Welke hengst voor deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:27

Wil je überhaupt wel diepvries gebruiken? Ik weet niet of bij jullie de DA iedere zes uur komt aan huis scannen als je diepvries gebruikt, omdat je zei dat ze lastig reist.
Denk dat de meeste hengsten die in Nederland wel vers verkrijgbaar zijn, alleen maar als diepvries voor Frankrijk beschikbaar zijn.
Mansolein @bokt woont en fokt ook in Frankrijk, benader haar eens. Wie weet heeft zij handige tips en suggesties voor jullie situatie.

lizy29

Re: Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:16

Dank je wel voor de tip. Ik zal haar eens benaderen.

Verder nog mensen met ideeën.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:06

Zelf een Flemmingh X Elcaro x Amor X Pericless XX eigen fok ...
Je wilt graag een alrounder .Ultimo ( Phin Phin ,Burggraaf ,Cadmuss Xx) ...grote hengst met massa zeer goed karakter ,goede bewegers ,goede springers en eventers zelfs en zeer mooi type geeft meer maat (maar mijn Flemmingh X Elcaro was klein echt dacht dat het een Epony zal blijven maar na zn 6e was hij 1,62 en nu is hij bijna 9 en is 1,74 gemeten .Elcaro nakomelingen kunnen laat rijp zijn...Suc6 ..(ps Ultimo was van de Radstake is verkocht naar China maar er is nog diepvriessperma begreep ik )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:59

Mooie merrie! ik ben het met Dees eens..de lijnenteelt op B. Raimond is zeker interesant.

Ik heb even praktisch gekeken, maar in frankrijk zelf bij deze stal bieden ze ook 2 holsteiners aan die wellicht interesant zijn.

http://www.haras-du-feuillard.com/fiche ... it_en.html

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:36

Dat is een mooie schimmelhengst, Elisa2!
Kon nog wel eens verrassend leuk passen op de merrie ook! :j

2bizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:05

Haha,wat apart. Deze merrie heeft toen de oude eigenaren nog in nederland woonde bij ons op stal gestaan met haar nakomeling die inderdaad een heel stuk groter en steviger was.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:43

Interessant gefokt ? Niet echt ...

Dit vond ik de KWPN site :
SPORTNAAM NAOMI

SPORTNIVEAU RUITER
DR NED L2

KEURINGEN
DATUM KEURINGTYPE LOCATIE UITSLAG PLAATSING
18-06-2003 Lokale Stamboek Keuring Zuid Holland Alblasserdam

BOVENBALK SCORES
OMSCHRIJVING WAARDE
Exterieur 58
Bewegen 63
Springen 58

Trek je conclusie ....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:50

Dat bedoelde ik dus :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:52

Cayenne schreef:
Ik bedoel het niet rot, maar ik moet zeggen dat ik het interessante papier er niet zo aan af zie. Moeder is veulenboek en verder enkel wat sterretjes in de moederlijn. Elcaro x B. Raimond is ook niet zo bijzonder.
Ik zou er ook een fijne allrounder op zetten. Is ze zelf weleens op de keuring geweest?

Ach ja dat lijkt misschien zo, maar mensen die ooit een Ramiro kind of kleinkind hebben gehad die zien wel het nut van een Elcaro x B.Raimond.
Dit is dus wel 2 x de vader van Ramiro Z en dat zijn fantastische intelligente en gevoelige veelzijdige dieren. Zeker de merries staan daarom bekend, denk aan Ratina Z. De ruinen zijn wat luier en flegmatieker - ik had zelf een ruin van Architect dus ook kleinzoon van Ramiro Z. En heb ook een Democraat X Eusebio (Zeoliet x Nimmerdor) ruin.

Iedereen met een beetje paardenverstand gaf altijd aan dat het zo doodzonde was dat het geen merrie was zodat ik had kunnen fokken ..
Elcaro's zijn helemaal slim en intelligent Zeoliet (Ramiro X Abgar) X Lucky Boy XX - niet niks, ook niet de makkelijkste door het bloed in combinatie met de intelligentie en gevoeligheid.
Maar echt fijne mensgerichte paarden ...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:51

