Casca schreef:Cayenne, dat is ook waar ik van baal.. Mijn merrie, palomino met kwpn dressuurpapier, maar zal straks ondergesneeuwd worden door aparte kruisingen, of aangezien worden voor kruising terwijl ze echt wel doordacht gefokt is..
Maar ben het eens met voorgaande reacties, ben benieuwd of er straks nog voorstanders zich zullen melden.. En dan niet alleen mensen die zeggen: voor mezelf, niet voor verkoop.
Dat is inderdaad jammer, ik vind het juist bijzonder. Een paard met bekende en goede kwpn afstamming, goed in elkaar gezet en in goede gezondheid én dan ook nog een kleurtje, beter kun je het niet hebben imo.
Maar ja, wij fokken dan met palomino x geen verdunning, dus dan moet je ook zorgen dat als er een 'gewoon' kleurtje uit komt, het veulen alsnog goed in elkaar zit, leuke afstamming en dus verkoopbaar is.
Ik ben in ieder geval alvast heel benieuwd naar je veulen. 
Wbt de meer bijzondere kleurtjes heb ik het idee dat dat vooral aan het overheersen is in de minifokkerij... Daarin vind ik het ook wel leuk en je moet uiteraard gezonde dieren fokken, maar binnen de mini's hoef je imo niet te gaan voor een mini totilas oid..