Merriekeuring 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jazen

Re: Merriekeuring 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:41

Danku @clau :) .

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:57

Ik meld me ook!
Zat dit jaar ook in het mk2014 topic, mijn merrie heeft van de zomer de stamboek- en centrale keuring gelopen en heeft hier haar STER en voorlopig keur gehaald. De planning was har ook de IBOP te laten lopen maar ervoor gekozen dit nog een jaar uit te stellen omdat ze nog heel jeugdig was en ze beter tot haar recht komt op het hogere werk :)

Floor meet nu ongeveer 1.68/1.69 moet haar binnenkort weer een keer nameten :)

Afbeelding

Afbeelding

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:25

Jullie zijn er vroeg bij!

Stiekem wil ik mijn merrie voorbrengen voor het keurschap.
Mits ze in goede conditie is, ze is nu 18 en werd vorig jaar op 17 jarige leeftijd nog glansrijk ster maar was te weinig in conditie voor de CK.
Het gaat om een Jazz x Ivanhoe merrie die momenteel Ster, Sport is.

Daarnaast heb ik een merrie van klanten die voor het Ster gaat.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 07:50

XxLiEsJuHhxX schreef:
_clau_1991 ik hoop het. :P Maar ach als ze het niet haalt is het ook niet erg. :P

gr_roos Hoe moest je dat ook al weer eens meten? Dan doe ik dat morgen eens. :P

Touwtje van kogel naar ellenboog, beide punten vasthouden en dan het touwtje op de ellenboog omdraaien. Waar je het touwtje op de kogel vast had komt nu boven en dat wordt de verwachte stokmaat.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:58

Ik ga met die van mij naar de informatie avond van het KWPN in Bodegraven 17 december. Hier wordt uitgelegd wat het ideale exterieur is voor een sportpaard en gaan ze de meegebrachte merries 'keuren'. Uiteraard niet officieel, wel is het mogelijk om dan gelijk je merrie op te laten nemen in het stamboek voor een gereduceerd tarief. Ben erg benieuwd wat ze over die van mij te vertellen hebben. En dan weet ik gelijk of ik haar dit voorjaar al wil gaan voorbrengen of misschien toch het jaar daarop. Zijn er meer mensen die in Bodegraven zijn de 17de? Het is trouwens alleen voor mensen uit Zuid-holland.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:42

ik bende 17e ook in bodegraven met mijn merrie :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:29

Ik ga in 2015 met een zwarte 10 jarige Gribaldi merrie naar de keuring. Ze is nu STB EXT, alleen voor de thuis keuring geweest als 3 jarige. Ik denk dat er meer in zit :) http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/73602

En ook met een nu 2,5 jarige Kimberley merrie. (tenzij verkocht) Ze meet nu (ca een maand geleden) 1.63 en is nog volop in de groei. Uiteindelijk wil ik ook graag de IBOP met haar rijden. http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1570168
Afbeelding

Ik ben een semi doe het zelfer ;)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:16

yeentll schreef:
Ik ga met die van mij naar de informatie avond van het KWPN in Bodegraven 17 december. Hier wordt uitgelegd wat het ideale exterieur is voor een sportpaard en gaan ze de meegebrachte merries 'keuren'. Uiteraard niet officieel, wel is het mogelijk om dan gelijk je merrie op te laten nemen in het stamboek voor een gereduceerd tarief. Ben erg benieuwd wat ze over die van mij te vertellen hebben. En dan weet ik gelijk of ik haar dit voorjaar al wil gaan voorbrengen of misschien toch het jaar daarop. Zijn er meer mensen die in Bodegraven zijn de 17de? Het is trouwens alleen voor mensen uit Zuid-holland.

Oh das ideaal!! Misschien dat ik Grand wel inschrijf..Lijkt me interessant! Met zn wintervachtje haha! Het is in de avond toch?

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:33

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:35

Thanks! Ik denk dat ik Grand maar inschrijf. We've got nothing to loose :P Doen jullie nog iets qua voorbereiding hiervoor of niet? Ik longeer hem nu 1/2 keer per week maar verder doet hij nog niets.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:58

Ik doe ook weer mee :)
Afgelopen zomer is de Baltic x Indoctro ster voorlopig keur geworden. De Indoctro x Matterhorn alleen stamboek. Beide zelf klaar gemaakt en wil hun ook zelf klaar maken voor de IBOP. Misschien dat ik ze een paar weken voor de IBOP (juni 2015) naar een proff breng en die ze laat voorstellen.
De Indoctro x Matterhorn is 1.75 en doet het al netjes onder het zadel. De Baltic x Indoctro is 1.66 en nog niet zadelmak. Het staat op de planning om dat in december te doen en dan laat ik ze ook prokken. Ook nog niet gedaan.

De baltic
Afbeelding

Afbeelding

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:45

Leuk Marijkeeee! Heb je misschien wat tips waar je echt op moeten letten tijdens het keuringsklaar maken?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:52

Ik heb sinds dit jaar ook een kwpn merrie die nog in het veulenboek staat, het plan is ook omet haar naar de keuring te gaan, ze is nu 10 en obelisk x mooiman x ferro
Ik zal later een paar foto's plaatsen

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:41

@ Knollentuin: leuk! Altijd leuk die Obelisken ;)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:49

Wat leuk! Ik zou volgend jaar ook willen dat mijn merrie naar de IBOP gaat. Ben heel benieuwd wat eruit komt. Is de proef eigenlijk voor alle leeftijden hetzelfde? En wanneer worden de data bekend gemaakt? :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:57

Foto van mijn merrie..
Afbeelding

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:59

yeentll schreef:
Leuk Marijkeeee! Heb je misschien wat tips waar je echt op moeten letten tijdens het keuringsklaar maken?

