Telleurgesteld in de KWPN organisatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Telleurgesteld in de KWPN organisatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:18

Gaat dit over jezelf of over de situatie van de ts?

Er is precies te vinden hoe je het lidmaatschap moet opzeggen. En uiteraard kan het zijn dat er bij de organisatie iets mis is gegaan. Overal gaat wel eens iets mis. Daarom is het handig om van alles een kopie achter te houden, zodat je opzegging kunt bewijzen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:19

Paddenpad schreef:
Wanneer iets niet duidelijk is voor diegene die de administratie verricht hoort deze te gaan informeren naar de "klant" en niet passief afwachten of het wel goed gaat of niet "op hoop van zege" en dan de schuld gaan geven dat men niet duidelijk genoeg is geweest wanneer het achteraf anders bleek te zijn dan dat het "kantoormiepje" gedacht had!

Eén grote poppenkast is het, paarden zijn fantastisch maar heel die meuk van verenigingen en organisatie's eromheen wat beheert wordt door al die blaaskaken kan me echt gestolen worden, besef na dit bericht weer hoe heerlijk bevrijdend dat is om daar niks meer mee te maken te hebben!! {:}

Wat een flauwekul. TS had gewoon moeten kijken hoe ze op had moeten zeggen en dat staat heel duidelijk beschreven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:20

Paddenpad schreef:
Wanneer iets niet duidelijk is voor diegene die de administratie verricht hoort deze te gaan informeren naar de "klant" en niet passief afwachten of het wel goed gaat of niet "op hoop van zege" en dan de schuld gaan geven dat men niet duidelijk genoeg is geweest wanneer het achteraf anders bleek te zijn dan dat het "kantoormiepje" gedacht had!

Eén grote poppenkast is het, paarden zijn fantastisch maar heel die meuk van verenigingen en organisatie's eromheen wat beheert wordt door al die blaaskaken kan me echt gestolen worden, besef na dit bericht weer hoe heerlijk bevrijdend dat is om daar niks meer mee te maken te hebben!! {:}

Hoezo?

Als je paard verkocht is dan wordt niet automatisch je lidmaatschap opgezegd. Het KWPN komt dan gewoon niet in actie omdat het dan niet weet dat je niet meer lid wil zijn. Ik ben ook lid geweest zonder paard. Dat kan gewoon.

Pas als iemand echt opzegt dan moet het KWPN in actie komen. Niet iedere keer als er een paard verkocht is.
Heel veel paarden worden niet eens op naam gezet.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:30

Het gaat mij erom dat wanneer iemand opzegd om wat voor rede dan ook of het paard dood is of verkocht je als organisatie naar de mensen toe dus wel in actie komt als iets niet duidelijk is en niet passief blijft afwachten en incasseren.

Dan vraag je gewoon beleeft naar je leden/klanten of ze persoonlijk geregistreerd willen blijven staan of niet, wanneer dat niet duidelijk overgekomen is!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:38

Dat ben ik totaal niet met je eens. Dat is voor een vereniging als het KWPN niet te doen. Er zijn zoveel overschrijvingen en paarden die overlijden, dat ik dat absoluut niet de taak van het KWPN vind om zich bij elke handeling af te vragen of dat lid nog wel lid wil blijven. Je zult toch echt zelf duidelijk actie moeten ondernemen.

Ik ben al jaren lid van het Kwpn, maar ik heb geen paard meer op mijn naam staan (voor zover ik weet). Mij gaan ze echt niet bellen of aanschrijven of ik dan nog wel lid wil blijven.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:38

Ja ergens deel ik je mening wel, maar KPWN heeft erg veel leden dan hebben ze een behoorlijke binnendienst nodig om dat allemaal voor elkaar te krijgen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:48

Paddenpad schreef:
Het gaat mij erom dat wanneer iemand opzegd om wat voor rede dan ook of het paard dood is of verkocht je als organisatie naar de mensen toe dus wel in actie komt als iets niet duidelijk is en niet passief blijft afwachten en incasseren.

