21 jaar oude haflinger verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 11:42

7 jaar dus,sorry voor het misverstand!
nogmaals het gaat mij niet om het geld, maar was gewoon even benieuwd

Anoniem

Re: 21 jaar oude haflinger verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:47

En na 7 jaar kom je er ineens achter dat ze te sterk voor je is? Dat wist je binnen een jaar ook wel. Dan had het paard nog een eerlijke kans op een nieuwe eigenaar gehad, nu wordt het grof gezegd waarschijnlijk een enkeltje slacht.

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 11:49

als je niks over de achtergrond weet, hou dan gewoon je mond!
dit is een vraag over de prijs niet over wil je kritiek geven!!!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:52

ik wil misschien mijn haflinger verkopen, ze is 21 jaar maar onder het zadel is ze echt nog pittig, en als je wilt kun je er wel 2 keer per dag op rijden( niet dat ik dat doe)!
ze heeft geen gebreken ook nooit gehad,dus kortom een haflinger die nog jaren vooruit kan!
maar nu is mijn vraag, hoeveel kan ik er ongerveer nog voor krijgen?!

Het is een overweging kleiduiker, aan zulke opmerkingen heeft TS dus nog minder dan niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:53

yvon123 schreef:
als je niks over de achtergrond weet, hou dan gewoon je mond!
dit is een vraag over de prijs niet over wil je kritiek geven!!!

maar dat is het probleem, jij wil weten wat de prijs kan zijn van je haflinger zónder dat er een achtergrond van het dier word genoemd. Over het algemeen is de prijs die je dan krijgt de prijs per kilo, bij de slager. Dat is niet als kritiek bedoeld, maar zonder informatie over het dier krijg je die reacties nou eenmaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:54

Ts , heel hard misschien maar zo'n paard raak je nu echt niet meer kwijt... dan zou je dr moeten weggeven of heel kort door de bocht een enkeltje slager....

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:54

Mijn buikgevoel zegt me dat jij en je paard langs elkaar communiceren... nee, ik ben geen zwever maar ik lees wel mensen en dieren gedrag. Als jij van nature een volger bent en je paard meer ruimte voelt hierdoor zal zij hier zeker gebruik van maken. Volg eens wat lesjes in het communiceren met je paard. Leer hiernaast misschien hoe je rij technisch haar ook kunt duidelijk maken wat de bedoeling is... daarna kun je nog altijd kijken of je haar wilt verkopen.. dit zijn mooie kansen om ook over jezelf iets te leren.. zij spiegelt iets in jou... ;)

Succes ermee, het is een prachtig paardje ( even im je profiel gespiekt)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:55

Dit soort commentaar krijg je als je niet helemaal eerlijk bent en gaat draaikonten.

On topic...
Veel zul je er niet voor krijgen, je mag blij zijn als je een goed adresje voor haar vind aangezien ze blijkbaar niet de braafste is ;)
Geld zou ik me in dit geval dan ook niet druk om maken maar meer uitkijken naar een goed huisje.
Misschien via paard in nood oid ?

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 11:57

oke, maar andere ruiters die erop hebben gezeten,met veel meer ervaring dan ik, hebben er al moeite mee om haar te stoppen.dus ja weet niet waar het aan ligt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:59

Dat snap ik maar ik neem aan dat dit probleem niet iets van het laatste jaar is. De realiteit is gewoon dat er voor een paard van 21 hooguit de slachtprijs wordt betaald en de kans dat ze nog naar een nieuw huis gaat is gewoon vrij klein. Sorry als het verkeerd overkwam, ik bedoelde het niet aanvallend. Er zit alleen wel een heel verschil tussen een paard net hebben en 7 jaar. Dan vraag ik me af waarom je dan nu ineens overweegt haar te verkopen en niet een paar jaar terug. Natuurlijk weet ik de achtergrond niet en die kan ik ook niet weten aangezien daar geen uitleg over is gegeven. Ik reageer op wat ik lees.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:00

Heb je lessen Yvon? Ik weet dat bokt echt strooit met deze vraag.. Maar dit heeft bij mij zo goed geholpen. Ik had ook altijd erge moeite hem onder controle te houden, haflingers zijn ook zo sterk. De lessen hebben me geleerd ook te ontspannen en niet alleen te remmen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:06

yvon123 schreef:
oke, maar andere ruiters die erop hebben gezeten,met veel meer ervaring dan ik, hebben er al moeite mee om haar te stoppen.dus ja weet niet waar het aan ligt!

