Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Manda schreef:Ik doe het geloof ik heel erg goed qua kosten als ik die bedragen lees die jullie neerleggen voor een shet....
Baal hooi kost 4 euro, misschien vier van nodig per maand? Zak voer van 8 euro, dikke maand per shet, als je ze dan al moet bijvoeren.... Met een wormspuit kan je meerdere shetten doen, of meerdere keren, dus hoef maar eens per paar maanden. Hoefsmid is ook niet bij elke paard even vaak nodig....
Ik vind de vaste kosten reuze meevallen bij zo'n kleintje, maar je moet geluk hebben met waar je hem plaatst, misschien is er iemand die zijn weide wil delen in ruil voor hulp ipv weidekosten.
Pensionstal is natuurlijk altijd veel extra geld omdat men eraan moet verdienen...
Ik zou wat rondvragen en beginnen met ergens wat te gaan verzorgen, wie weet wat de toekomst dan brengt

Sjors schreef:4 balen per maand? Das echt weinig, of je moet een shet van 100kilo hebben dan zou het kunnen natuurlijk.
Maar als ik even uitga van een shet die 200kilo weegt, 200:100x2= 4 kilo per dag. En jij zit aan de 2.6kilo per dag.
Edit: er van uit gaande dat je baaltjes van 20 kilo hebt.
, het is een mini van 80 cm dus die weegt denk ik 150 kilo. Het is maar een schatting qua baaltjes, ze staat namelijk niet alleen, de welsh A eet wel wat meer maar denk dat ik zeker niet aan de 10 baaltjes per maand voor hun twee samen kom, en dan krijgen ze bijna onbeperkt hooi in de ruif, vul het 2x per dag aan met ongeveer 2 a 3 plakken en er zit altijd nog wel een beetje hooi in als ik kom aanvullen dus ze zullen er wel genoeg aan hebben, ze zijn ook niet bepaald mager ofzo
, krijgen ook twee keer per dag brok en mueslie.
skeGirl schreef:[qote="Hemoni"]EskeGirl schreef:Ik ga je uit je droom helpen: stalling voor 30 euro gaat niet lukken. Reken maar op 80/90 euro aan voer per maand.
Waarom zoek je geen baantje? Flink sparen en dan over een tijdje een paard kopen.
Dan haal ik jou ui je droom dat dat niet lukt. Ik huur namelijk voor 30 euro per maand, incl hooi.
. Helaas komt er meer dan alleen stalgeld bij kijken...[/quote]
Maar ik reageerde op het stukje dat je voor 30 euro niks kan huren. Maar dat kan dus wel en ik heb denk ik ook wel erg veel geluk gehad met de mevrouw die dit aanbied aan mij.