Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Buster schreef:Buster heeft wel een aantal shets gedekt.
De effen merries kregen effen veulens, en de bonte shets die Buster gedekt heeft kregen allemaal bonte veulens, maar nou blijkt Buster ook wel aardig bont door te geven ondanks dat ie het zelf niet is...
Hier in de buurt laten mensen de Welsh schimmel-merries regelmatig door een zwartbont shet-hengstje dekken, daar is tot nu toe altijd zwart-bont of grijsbont uit gekomen.
stef schreef:Ik heb dit regelmatig overwogen. Nadeel is dat ik een GGK hengst wil ivm papier veulen, en dus dan ook nadeel dat ze allemaal te groot zijn (niet dat het niet mag, maar het risico is te groot dat mijn veulen te groot wordt voor het stamboek)
Indien Sonja papieren heeft (dacht het niet he?) kan je het veulen inschrijven in het NMPRS (vader onbekend)
Er zit een man in ons stamboek die een welsh van 98cm, en daarmee ontzettend leuk fokt. Loopt met de veulens altijd vooraan, alleen veel zie je nooit terug omdat ze dus te groot worden. Meer info betreft dat, just PB