Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yvon123 schreef:als je niks over de achtergrond weet, hou dan gewoon je mond!
dit is een vraag over de prijs niet over wil je kritiek geven!!!

yvon123 schreef:oke, maar andere ruiters die erop hebben gezeten,met veel meer ervaring dan ik, hebben er al moeite mee om haar te stoppen.dus ja weet niet waar het aan ligt!
Kirrr schreef:Ik vind het persoonlijk altijd vreemd als je zulk 'oud' paard verkoopt.
Ze heeft jaren voor je gewerkt en nu ze ouder wordt doe je ze weg.
Wij hebben nog een 20jarige merrie gekocht voor mijn moeder, ze heeft haar zelfs geboren zien worden.
Moest ik ooit een 'oud' paard verkopen, dan zou ik haar gratis weggeven naar mensen waar ik 200% zeker van ben dat ze goed behandeld wordt.
Waarom zou je nog geld willen vragen voor zulk paard?
Oudere paarden hebben meer kans op medische problemen, dikwijls wat vaak tandarts nodig, DA die je al eens sneller oproept. Komen kosten genoeg bij.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
yvon123 schreef:oké heb besloten haar niet te verkopen, ik krijg er ten eerste niks voor weer, en ze heeft het nu idd goed hier.
ik wil het allemaal wel uiteggen ,maar dat wordt een lang verhaal!
maar om het kort te houden, toen ik haar net had was ze nog niet zo erg ,het wordt alleen maar erger!
en ben nu moeder van 2 kinderen en wordt zelf gewoon wat voorzichtiger!
sorry dat ik zo bot reageerde kleiduiker! bedoelde het niet zo!
en idd ze is 22 jaar geworden, even weer vergeten hihi!
melaniepk schreef:Citaat:en idd ze is 22 jaar geworden, even weer vergeten hihi!
Gebreken komen met de tijd henet als met je pony.
Als het erger is geworden zou ik toch eens maar mijn genoemde punten kijken.
Op die leeftijd kan ze goed een wat pijnlijk lijf hebben wat zich uit in vluchtgedrag en "stout" zijn.
Citaat:dat wou ik net zeggen!
maar wat ik wel een beetje vreemd vind is dat mensen een paard van 22 al echt oud vinden en misschien maar met pensioen moet? of heb ik dit verkeerd begrepen?
ik denk dat de leeftijd er wel toe doet maar vooral hoe het paard zich voelt en uit...
Alleen mijn haffie was al aardig versleten voor die leeftijd. pluisje88 schreef:Eight schreef:Ik denk dat een euro of 800 voor enkel het paard een redelijke prijs is? Ook nog afhankelijk van wat het dier allemaal kan.. Lastig
Dit is echt veel te veel hoor![]()
Ik heb afgelopen september een kwpn ruin gekocht van 21 jaar (van de week 22 geworden) zonder kwaaltjes, altijd goed gereden en veel ervaring (ook wedstrijdervaring), met regendeken, halster en zadel erbij voor 500,-
Dit vind ik een nette prijs.
800 euro zou ik never nooit neertellen voor een haf van deze leeftijd
Ik snap je ook wel, altijd maar moeten vechten is ook niet leuk. Je zegt dat het alleen maar erger wordt in de loop der jaren. Je hebt het zelf nu een stuk drukker met twee kinderen. Weet zelf hoe dat is. Kan het niet zijn dat je zelf wat minder goed in je vel zit de laatste tijd? Ik heb zelf periodes dat het even niet zo lekker met me gaat (reuma) en dat werkt dan gelijk door op mijn paard, die voelt dat donders goed aan. Inmiddels weet ik er mee om te gaan en stap er dan ook gewoon niet meer op als ik zo'n periode heb. Kan best zijn dat jouw haf jouw stemmingen heel goed aanvoelt en daarop reageert. Tenslotte zijn jullie al een mooie poos samen. Misschien moet je je gewoon eens een poos gaan richten op grondwerk of zo en het rijden even laten voor wat het is. In ieder geval fijn dat ze bij je mag blijven. Succes.