[TI] Tinker-experts: i think i'm in love

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Re: Tinker-experts: i think i'm in love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:01

Wauww

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:33

Wat een droppie!! daar zou ik ook wel voor kunnen vallen :D

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 07:39

hihi jaa zelfs mijn vriend (totaaaaal niks met paarden) vind dr geweldig.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:51

Terpentijn, hulde voor je prachtig omschreven stuk :D
Zeer herkenbaar, ook hier!
Vooral het jaloerse herken ik.
Die van mij kan zó nukkig uit de hoek komen, echt een karakter. Love it <3 Wil nooit meer iets anders.
Soms zegt mijn man wel eens; Zeg, ik dacht dat wíj getrouwd waren?

Welliej, ze is inderdaad geweldig. Ga ervoor!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:58

Wat een leuke Tinker zeg!!Lijkt echt sprekend op de mijne :wow: !(moest zelfs even de foto erbij halen want zelfs de aftekeningen zijn zowat gelijk :D !)

Ik heb dus ook voor de 1e keer in mn leven een Tinker,heb ervoor altijd een Fjord gereden dus met het "lompe" ben ik wel bekend := hihi
Het zijn idd echte denkers,de mijne moet ook altijd even nadenken over de trailer inlopen,de omgeving even zich opnemen tijdens een wandeling,tijdens het poetsen als ik zeg 'om',voetjes geven enz enz.
Ze doet echt alles voor mij maar ze wil er soms gewoon eventjes over nadenken -:) hahaha
Dat geduld moet je gewoon opbrengen dan komt het helemaal goed.

Mijn Tinker laat juist wel duidelijk merken als er iets niet lekker is of zit,ook met zadel krijg ik direct reactie en dan kun je er echt donder op zeggen dat er iets niet lekker zit.
Verder kruipt ze het liefste op schoot,is onwijs lief ook naar de andere pony's en heerlijk speels.

Tot nu toe niks dan lof over Tinkers,ze is nu pas onder het zadel en ze deed het van begin af aan super braaf!!!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:15

Ik hou niet van Tinkers.... maar deze!!!!!! <3

Veel plezier met kijken bij kleine G. Ze moet geweldig zijn, als kind van haar ouders, en als kleinkind van haar grootouders ;) <niet bevooroordeeld hoor, totaal niet ;) >

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 15:58

Wat een leuke reacties! Ik heb er suuuuper veel zin in. Voel me net een klein kind die weet dat pakjesavond woensdag is hihi. *stuiter de stuiter de stuiter*
:):) :):) :):) :):)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:33

Tinkers, leuke, lieve en vooral mooie paarden. Ik heb mijn merrie (inmiddels overleden) gekocht toen ze net geen vijf maanden oud was. Ze was eigenlijk te jong, dat weet ik nu, toen niet. Ze is thuis opgegroeid, altijd lief en zelfs trouw te noemen, ze was erg vocaal, als ze je opmerkte of de auto hoorde, of als ze je hoorde praten…praatte ze gewoon terug. Je kon met haar dialogen voeren. :D, zelfs al was je in gesprek met iemand anders, huhuhuhu

Houdt je borstels maar in de aanslag, als ze gaan verharen heb je er je werk aan. (Het stopt gewoon niet meer)

Ik herinner me haar vooral als een heel lief paard en erg volhardend, maar ook meewerkend in het rijden. Ik moest ze wel laten bekappen in een hoefstal, ze vond het eng als haar been geklemd zat tussen de benen van de hoefsmid, dan trok ze altijd terug, dat hield geen enkele smid. In de hoefstal ging het goed.

Mijn echtgenoot vond haar vreselijk, hoe vaak hij de omheining heeft moeten herstellen, de weide hoe groot dan ook, was altijd te klein voor haar. Ondanks de altijd gevulde hooibak. Ze luisterde wel heel goed, en kwam naar je toe wanneer je haar riep. Het was een lief paard, maar ook een beetje lomp, een beetje als een olifant in een porseleinen winkel. Hoe vaak we de stal hebben moeten repareren, planken er gewoon uit geduwd.