Dan vraag je gewoon beleeft naar je leden/klanten of ze persoonlijk geregistreerd willen blijven staan of niet, wanneer dat niet duidelijk overgekomen is!
Het KWPN zal een groot deel van zijn centen ongetwijfeld binnenharken door de meisjes met 1 paard die (zelf!) denken dat een lidmaatschap verplicht is, maar het KWPN heeft ook te maken met grote boeren waar paarden om de haverklap worden geregistreerd en verkocht. Ze mogen dan wel 10 man extra aannemen (en dan kost een lidmaatschap geen 110, maar 210 euro) als ze bij elke verkocht paard een terugkoppeling moeten geven over het wel of niet lid willen blijven en hoe dat werkt. Terwijl laatstgenoemde gewoon erg duidelijk op de site staat, zoals een vereniging dat is verplicht. Aan de informatieplicht is voldaan, het is het onderzoeksplicht waaraan hier waarschijnlijk het .e.e.a. schort.

Een vereniging heeft geen klant, die heeft leden.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:52

In jullie ogen kun je als organisatie, vereniging of bedrijf wanneer je administratie niet op orde is of wanneer je het overzicht kwijt bent dus altijd als excuus gebruiken, "ja sorry we zijn uit ons hempje gegroeid en kunnen de mensen die ons betalen voor een dienst niet meer te woord staan als iets niet duidelijk is".!

Of zou je niet beter bij het begin beginnen en eerst duidelijkheid scheppen, kijken waar het misgaat en het probleem meteen aanpakken en rechtzetten bij de personen zelf waar het omgaat?

Wat kost een telefoongesprek van pakweg twee minuten om even duidelijkheid te scheppen?!!

Dat bespaart weer een hoop tijd en geld en klandizie op langere termijn, misschien komen die mensen dan in de toekomst nog eens terug wanneer ze weer wel gebruik willen maken van de diensten of aangesloten willen zijn bij een vereniging of organisatie.

OHja nog iets @Sammie....zonder leden geen vereniging, dan is het probleem helemaal opgelost....Toch?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:03

Jij vindt dus werkelijk dat het KWPN bij alle af- en doormeldingen van een paard hun leden moet gaan bellen of terug e-mailen met de vraag wil u nog wel lid blijven meneer/mevrouw. Terwijl er in de e-mail alleen staat dat ze paard x of y willen afmelden en verder niks?

Terwijl de informatie over hoe opzeggen lidmaatschap echt heel duidelijk op de site staat. Alle informatie die je over de organisatie wil hebben staat op de site. Het enige wat je ze misschien nog kan verwijten is dat ze er evt. tussen haakjes tussen kunnen zetten dat het overschrijven van een paard niet automatisch betekent dat je geen lid meer bent, maar het KWPN bestaat niet alleen voor (tiener)meisjes met 1 paard. Het is ook een stamboek voor grote bedrijven die misschien wel maandelijks, zo niet wekelijks paarden overschrijven. Als het KWPN vervolgens van Olst of Van Uytert gaat bellen of ze nog wel lid willen blijven, wat denk je dat het KWPNvrouwtje aan de telefoon te horen krijgt :')

Als ik mijn auto in de binnenstad van Amsterdam parkeer staan er ook geen parkeerwachters die mij duidelijk maken dat ik moet betalen, wáár en hoeveel en voor hoe lang ik moet betalen. Dat moet ik zelf ook zien aan bordjes die er staan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:11

De regels van het KWPN lijken mij heel duidelijk. En het is gewoon niet mogelijk om na iedere overschrijving het betreffende lid te bellen om te vragen of ze nog misschien nog wel lid willen bijven. Een correcte handeling van het lid die zijn / haar lidmaatschap op wil zeggen is noodzakelijk.

Ik begrijp dan ook helemaal niet wat je bedoelt Paddenpad.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:14

Hopelijk kunnen ze bij het KWPN nog wel de particuliere leden en bedrijven die lid zijn onderscheiden @Sammie?!

