camera systeem in de stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: camera systeem in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:05

biertjuh_tw

Re: camera systeem in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:14

WiFi zal het waarschijnlijk niet redden omdat je snelheid dan helemaal in zal storten.. Ik zou adviseren om of voor homeplug te gaan, of kijken of je iets via internet zelf kan regelen.. Homeplug hoeft tegenwoordig niet meer persé over dezelfde fasen volgens mij, deden wij in het bedrijf ook niet en de snelheid was nog best acceptabel..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:26

Neonlight schreef:
Paar jaar geleden hadden wij een dure camera-set gekocht, zou 150 meter bereik door muren en 300 meter op open veld hebben. Wij hadden een 70 meter nodig door muren. Uiteindelijk werd de 25 meter nog niet gehaald. -O- Dus ook qua specs op afstand moet je echt oppassen, dat is best case scenario, maar komt maar zelden voor.

Precies dat is meestal het probleem. Men denkt dat de max makkelijk te halen is, maar dat is dus niet zo. En om die reden ben ik dan ook voor een kabelgebonden systeem gegaan. Had teveel muur waar het signaal dan doorheen moest.
Camera's gekocht via Ebay Duitsland. Deze heeft zijn eigen stroomvoorziening, stroom in de stal is dus wel noodzakelijk. Kabel ook via Ebay (is nl 75 ohm kabel) en de stekkers ed heb ik bij een onderdelenwinkel gehaald. camera is ook infrarood, heb super beeld, geen last van storingen of te weinig ontvangst. En ik had zelfs 1 jaar het spul online staan. Kon iedereen meegenieten :D Ging via heel simpel progje, moest alleen de camera dan op de computer aangesloten hebben. En mijn verbindingssnelheid was toen nog 64 kb :') Heb ook meer dan 1 camera erop gehad, die schakel je dan weer via een switcher (kastje waarop je dan de camera's aansluit). Denk dat ik al met al een 400 euro uitgegeven heb eraan. En dat was dan voor 2 camera's, 2x kabel enz enz.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:36

Neonlight schreef:
Elegance_ schreef:
Er is wel Wifi in het woonhuis maar dat is te ver weg, ik zit eraan te denken gewoon een abbonement met een stick af te sluiten. Ik had een tijd terug ergens iets gelezen over internet abbonementen voor 1 of 2 maanden maar dat kan ik dus niet meer vinden..

Als er vanaf het woonhuis de stroom loopt naar de stal (voorwaarde is wel dezelfde fase) zou je dus via een homeplug zo op stal internet kunnen krijgen. Dat is goedkoper als een internet abonnement voor heel even, want die zijn gewoonweg duur.

Moet dan de electra van stal en die waar je router op zit op dezelfde "stop" zitten?