Ligt er aan, voor springen of voor dressuur? ;)
in principe geldt voor beide, dat ze goed in conditie zijn. Op tijd beginnen met longeren, mooi over de rug laten lopen, bijzetten aan de longe zodat ze wat spieren in de bovenlijn krijgen. Per paard is het verschillend hoe ze bijgezet moeten worden. Een paard dat wat op de kop loopt zet je niet heel laag bij, een paard dat van nature gemakkelijk de onderhals erop zet, zet je juist wel iets lager bij.
Voor het springen laat je ze geregeld vrij springen, hoog is niet nodig, maar een keertje in uitjes neerzetten worden ze vaak wel handig van. Dan is het verstandig om 2x naar een vreemde locatie te gaan voordat je naar de keuring gaat.

Oh ja als je het paard al onder het zadel hebt, zou ik de laatste maand voor de keuring niet meer rijden en alleen longeren of in ieder geval de laatste twee weken voor de keuring.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:30

Ben ik ook wel benieuwd naar of er tips zijn inderdaad....in mijn geval voor de dressuur.
We zijn nu zover dat ik beenbeschermers etc om kan doen en hoofdstelletje...binnenkort eens een longeersingeltje om doen...

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:10

Leuk al die jonge beesten weer.
Blijft altijd weer spannend. We hebben natuurlijk allemaal zo onze verwachtingen.
Wij hebben bij leven en welzijn een 3 jarige Zirocco blue x Goodwill merrie voor de keuring.
Helena.
Ze heeft het PROK predicaat inmiddels op zak dus stap1 is gelukt.
Ze meet ruim 1.72m dus over de maat zit ik niet in :D

Afbeelding

Afbeelding

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:12

Met keuringsklaar maken begin ik zelf aan de longe , bijzet en de eerste paar sprongetjes. Het laatste stukje besteden we uit.

LLWD83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:05

Super leuk! Ik heb afgelopen februari een Sandreo x Ferro merrie gekocht, rechtstreeks van de fokker. Hij wou heel graag dat ze een IBOP zou lopen dus dat hebben we gedaan. Totaal geen ervaring, maar ze liep een super goede IBOP en ging naar de CK. Daar werd ze vervolgens keur en direct elite omdat ze al PROK gekeurd was. Ik mega trots natuurlijk :D Ik vond het super leuk en met mijn andere merrie Rhodium x Krack C gaan we dit jaar ook zeker naar de keuring!
Nu wil ik de Sandreo komend jaar heel graag laten dekken, maar misschien ook wel een embryo spoelen omdat ze nu net in de sport loopt. Iemand ervaring met embryo's spoelen?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:58

mijn merrie is vandaag naar de kliniek geweest voor de PROK keuring, volgens de dierenarts alles goed, nu wachten op bericht van het kwpn....iemand enig idee hoe lang dit ongeveer kan duren?

Heb hiervoor altijd een fries gehad dus geen ervaring met het kwpn en ook niet met een merrie.
Heb haar inmiddels een mand in mijn bezit en ben lid geworden van het kwpn, ook inmiddels haar op mijn naam laten zetten en nu dus laten prok-ken in de kliniek.

Het papier moet ik nog opsturen om op mijn naam te laten zetten maar heb hier expres me gewacht i.v.m het prokken. Moet ik nou via mijn kwpn ook een prok certificaat aanvragen of kan dit pas nadat ik bericht heb gehad van het kwpn. En moet ik nu het papier al opsturen of als ik bericht heb gehad van het kwpn?

champie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:10

ik ga als alles volgens planning loopt ook met mijn prok merrie naar de stamboekkeuring. Ze word in april 3 en is nu 1.70. het is een Canabis z x Lux. Ik wil haar denk ik zelf klaar gaan maken, wel met hulp van iemand die al meer paarden klaar heeft gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:16

Carmuh schreef:
mijn merrie is vandaag naar de kliniek geweest voor de PROK keuring, volgens de dierenarts alles goed, nu wachten op bericht van het kwpn....iemand enig idee hoe lang dit ongeveer kan duren?

Heb hiervoor altijd een fries gehad dus geen ervaring met het kwpn en ook niet met een merrie.
Heb haar inmiddels een mand in mijn bezit en ben lid geworden van het kwpn, ook inmiddels haar op mijn naam laten zetten en nu dus laten prok-ken in de kliniek.

Het papier moet ik nog opsturen om op mijn naam te laten zetten maar heb hier expres me gewacht i.v.m het prokken. Moet ik nou via mijn kwpn ook een prok certificaat aanvragen of kan dit pas nadat ik bericht heb gehad van het kwpn. En moet ik nu het papier al opsturen of als ik bericht heb gehad van het kwpn?

Via mijn kwpn moet je het prok certificaat aanvragen. Als het goed is heb je eerst een mailtje gekregen dat het kwpn de foto's heeft ontvangen van de dierenarts en dat jij het via mijn kwpn nog moet bevestigen. (tenminste zo is het bij mij gegaan, afgelopen vrijdag mijn Gtjes laten prokken)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:17

@Champie: leuk paard :) al mooi aan de maat!