Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
frisian_love schreef:helemaal mee eens, karakter is belangrijker dan ras of uiterlijk.
Ik heb zelf de slechte ervaring opgedaan met een Haflinger.
Ik was al gewaarschuwd dat een Haflinger delen met je dochter, vragen om problemen is.
Hij zou er met mijn dochter vandoor gaan.
Toch eigenwijs, een "superbrave" ruin gekocht (bleek later dekhengst te zijn geweest)
Hij ging er idd met mijn dochter vandoor, ik zou hem wel even opvoeden![]()
Dat kostte mij bijna mijn leven (ben al lang blij dat het mijn dochter niet was).
Ik zou dus voor de NF gaan, moet makkelijk kunnen (of een Ijslander)
Goudlokje1 schreef:frisian_love schreef:helemaal mee eens, karakter is belangrijker dan ras of uiterlijk.
Ik heb zelf de slechte ervaring opgedaan met een Haflinger.
Ik was al gewaarschuwd dat een Haflinger delen met je dochter, vragen om problemen is.
Hij zou er met mijn dochter vandoor gaan.
Toch eigenwijs, een "superbrave" ruin gekocht (bleek later dekhengst te zijn geweest)
Hij ging er idd met mijn dochter vandoor, ik zou hem wel even opvoeden![]()
Dat kostte mij bijna mijn leven (ben al lang blij dat het mijn dochter niet was).
Ik zou dus voor de NF gaan, moet makkelijk kunnen (of een Ijslander)
Dit heeft volgens mij niets met Haflingers opzich te maken.. Ik heb jaren een stel Hafjes met mijn moeder gedeeld en nog nooit last gehad.
Als je een Forester weil, zou ik gewoon kijken naar een groffer gebouwd type, daar kan eigenlijk iedereen wel op
Maar indd, er zitten een stel rotzakken tussen hihi
Freedom30 schreef:Dag bokkers,
graag wil ik jullie mening omdat ik zelf nogal twijfel over het volgende.
Eind van het jaar willen we een pony kopen. Mijn dochter is dan 9 en moet nog leren in galop te gaan, zelf meerdere keren Z, ORUN, zadelmak maken etc.
Zelf wil ik ook op de pony kunnen rijden omdat mijn dochter niet 7 dagen op de pony gaat rijden. Ben zelf 174 en 66 kg. Ik denk dat voor mijn dochter een NF makkelijker is dan een misschien sterke Haflinger, maar een Haflinger pas ik weer wat beter op. Wat vinden jullie.
Punz schreef:Orienteer je eens op een Connemara!
( al ben ik het met de rest eens: karakter ( en in dit geval ook het hebben van voldoende massa) is belangrijker dan ras)
Babootje schreef:Punz schreef:Orienteer je eens op een Connemara!
( al ben ik het met de rest eens: karakter ( en in dit geval ook het hebben van voldoende massa) is belangrijker dan ras)
Oei een Connemara zou ik al helemaal niet adviseren. Dat zijn zeker geen kinderpony's maar hebben een flink karakter, net als welsh. Moet je wel aankunnen. Maar super sportpony's dat wel.
Persoonlijk zou ik ook voor een NF kiezen. Wel eentje die al beleerd is en aantoonbaar braaf.
En dan kun je het je niet veroorloven om je te beperken tot 1 ras. Orienteer je gewoon zo breed mogelijk..