Over het rijden, ze was zalig, had zalige zachte gangen, en zat als een huis, ze nam je gewoonweg mee.
Je kon echt lekker sight seeen met haar, handgalopje en genieten.
Zelf heeft ze nooit mok gehad, ze had weinig behang aan haar benen. Manen en staart waren weelderig. In de bak probeerde ze ondanks haar beperkingen alles wat je van haar vroeg uit te voeren. Ondanks dat ze zalig gangen bezat was ze te breed gebouwd voor mezelf, ik kreeg pijnen in de liesstreek.

Oh ja, drinken deed ze best veel, als ik op buitenrit ging moest ze zonodig door alle plassen om te drinken en het liefst wilde ze ook het gras proeven.

Ik zal terugdenken aan haar met een warm hart, maar hoef niet meer zonodig eigenaar te zijn van een tinker.

Nu heb ik een tennessee walking vriend, en ik verbaas me er dikwijls over, wat voor een beleefd paard ik toch wel heb. Heel veel geluk en vooral plezier met je tinker.

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 16:59

Dankje Manadeluca voor je mooie verhaal.
Ik heb ook altijd tennessee walking horses gereden. Heerlijke paarden zijn het :)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:14

Nu ben ik wel heel benieuwd, vertel… door mama te worden en gebrek aan tijd heb ik Twirre best laat ingereden, we zijn nog niet zo lang bezig. Ik ben superbenieuwd naar jouw verhalen met tennesse walking horses.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:45

Oh leuk!
Bovenstaande verhalen kloppen helemaal hoor! Vorig jaar heb ik er ook één gekocht en nu heb ik er 3 :') Niet helemaal expres, maar wat zijn ze leuk! Voor mij geen ander ras meer. Vooral het relaxte en zelfverzekerde karakter werkt voor mij goed.
En zeker een goede keus := Ik heb haar halfzusje in de wei :D, wat een knuffel en voor de duvel niet bang.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:15

oh ja das een heel knap dametje! Gewoon doennnn!

moon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:57

Mooi!!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:56

Prachtig veulentje!
Qua ras, ik heb alleen ervaring met mijn eigen tinker en ik ken er nog 1 die in hetzelfde weiland staat.. maar daar zit best verschil in! De mijne is totaal niet lomp, sloopt ook niks tenzij ze ergens van schrikt, dan rukt ze zo het halster kapot. Die andere tinker is wel behoorlijk lomp en gaat ook zowat bovenop je staan, als je die uit je persoonlijke ruimte wil krijgen moet je heeeel overtuigend overkomen.
Wat mij aan mijn tinkertje vooral opvalt is dat ze erg sensitief is, terwijl ik dat van een koudbloed niet zo verwacht had (vooroordeel :o)
Als ze onzeker is en iets niet vertrouwt dan krijg je er gewoon geen beweging in. Druk erop zetten heeft geen enkele zin. Maar als je het rustig stapje voor stapje aanpakt, haar eigen keuzes laat maken, zorgt voor een beloning op het juiste tijdstip dan komt het allemaal in orde.
Wat ik fijn vind is dat ze in de winter zonder deken kan en niet allemaal extra bijvoer nodig heeft, ik hoef me geen zorgen of ze het koud krijgt oid wat ik bij mijn vorige paard wel had.
De mijten heb ik wel mee te maken gehad, vorig jaar 1x en dit jaar 1x maar het ging met behandeling wel gewoon weg. Het is wel iets om in de gaten te houden.

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:12

Nog steeds in love? :D

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:23

En ,en ,en hebben we er een Tinker fan bij

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:58

Jaaa, ik ben ook benieuwd!!! Hoe was het?

