Oeps mijn merrie is zwanger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:20

set_elkol schreef:
ze bedoelt denk ik in beide gevallen APHA

Dan zou ze het catagorisch fout typen, dat denk ik niet.

Set_Elkol

Re: Oeps mijn merrie is zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:21

kan toch een tikfout zijn?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:29

Meerdere keren?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:48

Gaat dit topoc nu over spalvauten.

pitamientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 11:58

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:03

Tja, als je de moeite neemt om iets op een forum te plaatsen, dan mag je ook de moeite doen om het voor anderen leesbaar te maken. Er is echt geen touw aan vast te knopen.
Leuk dat je een veulen krijgt! Hopelijk gaat alles goed.

pitamientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:29

@cayenne omdat jij een redactrice/journaliste bent denk je dat je alles zo bot moet neer zetten. ik ken mensen die redactie's schrijven tussen de regels door kunnen lezen en het verhaal wel begrijpen. heb al geschreven dat ik het zo spontaan heb geschreven, maar waarschijnlijk ben ik misschien te gek met mijn dieren dat ik dit erg wondelijk vind wat hier gebeurt is en dat te snel geschreven heb. En ik maar een normaal mens ben die iets spontaans heb gedaan en hier gelijk zo afgezeken moet worden. dit is zo not done sorry

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:32

En weer is er een topic bijna om zeep geholpen.Ts weet het nu wel.Nou zal ik wel een zeurpiet zijn.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:40

pitamientje schreef:
@cayenne omdat jij een redactrice/journaliste bent denk je dat je alles zo bot moet neer zetten. ik ken mensen die redactie's schrijven tussen de regels door kunnen lezen en het verhaal wel begrijpen. heb al geschreven dat ik het zo spontaan heb geschreven, maar waarschijnlijk ben ik misschien te gek met mijn dieren dat ik dit erg wondelijk vind wat hier gebeurt is en dat te snel geschreven heb. En ik maar een normaal mens ben die iets spontaans heb gedaan en hier gelijk zo afgezeken moet worden. dit is zo not done sorry

Meid, trek het je niet te veel aan. Het is Bokt en die hebben nou eenmaal graag wat te zeuren. :P

Gefeliciteerd met je veulen!! Het is een bijzonder verhaal. Ik ben benieuwd naar het veulen trouwens.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:42

Waarom kan een jaarling geen merrie dekken? Grootte kan je nog verbazen hoor. Mijn mini tinker heeft toch ook twee grotere merries weten te dekken. Absoluut niet gepland. Maar het is hem toch echt gelukt. Maar leuk dat ze toch drachtig is, inderdaad misschien stiekem toch een teken van oma paardje :)

Sommige mensen moeten trouwens niet zo zaniken. Hebben jullie niets beters te doen dan constant zeuren over anderen op bokt? :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:48

pitamientje schreef:
ik ken mensen die redactie's schrijven tussen de regels door kunnen lezen en het verhaal wel begrijpen.

Eigenlijk zou dat niet moeten hoeven, dat tussen de regels doorlezen, want dat kun je ook verkeerd interpreteren. Ik heb bij mezelf iig nog geen telepathische vaardigheden kunnen ontdekken, en waak ervoor om aannames te gaan doen. Dus wil je echt geen verwarring, plaats een duidelijke reactie, lees hem drie keer door en tel tot 10 voordat je de verzendknop aanklikt. Je kunt niet roepen dat je geen tijd hebt gehad om je stukje te componeren, want jij hebt de openingspost geplaatst. Dat uithalen naar anderen is helemaal niet nodig en siert je allerminst.

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:51

pitamientje schreef:
Als aller eerste, het is van de geplande hengst, de andere hengst is nog een jaarling die heeft een trap nodig als hij het zou willen :D

Als tweede, we gaan voor altijd naar curacao.

Als derde, het veulen blijft hier tot het 3 jaar is en dan komt deze over naar curacao. Ik ben niet dom dat ik dit een veulen aan zou doen om zo'n reis te maken. Heb echt wel hersens in me hoofd.

Als vierde ik wist niet, dat er zoveel zeurders hier waren die gelijk weer een ander discussie op gang willen brengen dan nodig is.

Als vijfde, ik was zo verrast, dat ik door heb geschreven, maarja blijkbaar mag dat niet zonder dat er mensen komentaren moet blijven geven.

Als zesde heb ik dus nu weer eens geleerd dat ik hier dus geschoold en geleerd moet zijn en na moet denken als ik hier wat wil schrijven.

Als allerlaatste punt ben al jarenlang hier op het forum geweest en ben daarna weggaan om dit soort reden nu na een aantal jaren dacht ik laat me weer eens wat schrijven en wat schets mijn verbazinning het is nog steeds zo en nog steeds dezelfde heel jammer.

ik kon het verhaal prima lezen en vind het super leuk om te lezen! leestekens zijn niet nodig als je een beetje de moeite doet om te lezen toch?! :) vind het super leuk voor jullie dat ze drachtig is .. ik volg wil natuurlijk wel weten wanneer het veulen er is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:57

pitamientje schreef:

Pardon? :? Wat heeft het feit dat ik journalist ben daarmee te maken? HEt plaatsen van leestekens is gewoon heel normaal en in de boktregels opgenomen.
Ik reageer hier niet als journalist maar als bokker :) Jammer dat je het zo vreemd opvat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:11

Citaat:
Als aller eerste, het is van de geplande hengst, de andere hengst is nog een jaarling die heeft een trap nodig als hij het zou willen :D

Dat zegt niets hoor :D , ik weet van een shet die een grote d-pony heeft drachtig gekregen.
De merrie ging gewoon liggen en hop drachtig. :+

mariellerio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:28

Maak je niet druk hoor. Ik kon het prima lezen. En snap dat je door het spontane wel leestekens vergeet . Leuk ongelukje na zo veel keer proberen. Proficiat. Ben benieuwd wat er uit komt .

