Bitten kwestie: goed of duurkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Bitten kwestie: goed of duurkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 11:58

Mmm Friesland is zo de andere kant van de wereld voor mij :+ maar toch bedankt!
Beetje het probleem dat ze hier in belgie nogal achterzitten op paarden gebied en bestellen uit nl voor mij al aardig wat gaat kosten enkel en alleen om het te proberen.

Vroeg me wel af, die bittenbank (in linkje daar) is vk, sturen zij ook naar belgie? Kon er niet echt iets over vinden.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:00

Onze plaatstelijk paardenwinkel is een dealer van Myler. Daar zochten ze testers voor myler bitten (op facebook oproepje). Misschien kun je is bij hun informeren? Ook kun je bij hun tijdelijk een bit uitproberen dacht ik

edit: op hun website onder NIEUWS staat die oproep. Je kun je tot 12 april inschrijven. Misschien is het wat?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 12:05

Oh he bedankt! Heb ze meteen een mailtje gestuurd, kan het maar proberen! Zou wel handig zijn, weet niet of ze naar belgie willen sturen, maar vragen staat vrij :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:18

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 12:34

Hem heb ik idd al gecontacteerd, hij raadde mij de bitten in de OP aan.
Maar naar belgie komen is net echt een optie jammer genoeg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:03

In het geval van mijn paard had hij het bij het juiste eind.
Nu is hij ook de tandarts die mijn paard altijd doet.
Nee België is wat uit de buurt voor hem aangezien hij zelf uit Friesland komt, maar wel in een groot gedeelte van Nederland werkt.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:35

RianneH schreef:
Het grote voordelen van deze duurdere bitten is dat ze hun waarde tweedehands ook goed houden. Je verliest er maar een 20-30 euro op, wat isk zelf wel een goede investering vind.
Daarnaast denk ik dat het belangrijk is om te investeren in goed materiaal en merk ik dat de paarden hier gewoon veel fijner het bit aannemen nu ze een myler hebben dan daarvoor. Dus ik zal het altijd doen. Myler valt overigens wel wat groter dan de standaard maat.

Idd. Toen ik een gewoon bustrensje had nam hij die slecht in, en was erg tegen de hand.
nu met mijn myler bitje gaat de mond vanzelf open en zit ie gewoon goed :) Ik zweer nu bij Myler! Het isff een uitgave, maat in mijn ogen en erg dankbare en waardevolle uitgave:)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 14:31

Gisteren dan voor de derde keer met de Myler level 1 gereden, maar het was eigenlijk een ramp. Hij wou de hele tijd stofzuiger lopen en liep weg na de sprong. Zelfs na wijken en appuyement werd het niet beter. Dan maar eens de HH brass terug geprobeerd om te zien of ie gewoon een slechte dag had.
Toen liep hij beter, nog altijd wat vervelend maar hij liep niet meer weg en hing niet meer zo zwaar in mijn handen, iets wat hij dus tot nu enkel met Myler deed.

Level 1zal het niet worden dus.

Dooodooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:29

Nou, ik ben hartstikke blij met mijn myler bitje level 1 bij mn fjord. Op een ander bit kan ik hem toch echt niet houden, en een hoger level reageert hij best fel op...(of tongboog)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:23

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 09:48

Bedankt voor de link! Wel een erg mooi bit, ook anatomisch gevormd dan dus.
En wat voor verschil merk jij met je oude bit?

Dooodooo: gelukkig! Maar het is echt uitproberen, ik dacht bij de eerste keer rijden dus dat het super ging en hij mooi op de achterhand ging, maar de keren erna ging het dus fout. Vind wel erg weinig mensen die een level 2 hebben.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:10

Aria_zz schreef:
Bedankt voor de link! Wel een erg mooi bit, ook anatomisch gevormd dan dus.
En wat voor verschil merk jij met je oude bit?

Dooodooo: gelukkig! Maar het is echt uitproberen, ik dacht bij de eerste keer rijden dus dat het super ging en hij mooi op de achterhand ging, maar de keren erna ging het dus fout. Vind wel erg weinig mensen die een level 2 hebben.

Ze rijdt veeel rustiger! Het is echt een hittepetitje, vooral in het bos. Ze wilt altijd voorop lopen en alleen maar haasten. Ze liep nu serieus aan een los teugeltje als 3e paard.
In de bak rijdt ze er ook beter op.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 12:18

Dat is wel erg mooi natuurlijk! En reed je hiervoor ook met een ander dubbelgebroken bit?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:24

Mijn paard ging ook wat hangen op het danger bit en de myler 1 vond ze niks. Uiteindelijk uitgekomen op een ongebroken pelham. Deze ligt helemaal stil in haar mond en ze reageert er heel goed op. Ik heb enkele weken geleden een ongebroken bustrens gekocht vanwege al het commentaar wat je krijgt als je met een pelham rijdt maar daar liep ze enorm mee te rommelen. Tanden bloot en onrustig in de aanleuning. Daarna de pelham weer gebruikt en ze loopt weer ontspannen.

(Wijziging was toevoeging van de ongebroken bustrens)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:22

Heb een mailtje terug gehad van 2 verschillende bittenpassers die beiden aanraden om een bit met tong boog te proberen. Of dit nu een Myler is of een ander merk.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 13:29

Ik kan nu via de paardeschuur (waar ik hier een linkje van kreeg) 2weken een Myler level 3 proberen en retourneren als het niet goed is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:46

Aria_zz schreef:
Dat is wel erg mooi natuurlijk! En reed je hiervoor ook met een ander dubbelgebroken bit?

Enkelgebroken :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:50

Ik heb een stalgenoot die een beetje hetzelfde als jou hoofd; probleem met de aanleuning, te veel pielen met het bit. Zij heeft nu Myler lvl1 en het bevalt haar heel goed!

Ik zou vooral ook veel met je instructrice gaan kijken (na self-research natuurlijk) voor wat het beste bij jou paardje past. Zij kent jou immers en je paard, wij niet :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:54

Seven schreef:
Is een myler lv 2 niet wat die heeft meer een boog waardoor de tong vrijer ligt. Mijn paard vind dit prettiger dan de lv 1

Eens! Ik heb een merrie die ook met de level 2 loopt. Altijd een fijn te rijden merrie, makkelijk in de aanleuning, maar met een klein mondje.

Dus hiermee kan ze de mond mooi sluiten en ligt het bit super stil.

Ik vind het echt een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:05

Bij van mij gebruik in ongebroken bus trens. Is gewoon kwestie van proberen en kijken waar je paard beste op reageert.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:37

Level 3 vond ze echt niet fijn terwijl onze ruin het er super op deed.

Ik zou eerst de level 2 proberen voordat je ineens over gaat van 1 naar level 3 ;)