NAKOMELINGEN Print

PAARDNAAM LEVENSNUMMER REGISTER VADERNAAM SPORTNIVEAU
ZIRKOON
Merrie
528003 04.01776 VB BURGGRAAF

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:52

PRESTATIES MOEDERLIJN

Gegevens paard: NAOMI

Gegevens M: AMARILLA

Gegevens MM: KARETTIE
gm HARRIETTE (v.CAVALIER ) SP NED 1.35
gm HELLAS (v.CONSUL ) SP NED 1.30
gm IDEAL (v.VASCO ) SP NED 1.30
gm ISCHA (v.CAVALIER ) SP INT GP
gm MELIZA (v.BURGGRAAF ) SP INT GP
ogm ALEKRA BRABANT-LEASE (v.FURORE ) SP NED 1.30
ogm ARGOS (v.PADINUS ) SP INT 1.45 MATHIJS VAN ASTEN (NED)
ogm ARTHUR (v.PADINUS ) SP NED 1.30
ogm KIM (v.BURGGRAAF ) SP INT GP
ogm KONDOR (v.FURORE ) DR NED Z1 / SP NED 1.35
ogm MADEMOISELLE (v.JALISCO B ) SP NED 1.30
ogm N (v.CALYPSO III ) SP NED 1.30
ogm POMME DE FLEUR (v.JUS DE POMME ) SP NED 1.35
ogm RENDEZ-VOUS (v.CLINTON ) SP INT ISP
ogm SUPER V (v.NEGRO ) DR NED Z1
ogm VIOLA (v.FUEGO DU PRELET SF ) SP INT 1.35 HANNA KLENSMEDAN (SWE)

Gegevens MMM: GERETTIE
ogm JURY (v.BENTLEY ) DR NED Z1
ogm MARETTY (v.FERRO ) SP NED 1.30

Dit is natuurlijk wel een pre ! :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:48

Dank je wel Fargo. Ik ben zelf niet heel bekend met de bloedlijn dus deze info kunnen we zeker meenemen in de hengstenkeuze. We hebben inmiddels wel gemerkt dat het een hele lieve aanhankelijke merrie is die graag voor je werkt. Maar ze heeft zeker wel pit.

Voor nu staat de dekking even on hold tot volgend jaar. Het word nu gewoon te veel een gehaaste keuze en we willen een goed overwegen beslissing nemen. We gaan ons er dus komend jaar goed in verdiepen en hengsten in de gaten houden. Als de merrie dan volgend jaar nog steeds goed gezond is en hopelijk een stuk fitter doordat we haar weer oppakken laten we haar checken door de DA. Geeft die akkoord laten we haar dan dekken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 14:00

amaze schreef:

Dit vond ik de KWPN site :
SPORTNAAM NAOMI

SPORTNIVEAU RUITER
DR NED L2

KEURINGEN
DATUM KEURINGTYPE LOCATIE UITSLAG PLAATSING
18-06-2003 Lokale Stamboek Keuring Zuid Holland Alblasserdam

BOVENBALK SCORES
OMSCHRIJVING WAARDE
Exterieur 58
Bewegen 63
Springen 58

Trek je conclusie ....

Ik vraag ook niet of ik het papier van m'n paard interessant mag vinden of niet, maar vraag advies voor een hengst.

Gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn of een papier interessant is om mee te fokken of niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:45

lizy29 schreef:
Dank je wel Fargo. Ik ben zelf niet heel bekend met de bloedlijn dus deze info kunnen we zeker meenemen in de hengstenkeuze. We hebben inmiddels wel gemerkt dat het een hele lieve aanhankelijke merrie is die graag voor je werkt. Maar ze heeft zeker wel pit.

Voor nu staat de dekking even on hold tot volgend jaar. Het word nu gewoon te veel een gehaaste keuze en we willen een goed overwegen beslissing nemen. We gaan ons er dus komend jaar goed in verdiepen en hengsten in de gaten houden. Als de merrie dan volgend jaar nog steeds goed gezond is en hopelijk een stuk fitter doordat we haar weer oppakken laten we haar checken door de DA. Geeft die akkoord laten we haar dan dekken.

Graag gedaan, met name de merries uit de Ramiro lijn waren fokkers én sporters gek van.. zoals ik al zei denk aan een Ratina Z bijvoorbeeld. De ruinen waren een stuk tammer maar wel hele fijne dieren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:54

Kigali is vers beschikbaar in Frankrijk google even op" Beligneux le haras "

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:44

amaze schreef:
Trek je conclusie ....

Dat is de mening van KWPN op basis van een momentopname.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:27

Ik ken wel stammen met meer predikaten en veel minder sportprestaties en als Palousa_boy graag een veulen wil fokken met deze merrie dan is dat toch prima!

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Chello III; vond het heel jammer dat hij naar Frankrijk gegaan is, want zijn 4-jarige nakomelingen vallen mij heel positief op op concours. Mooie moderne paarden, veel souplesse, goed bewegen en fijne sprong erin. Dat zou mijn eerste keus zeker zijn.

Vind de schimmel van Cantus op de site die Elisa2 noemt te zwaar voor deze merrie. Diarado zou me te duur zijn op deze merrie en die zoon van Diarado die ze aanbieden komt uit een Florencio x Krack C dus dat hoeft van mij ook niet :+

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:10

gomir schreef:
Ik ken wel stammen met meer predikaten en veel minder sportprestaties en als Palousa_boy graag een veulen wil fokken met deze merrie dan is dat toch prima!

Daar heb je wel gelijk in . :j