Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

BabiiVeeraa schreef:Haha het is maar wat je schitterend vindt :-p vond het zelf op de tulip cup wel erg opvallend hoe netjes en relaxed het er bij de Western rubriek aan toe ging, terwijl er ook hele jonge paarden meededen. Terwijl in de engelse klasses er zelfs paarden waren die 10 minuten stil hebben gestaan, alleen achteruit liepen of juist van alles schrokken en gingen racen
YildizArabs schreef:BabiiVeeraa schreef:Haha het is maar wat je schitterend vindt :-p vond het zelf op de tulip cup wel erg opvallend hoe netjes en relaxed het er bij de Western rubriek aan toe ging, terwijl er ook hele jonge paarden meededen. Terwijl in de engelse klasses er zelfs paarden waren die 10 minuten stil hebben gestaan, alleen achteruit liepen of juist van alles schrokken en gingen racen
Bedankt! Erg leuk om terug te horen!![]()
Ik denk ook dat er idd een verschil zit qua opvoeding, wat eigenlijk niet zou moeten/hoeven. Binnen welke discipline je ook rijdt, het is fijn om een goed opgevoed en gemakkelijk te hanteren paard te hebben.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om een paard te showen die zich niet weet te gedragen. Je stoort daarmee echt andere combinaties. Hoe irritant is het als je in een fijn ritme zit om dan door n onrustig paard afgesneden te worden.
En natuurlijk kan een paard altijd schrikken, ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft, maar je kunt je paard ook op veel voorbereiden. Ga eens op een vreemde locatie tussen vreemde paarden rijden, oefen dat gewoon, zodat je m ook niet op zon show in het diepe gooit. Wel zo fair, voor jezelf, je paard en voor je mederuiters.
YildizArabs schreef:Bedankt! Erg leuk om terug te horen!![]()
Ik denk ook dat er idd een verschil zit qua opvoeding, wat eigenlijk niet zou moeten/hoeven. Binnen welke discipline je ook rijdt, het is fijn om een goed opgevoed en gemakkelijk te hanteren paard te hebben.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om een paard te showen die zich niet weet te gedragen. Je stoort daarmee echt andere combinaties. Hoe irritant is het als je in een fijn ritme zit om dan door n onrustig paard afgesneden te worden.
En natuurlijk kan een paard altijd schrikken, ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft, maar je kunt je paard ook op veel voorbereiden. Ga eens op een vreemde locatie tussen vreemde paarden rijden, oefen dat gewoon, zodat je m ook niet op zon show in het diepe gooit. Wel zo fair, voor jezelf, je paard en voor je mederuiters.
Kreeg achteraf vanuit het publiek heel veel te horen dat ze het er niet mee eens waren, maar de jury zal wel iets gezien hebben wat niet klopte, zij hebben ervoor geleerd natuurlijk

) en dan savonds ben ik uitgenodigd voor mijn zus haar sweet 18 party, en die volgende dag de keuring, ik zou dikke wallen onder mijn ogen hebben waarsschijnlijk 

super stoer!
haha