Maar waarom is dat pas na 7 jaar een probleem en niet 5 jaar geleden al, toen er nog een grotere kans was op een goed tehuisje? Wat maakt het nu zo erg dat je haar nu opeens wel wilt verkopen?

Heb je er al eens een goed lesgeefpersoon bij gehad? Iemand die verder kijkt dan alleen het rijtechnische?

Wees eens eerlijk tegen jezelf? Waar denk je dat 21-jarige pittige haflinger terecht komt?
Want een belangrijke doelgroep (jonge kinderen) wordt al uitgesloten omdat ze zo pittig is.

Ik krijg altijd een beetje de kriebels bij dat soort advertenties. Je hebt al haar 7 jaar, en als 15- jarige vond je dat pittige niet erg, terwijl ze op die leeftijd veel makkelijker een goed tehuisje had kunnen vinden, nu wordt ze wat ouder en na 7 trouwe jaren wil je haar misschien weg doen. Daar kan ik niet helemaal bij, sorry.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:09

In je profiel staat geboren 5-4-1992 dan is ze vorige week toch 22 geworden?
Heel eerlijk gezegd denk ik dat je gaar beter op een weitje kan zetten voor de laatste paar jaar.
Want vrees voor een leven in de handelswereld.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:10

Huisvesting is ook een belangrijk punt om naar te kijken.
Hoe word ze gestald ? Hoe vaak komt ze buiten ? En hoe lang etc.
Welk voer krijgt ze.
Ligt haar zadel goed, heeft ze pijn (artrose)
Allemaal factoren die een rol kunnen spelen.
Verder les nemen om de pony onder controle te krijgen, als je dat nog wil natuurlijk want ik proef een beetje dat je er niet meer zo'n zin in hebt.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:11

Kirrr schreef:
Ik vind het persoonlijk altijd vreemd als je zulk 'oud' paard verkoopt.
Ze heeft jaren voor je gewerkt en nu ze ouder wordt doe je ze weg.
Wij hebben nog een 20jarige merrie gekocht voor mijn moeder, ze heeft haar zelfs geboren zien worden.
Moest ik ooit een 'oud' paard verkopen, dan zou ik haar gratis weggeven naar mensen waar ik 200% zeker van ben dat ze goed behandeld wordt.
Waarom zou je nog geld willen vragen voor zulk paard?
Oudere paarden hebben meer kans op medische problemen, dikwijls wat vaak tandarts nodig, DA die je al eens sneller oproept. Komen kosten genoeg bij.
Maar nogmaals dat is mijn mening.

Ik snap dat ook eigenlijk nooit zo goed.. Waarom zo'n oud paard nog wordt verkocht.
Waarom laat je deze niet lekker op een landje van zijn oude dag genieten? wat is je specifieke reden waarom je haar weg wilt doen?
Want sowieso zal je onder de 1000 euro hier voor krijgen., als het niet nog minder is....Als je haar uberhaubt nog verkocht krijgt
Laatst bijgewerkt door Cowgirl_K op 10-04-14 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 12:15

oké heb besloten haar niet te verkopen, ik krijg er ten eerste niks voor weer, en ze heeft het nu idd goed hier.
ik wil het allemaal wel uiteggen ,maar dat wordt een lang verhaal!
maar om het kort te houden, toen ik haar net had was ze nog niet zo erg ,het wordt alleen maar erger!
en ben nu moeder van 2 kinderen en wordt zelf gewoon wat voorzichtiger!
sorry dat ik zo bot reageerde kleiduiker! bedoelde het niet zo!
en idd ze is 22 jaar geworden, even weer vergeten hihi!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:19

yvon123 schreef:
oké heb besloten haar niet te verkopen, ik krijg er ten eerste niks voor weer, en ze heeft het nu idd goed hier.
ik wil het allemaal wel uiteggen ,maar dat wordt een lang verhaal!
maar om het kort te houden, toen ik haar net had was ze nog niet zo erg ,het wordt alleen maar erger!
en ben nu moeder van 2 kinderen en wordt zelf gewoon wat voorzichtiger!
sorry dat ik zo bot reageerde kleiduiker! bedoelde het niet zo!

