Kan deze combi? (shet x welsh a)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:28

Heeft Mambo al nakomelingen? Als je die kan zien in combinatie met de moeder kan je al een stuk zien van wat ie "doorgeeft" Knipoog

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 12:28

MOmbo's eerste nakomeling is onderweg.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:34

Woeps, MOmbo dus Bloos! Sorry hoor Knipoog

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 13:35

nee was mijn fout.. moet Mambo zijn

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:46

Hiihihihihihi ...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:18

Bij ons zijn er ook 2 welsh A x Shetjes onderweg, eind mei, dacht ik zo.
We gaan de veulens gebruiken voor de manege.
Ook hebben we dit gedaanb voor de grootte en de beweging van de hengst.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:05

Buster heeft wel een aantal shets gedekt.
De effen merries kregen effen veulens, en de bonte shets die Buster gedekt heeft kregen allemaal bonte veulens, maar nou blijkt Buster ook wel aardig bont door te geven ondanks dat ie het zelf niet is...
Hier in de buurt laten mensen de Welsh schimmel-merries regelmatig door een zwartbont shet-hengstje dekken, daar is tot nu toe altijd zwart-bont of grijsbont uit gekomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:57

Ik heb dit regelmatig overwogen. Nadeel is dat ik een GGK hengst wil ivm papier veulen, en dus dan ook nadeel dat ze allemaal te groot zijn (niet dat het niet mag, maar het risico is te groot dat mijn veulen te groot wordt voor het stamboek)
Indien Sonja papieren heeft (dacht het niet he?) kan je het veulen inschrijven in het NMPRS (vader onbekend)
Er zit een man in ons stamboek die een welsh van 98cm, en daarmee ontzettend leuk fokt. Loopt met de veulens altijd vooraan, alleen veel zie je nooit terug omdat ze dus te groot worden. Meer info betreft dat, just PB Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:59

Buster schreef:
Buster heeft wel een aantal shets gedekt.
De effen merries kregen effen veulens, en de bonte shets die Buster gedekt heeft kregen allemaal bonte veulens, maar nou blijkt Buster ook wel aardig bont door te geven ondanks dat ie het zelf niet is...
Hier in de buurt laten mensen de Welsh schimmel-merries regelmatig door een zwartbont shet-hengstje dekken, daar is tot nu toe altijd zwart-bont of grijsbont uit gekomen.

Aangezien Buster niet bont is, heeft ie het bontgen niet, en kan ie het dus ook niet doorgeven. Als ie het bontgen nl gehad had, had ie bont geweest

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 12:10

stef schreef:
Ik heb dit regelmatig overwogen. Nadeel is dat ik een GGK hengst wil ivm papier veulen, en dus dan ook nadeel dat ze allemaal te groot zijn (niet dat het niet mag, maar het risico is te groot dat mijn veulen te groot wordt voor het stamboek)
Indien Sonja papieren heeft (dacht het niet he?) kan je het veulen inschrijven in het NMPRS (vader onbekend)
Er zit een man in ons stamboek die een welsh van 98cm, en daarmee ontzettend leuk fokt. Loopt met de veulens altijd vooraan, alleen veel zie je nooit terug omdat ze dus te groot worden. Meer info betreft dat, just PB Haha!

Ik heb het nmprs wel overwogen. Ik heb wat over en weer gemaild met het nmprs. Ik heb Dennis overwogen als hengst. Echter heeft het nmprs als doel om klein en edel te fokken. En dat is nou net wat ik eigenlijk niet wil. Het veulen wat ik wil fokken komt er niet om verkocht te worden of om keuringen te lopen. Daarom is het voor mij niet van belang dat er papieren bij zitten en kies ik nu dus eerder voor een iets groter hengstje zonder papieren. Sonja heeft ook geen papieren.
Misschien schrijf ik Sonja ooit wel in bij het nmprs.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 02:09

Hee wat leuk Haha! een topic waar mijn stoere man in staat Cool
Zoals gezegt is de eerste nakomeling van Mambo onderweg maar dat wordt wel een volle Welsh A, mijn eigen merrie is drachtig van hem en het veulen zal eind April geboren worden, dan kunnen we ook een beetje zien wat hij doorgeeft.

Mambo heeft geen papier maar ik ben al langer dan een jaar aan het zoeken, heb inmiddels zijn fokker achterhaald, er is al een DNA onderzoek geweest voor zijn moeder (helaas, was haar niet) heb nu een andere optie wie zijn moeder dan kan zijn maar ik moet deze merrie eerst nog vinden, spoor loopt op dit moment dood in Oostenrijk.

Via een andere fokker die mij de naam van de eventuele moeder heeft gegeven (kent iemand heel toevallig een Moonlight Miranda?????) heb ik 2 opties gekregen wie de vader zou kunnen zijn (kan alleen als Miranda de moeder is) de opties voor vader zijn: Springborne Hydeway of Revel Paul Jones (excuus als ik de namen niet goed schrijf....)
Als iemand mij kan vertellen waar ik de mogelijke moeder (miranda dus) of 1 van de 2 genoemde mogelijke vaders kan vinden kan ik weer DNA onderzoek laten doen, of is het DNA van (geregistreerde) hengsten altijd al bekend bij het stamboek?

Haha! Sorry dat ik je topic hiervoor misbruik maar als ik papier bij Mambo kan krijgen weet je in ieder geval meer over de afstamming van je veulen (mocht je voor Mambo kiezen)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:08

Ik ben benieuwd Tanja of je de ouders kan vinden, zou leuk zijn!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:48

Ik heb best lang een welsh x shet hengstverzorgd. Hier een foto:

Afbeelding