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:30

mariellerio schreef:
Maak je niet druk hoor. Ik kon het prima lezen. En snap dat je door het spontane wel leestekens vergeet . Leuk ongelukje na zo veel keer proberen. Proficiat. Ben benieuwd wat er uit komt .

Mee eens, ik heb ook nergens last van gehad. Ik heb het dan wel gelezen op mijn telefoon. Maar van harte gefeliciteerd, wat een geweldig (on)gelukje!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:30

Graag gedaan hoor, ik was toch vroeg wakker en had niks te doen. :D
En zo zijn we beide geholpen.
En ik maak me er niet druk om hoe je het schrijft.

Spannend TS. Nog gefeliciteerd met het ongelukje.
Ben benieuwd of je nog in nederland bent als het veulen geboren word.
Maar dat zal wel want de DA zei: snel!
En jij zult niet binnen 1 of 2 dagen daar zitten.
Heb je al een huis daar?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:36

Gefeliciteerd hoor dit is nog eens een mooi ongelukje.
Zo maar op het laatste nippertje alsof ze een cadeautje wilde geven en goed verstopt gehouden ook nog.
Zo zie je maar weer zelfs mensen met ervaring worden soms voor de gek gehouden.
Ik kan me jullie gezicht wel voorstellen toen jullie het hoorden zo grappig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:23

pitamientje schreef:
AIHA staat voor American Indian Horse Association. beter bekend onder AIHR
http://www.indianhorse.com/

Dat is net zoiets als het NRPS hier in Nederland.
Het veulen zal dus geen stamboekpapier krijgen, maar dat zal jullie waarschijnlijk niks uitmaken.
Ik ben heel benieuwd wat voor kleurtje er uit gaat komen.

Je kunt volgens mij je topic ook laten verplaatsen naar WN fokkerij als je dat zou willen.
Dan zit je op het western gedeelte van bokt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:40

Vraagje aan Spatter: wat is er western aan het fokken van een kruising?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:39

Weet je dat paardenhooi e.d. moeilijk te geven zijn op Curacao? Heb een stalgenootje die er voor 2 jaar woont, en die heeft gewerkt bij 1 van de stallen daar, en gewoon hooi is er niet te krijgen.
Succes!

pitamientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 16:12

Ik trek me eigenlijk niet zoveel aan wat andere me zeggen ik doe me ding zoals ik het wil. maar mensen hier afzeiken is een no go en dan vallen ze mij weer aan als ik daar wat over schrijf. Ik reageer eigenlijk omdat ik het jammer vind dat er altijd weer mensen zijn die andere er onderuit willen halen met hun komentaren maar kunnen zelf niet incaseren als men een wederwoord schrijf. hierbij wil ik het laten dit is echt een off topic gebeuren jammer hoor echt kleuterklas niveau. en ja dan wordt er geschreven dat het mij niet siert, nou die andere mogen wel, lijk wel vrienjes van elkaar, ik ben niet begonnen.

de rest dankje wel voor de opstekkende woorden en geluk wensen. ik verheug me erg op dit wonderlijke veulen en zo snel dat het op deze planeet geland is :D komen de foto's

dit veulen krijgt dus wel papieren wat mij eigenlijk niet echt uit zou maken of niet maar dit veulen krijgt een AIHR papieren.
volle arabier en volle paint zoals arabier en quarter quarb zijn. hoofdzaak eerst maar eens gezond te wereld komen en kijken welk toverballetje dit is word :D :) ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:14

pitamientje schreef:
Ik trek me eigenlijk niet zoveel aan wat andere me zeggen ik doe me ding zoals ik het wil. maar mensen hier afzeiken is een no go en dan vallen ze mij weer aan als ik daar wat over schrijf.

Heb je nu niet door dat je jezelf gigantisch tegenspreekt?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:21

Kunnen we dit allemaal niet vergeten en gewoon blij voor haar wezen dat ze een leuk veulen krijgt en de mensen die hier niet willen reageren over dat gene waar het topic op is gebaseerd die maar naar een ander topic gaan?
Ik ben wel nieuwsgierig wat voor een leuk veulen hier van gaat komen en vooral ook hoe de mama en papa in spe er uit zien.
Ik heb zo'n idee dat door dat gezeur over wie wat over elkaar schrijft dit topic straks niet meer word gereageerd zou ik jammer vinden en denk wat andere met mij...

En dat ik ook niet zo heel goed in leestekens ben sorry daar kan ik nou eenmaal niets aan doen ik weet ook niet precies wanneer er waar een , zou moeten komen.

*\o/* *\o/* *\o/* en weer ON TOPIC *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:22

Cassidy schreef:
pitamientje schreef:
Ik trek me eigenlijk niet zoveel aan wat andere me zeggen ik doe me ding zoals ik het wil. maar mensen hier afzeiken is een no go en dan vallen ze mij weer aan als ik daar wat over schrijf.

Heb je nu niet door dat je jezelf gigantisch tegenspreekt?

Hou nou eens op zeg, wat een niveau. -O-

Ts, zou inderdaad wel iets makkelijker te lezen zijn maar goed dat is al vaak genoeg gezegd :)

Ik hoop dat er snel een leuk, knap, gezond veulentje op deze aardbol land :)

Heb je foto's van papa en mama in spe? *D