Ja snap ik heel goed! Vind het alleen altijd zo sneu voor het beestje als deze op oude leeftijd nog verkocht word.
Anders zou ik kijken voor een goedkoop landje waar ze kan genieten. Hebben wij ook gedaan met onze haflinger :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:21

Citaat:

Gebreken komen met de tijd he ;) net als met je pony.
Als het erger is geworden zou ik toch eens maar mijn genoemde punten kijken.
Op die leeftijd kan ze goed een wat pijnlijk lijf hebben wat zich uit in vluchtgedrag en "stout" zijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:23

Fijn dat ze mag blijven. Ik zou me inderdaad eens richten op de reden waarom het steeds erger wordt. Een paard wordt niet voor de lol, fel, onaardig of onhandelbaar zo maar ineens..

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:29

melaniepk schreef:
Citaat:

Gebreken komen met de tijd he ;) net als met je pony.
Als het erger is geworden zou ik toch eens maar mijn genoemde punten kijken.
Op die leeftijd kan ze goed een wat pijnlijk lijf hebben wat zich uit in vluchtgedrag en "stout" zijn.

dat wou ik net zeggen!
maar wat ik wel een beetje vreemd vind is dat mensen een paard van 22 al echt oud vinden en misschien maar met pensioen moet? of heb ik dit verkeerd begrepen?
ik denk dat de leeftijd er wel toe doet maar vooral hoe het paard zich voelt en uit...

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:56

pluisje88 schreef:
Fijn dat ze mag blijven. Ik zou me inderdaad eens richten op de reden waarom het steeds erger wordt. Een paard wordt niet voor de lol, fel, onaardig of onhandelbaar zo maar ineens..

Ik type onzichtbaar volgens mij.... ;)

Ts heb je mijn bericht gelezen?

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:02

Citaat:
dat wou ik net zeggen!
maar wat ik wel een beetje vreemd vind is dat mensen een paard van 22 al echt oud vinden en misschien maar met pensioen moet? of heb ik dit verkeerd begrepen?
ik denk dat de leeftijd er wel toe doet maar vooral hoe het paard zich voelt en uit...

Niks moet natuurlijk ;) Alleen mijn haffie was al aardig versleten voor die leeftijd.
Dus vandaar dat ik het even combineer.. Elk paard is weer anders

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:06

pluisje88 schreef:
Eight schreef:
Ik denk dat een euro of 800 voor enkel het paard een redelijke prijs is? Ook nog afhankelijk van wat het dier allemaal kan.. Lastig

Dit is echt veel te veel hoor :P
Ik heb afgelopen september een kwpn ruin gekocht van 21 jaar (van de week 22 geworden) zonder kwaaltjes, altijd goed gereden en veel ervaring (ook wedstrijdervaring), met regendeken, halster en zadel erbij voor 500,-
Dit vind ik een nette prijs.

800 euro zou ik never nooit neertellen voor een haf van deze leeftijd

Ik heb mijn haf van 14 jaar voor 800 euro gekocht. Er was wel wat van de prijs afgehaald maar toch. Zij loopt L2 en kan rond de 1 meter springen. Verder kan ze ook nog op buitenrit en is ze 100% verkeersmak. Ik denk dat 800 euro echt te veel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:42

Yvon123 het is je vergeven hoor :j Ik snap je ook wel, altijd maar moeten vechten is ook niet leuk. Je zegt dat het alleen maar erger wordt in de loop der jaren. Je hebt het zelf nu een stuk drukker met twee kinderen. Weet zelf hoe dat is. Kan het niet zijn dat je zelf wat minder goed in je vel zit de laatste tijd? Ik heb zelf periodes dat het even niet zo lekker met me gaat (reuma) en dat werkt dan gelijk door op mijn paard, die voelt dat donders goed aan. Inmiddels weet ik er mee om te gaan en stap er dan ook gewoon niet meer op als ik zo'n periode heb. Kan best zijn dat jouw haf jouw stemmingen heel goed aanvoelt en daarop reageert. Tenslotte zijn jullie al een mooie poos samen. Misschien moet je je gewoon eens een poos gaan richten op grondwerk of zo en het rijden even laten voor wat het is. In ieder geval fijn dat ze bij je mag blijven. Succes.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:48

TS ik heb even een vraag
Je beschrijft je haflinger als een heel vriendelijk paard.
Maar de laatste tijd is met rijden het hard gaan erger geworden.
Mijn vraag is wat doet ze dan gaat ze onbeheerst aan de kletter misschien een bok?
Hoe moet je het zien.