xGwennn_94 schreef:Zou de hengst Concorde wat zijn?
Hey! Leuke merrie heb je! Ik las dat je aan het denken was aan oudere hengsten (lupicor, voltaire, animo etc.) en dat zijn natuurlijk erg leuke hengsten die al veel bewezen hebben. Zelf heb ik meerdere jaren op een springstal/fokkerij gewerkt dus aardig wat paarden voorbij zien komen.
Animo fokt (naar mijn idee) klein, met wat feller karakter, maar goede springers! Lupicor daar aan tegen fokt naar mijn idee vrij groot.
Zelf ben ik niet gek van Concorde. Vind zelf dat hij vaak wat lastigere paarden geeft, lastig(er) in de mond en niet altijd even meewerkend. Heb zelf op de springstal met meerdere concorde nakomelingen gewerkt en deze waren stuk voor stuk niet makkelijk om mee te werken. Vaak waren ze ook niet de grootste, maar weet niet of dat kwam door de merries, of door concorde zelf. Numero Uno geeft ook leuke paarden, maar vaak ook wat lastiger te rijden (naar mijn idee), maar heeft meerdere goede springers gegeven.
Zelf ben ik erg gek van Heartbreaker en Clinton. Weet verder niet in hoeverre deze beschikbaar zijn o.i.d. maar vind het zelf goede hengsten die vaak erg fijne springertjes geven. Zijn ook niet altijd de makkelijkste, maar goede springers stuk voor stuk.