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:29

Ojeee... geen enthousiaste reacties :\ ... Zou het dan toch zijn tegengevallen?! Neeeeh, dat kan niet!!! Ik denk dat ze er zo van ondersteboven is dat ze vergeet te reageren... :j TOCH TS?!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:29

Ts is nog niet geweest. Misschien komen de positieve reacties nog :)

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 17:10

Jaaaaaa, stomme school gooide volledig roet in het eten.. Ben dus nog niet wezen kijken. Pfff zit nu met een belachelijk groot stuk wat helemaal verkeerd is en wat af moet en aankomende tentamens :(

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:32

Hè getsie... :( Nou ja, goed je best doen met in je achterhoofd een leuk vooruitzicht :) succes met je stuk en tentamens +:)+

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:26

Wat grappig dat we allemaal ongeveer dezelfde ervaring met die tinkers hebben.

Ook ik heb altijd kwpn of tuigpaarden gehad. Was op mp aan het kijken en mijn laptop liep vast op een tinker. Na veel gedoe toch maar aangeklikt. En ja, opslag verliefd. (ik hield niet van tinkers en helemaal niet van wit). Wat ik totaal niet had verwacht was dat ze zo snel en flexibel zijn. Super lenig en erg slim. Er word namelijk altijd gezegt dat ze erg lomp en sloom zijn. Lomp ja dat klopt, maar sloom dus echt niet. Storm heb ik nu een kleine half jaar onder het zadel en we doen het erg rustig aan. Maar hebben afgelopen week voor het eerst een omgekeerde schoudervoor gereden (of hoe dat ook heet, hahaaa). Echt zo gaaf dat hij dat al kan met zo weinig oefenen. (rijd maar 1 keer in de week in de bak, de rest grondwerk of buitenrit).

Voor mij voorlopig geen ander ras meer. Ben helemaal dol op het karakter en mentaliteit. Even mee om moeten leren gaan, want ja....het is geen kwpner. Maar zo super leuk allemaal!!!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:55

Haha, Jane 2, laat ik nou toevallig een "halve" tinker en een "halve' tuiger hebben, beiden zwartbont.

Geen 2 paarden kunnen meer verschillende karakters hebben dan de Tink x Fries (ruin van 9) en en Fries x Tuiger(merrie van 4). daarom kunnen ze het denk ik ook erg goed vinden samen. Maar de Tink x Fries heeft toch wel errug veel karaktereigenschappen van een echte Tinker, dat 't maar een 'halve' is doet daar niet veel aan af. Hij is alleen wat anders gebouwd en beweegt wat anders, dan een gehele Tinker, hij is ook wel veel sneller en ook wel wat eleganter.
Maar het Tinker-stuk (dat heeft-ie van zijn moeder) is onmiskenbaar aanwezig.
Leuk?
Nou, vaak ook niet, ik sta niet te juichen als de dwarskoppigheid en het lompe gedrag weer eens naar boven komen, natuurlijk, of als er weer eens iets kapot gemaakt is.
Of je bent zelf kapot omdat er weer op je teen gestaan is, of een andere lompigheid waar ik net te laat voor was heeft plaatsgevonden.
Maar alles bij elkaar houdt dat zijn andere "Friezen"kant wel weer een beetje in balans, want hij heeft een zeer gevoelige, lichtgeraakte, driftige kant, die me mooi uit komt bij het dressuren (het slaat nooit echt helemaal door), en er zijn ook momenten dat ik BLIJ ben dat ie half Tink is (mooie vlekken, mooie sokken, maar ook toch een vergevensgezind karakter, en een echte eenmanskameraad).

TS: ik zou niet enthousiast worden van dat vele wit in het Tinkerveulen, hoewel het wel een absoluut PLAATJE is, kan me voorstellen dat je er voor valt.
MAAR DAT GEPOETS!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:21

O ja,terpentijn. Dat moet zeker gezegt worden. Ik heb nog nooooooiiiittt zo'n vieze plekkont gehad dan mijn super tinker. Ook veel wit, maar hij is altijd mega vies. Net of hij het expres doet. (Doet hij zeker expres)

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 10:49

Hahaha heerlijk hoor, uren poetsen om een vieze kont weer wit te krijgen.
Ik heb moeite met me te concentreren op school want wil haar zoooooooooo graag ontmoeten. Maar moet wel écht even doorzetten :(