erop gelegd, waar hij niks om gaf. bij ons op de manege kon je je inschrijven om gezamelijk voor influenza te enten, dat schol je een stuk in de kosten. dat was ong 2 kilometer bij ons vandaan. we gingen met een hele groep en hebben hem een zadel op gelegd ( hij was toen 3 ) en hem tussen de groep gezet en gewoon mee laten stappen. onvoorstelbaar zo braaf hij was. nergens van schrikken, gewoon braaf mee lopen. heb nooit eerder zo'n braaf paardje gehad. heb hem helaas weg moeten doen door een ongeluk in de wei ( geslagen door een ander paard ) dit is nu zo'n 12 jaar geleden. maar ik denk nog regelmatig aan hem. moeder was trouwens een randwijk.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:54

chip schreef:
hoi,
ik heb een hengst veulen van darwin gehad, pikzwart en echt een super karakter. hij was altijd veel in de hand geweest. toen hij twee was zette ik mijn zoontje van 9 er wel eens op, gewoon zo aan het halster. ik hield hem natuurlijk wel goed vast hoor, met m'n arm achter zijn rug.

Ff offtopic: Je laat je zoontje op een paard van 2 rijden? Ik d8 dat het bij de meeste paardenmensen wel bekend was dat je pas iemand op je paard kan laten zitten als ie 3 is???

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:37

ik dacht dat rijden wel iets heel anders was dan even twee tellen op een twee jarige zitten terwijl ik hem vasthoud. maar jammer genoeg zijn er altijd mensen die iets negatief uit willen leggen, met de bedoeling dat heel bokt in je nek springt. en dan gaat het hier ook nog om een kind. heb geen zin in heibel, daar is dit vast niet voor bedoeld.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:55

Hoezo het gaat hier nog om een kind...Dus omdat ik 12 ben mag ik er niet wat van zeggen?

Er stond niet 2 seconden of wat dan ook dus dat kon ik niet weten. En dan nog ben ik er tegen dat iemand een 2 jarige belast. Maar sorry ik zal mijn mond wel houden Lips are sealed

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:18

nee rodeogirl, ik bedoel jou niet, maar mijn zoon. het was nog maar een klein manneke van 9 jaar. daar belast je het paard echt niet mee, niet mee gaan stappen, maar gewoon eventjes erop en er weer af en dat is dan mischien een keer of 3 gebeurd. iedereen heeft een eigen mening en dat mag ook. het is alleen niet de bedoeling om ruzie te maken. daar is geen reden toe.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:11

Dat kan heus geen kwaad hoor idd. T is een ander verhaal als je er idd mee gaat stappen enzo maar ff zo erop kan echt geen kwaad! Waarschijnlijk merkt je paard niet eens dat hij erop zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:49

Volgens mij is dit weer een heel andere discussie, eentje die al menig keer gevoerd is???

Niemand meer Darwin-ervaringen???? Lachen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:48

Picasso schreef:
Volgens mij is dit weer een heel andere discussie, eentje die al menig keer gevoerd is???

Nou... eigenlijk ben ik wel heel benieuwd wat jullie vinden van de geplaatste foto's door mij. Zien jullie (veel) overeenkomsten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:10

Randy01"]
[quote="Picasso schreef:

Nou... eigenlijk ben ik wel heel benieuwd wat jullie vinden van de geplaatste foto's door mij. Zien jullie (veel) overeenkomsten?
[/quote]

Het paard op de tweede foto vertoont veel overeenkomsten met de mijne. Natuurlijk de kleur Haha! Bloos , maar ook wel qua bouw vertoont ie wel enige gelijkenis Lachen
Ben verder niet zo'n expert op dit gebied Bloos!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:36

mijn vorige paard had een halfzus, Darwin x Pericles, Mercedes heet deze merrie, ik heb haar dus nooit gezien. Zou toen verkocht zijn in de buurt van Heemstede, wellicht kent iemand haar. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:22

Afbeelding

Dit is een foto van begin dit jaar van mijn Darwin.
Kan op het moment niet een fatsoenlijke foto vinden waarop ie een beetje netjes "staat". Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:25

Afbeelding.

Nog een longeerfoto......

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:48

Ik heb ook even wat foto's opgezocht, kwaliteit is slecht maar de foto's zijn ook al aardig oud...

Jamaica (stamboeknaam Jacco) geb. 1991, Darwin x Doornroos v. Amor.
Op de foto's 3 of 4 jaar oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:52

Goh Nina...Je hebt de mooiste foto van Pief er niet eens bijgezet! Knipoog
Dan doe ik dat maar:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UgDOAmgY4!tF3y9iybjZJiqx*PCOJPbEOOG1Nf1UlHFKOJhEFrLOjD99FS9Z4ret8Itll1*9Gf6qHl4rPbREuuAFtArSwrDmw4a9zgwUlx89VaZX8IN*BHP45nUOOhGj/Picasso%20(22%20maart).jpg?dc=4675452624024047042[/img]

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:30

Er zijn berichten naar de mesthoop verplaatst. Intressante discusie maar behoorlijk of topic.

Graag verder gaan on topic!

ladietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:25

Ik heb ook een Darwin, inderdaad super lief en ze wil echt altijd voor je werken. voor een foto kun je kijken in mn profiel...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:50

Die ogen zijn allemaal hetzelfde van de Darwins!
Afbeelding
Dit is Orlando, ook van Darwin. Staat bij ons op stal. Op http://baduh.ismijnpaard.nl staan meer foto's + beetje info.

Arina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:32

Ik heb ook gehoord dat Darwin een fijn en werkwillend karakter vererft. Toen ik mijn merrie (Mytens XX, te sterk in het rechthoeks model oftewel korte benen) dan ook door Darwin wilde laten dekken, werd dit mij door de hengstenhouder afgeraden omdat hij te korte benen vererft. Is misschien iets om rekening mee te houden.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:35

Ach, zolang zijn voeten op de grond komen... Knipoog

Bolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:46

Mijn vorige paard Kevin was ook een Darwin x Doruto.
Hij was echt een ontzettende grote knuffel, maar als ie moest werken vond hij het allemaal wat minder en dat was het Doruto-karakter dat er in zat.

Afbeelding

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UQCvBMsYvvOQtI5MXsHHNBROg3yRlq9vRGzmI!EFBfTVQF7ILfFMCQUfHobu!oQVwUcTOAul7rLFQi4eNQgyaAPWxUwdNhClZEE1K!1VuNqI*xVY*uriqdhlAW41uwsW/Kevin3(1).jpg?dc=4675306044160314134[/img]

Helaas hebben wij hem door omstandigheden moeten laten inslapen.
Voor meer info: http://groups.msn.com/Paardenenmensport/kevin.msnw

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:33

Ik heb hier een hele tijd geleden ook een topic over geopend(even naar boven scrollen, want je komt direct helemaal onderaan het topic uit Bloos ):
[FA] Darwin
Helaas is Darwin vorig jaar overleden, aan koliek.
Zonde, was een mooi paard...