Die zullen ze toch wel onder een andere Tab hebben staan?!

Ook al heb je informatie op je website staan, geeft dat toch niet de vrijwaring om dan maar niet verder meer met mensen te communiceren wanneer deze of gene aangeeft dat er iets niet goed gegaan is met de opzegging, het is toch niet de belastingdienst??!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:24

Het kan aan mij liggen hoor maar ik vind een jaar abonnement van€110 best veel. Je zou toch na het eerste jaar gewoon per maand moeten kunnen opzeggen? Vind het raar dat je gelijk weer voor een jaar er aan vast zit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:27

Ts heeft in haar mail niet opgezegd, ze heeft (waarschijnlijk, want wij hebben de communicatie niet gezien en tot die tijd is het afgaan op wat er in de OP staat) alleen aangegeven dat ze haar paard niet meer heeft of gaat verkopen. Ze heeft (waarschijnlijk, etc.) helemaal niet aangegeven dat ze geen lid meer wil zijn of dat ze het lidmaatschap op wil zeggen. Ts is dus (waarschijnlijk, etc.) zelf degene geweest die niet duidelijk heeft gecommuniceerd met wat ze precies wil.

Het KWPN communiceert onder andere met (al) hun leden door hun informatie op de website te zetten. Het is dus echt quatsch door te zeggen dat ze in dit geval 'op zijn gehouden' met communiceren. Sterker nog, ts heeft nu de bevestiging gekregen dat het per 31 nov 2014 is opgezegd.

En over communicatie gesproken, misschien dat jij wat minder !? en soortgelijke aggresieve taalgebruik kan gebruiken. Communiceert niet prettig. Tot die tijd lijkt het mij duidelijk dat ik het niet met jou eens ben.

-----
edit:
Of het KWPN jaarlijks dan wel maandelijks opzegbaar zou moeten zijn is eigenlijk een hele andere discussie op dit moment :) Gezien bepaalde periodes binnen fokkerij en wedstrijden zou dat onpraktisch kunnen zijn. Al is er vorig jaar of 2 jaar geleden wel een wet voorgekomen, meen ik.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:43

Het is tegenwoordig toch maar een kleine moeite om je even te verdiepen in de regels van de vereniging waar je lid van bent. Er staat toch heel duidelijk op de site van het KWPN dat er een bevestigingsmail moet komen van de opzegging. Wanneer je die dus niet ontvangt moet je dus zelf even reageren dat je deze niet hebt ontvangen. Moet niet zo moeilijk zijn lijkt me. Dat is ook maar even een telefoontje.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:49

@Sammie, zie onderstaande gepost door TS, wat is hier niet duidelijk aan?!

Begin februari 2013 hebben wij om helaas gezondheidsredenen ons springpaard moeten verkopen.
Gelukkig goed tehuis voor haar gevonden,en keurig alles wat met dit paard te maken had afgezegt.

Als administratieve kracht bij het KWPN kijk je in de computer en ziet....mevrouw heeft één paard die ze nu afmeld, wat ga ik doen als administratieve verantwoordelijke?

Optie A....Helemaal niks want ze heeft niet naar behoren persoonlijk als rechtspersoon opgezegd dus we sturen een factuur voor komend jaar opnieuw.

Optie B....Even een telefoontje plegen van 2 minuten of een mailtje sturen voor alle duidelijkheid om achteraf problemen te voorkomen.

Administratievekracht kiest voor Optie A.

TS belt na het zien van een incassering van het KWPN dat er een fout gemaakt is en ze haar lidmaatschap naar haar zegge opgezegd heeft!

Oepsssie denkt administratieve kracht KWPN ik had toch beter voor optie B kunnen kiezen, maar hea what the F*ck .....regels zijn regels, gewoon betalen want die VIP-plaatsen van komende KWPN Hengstenkeuringsdagen in Den Bosch moeten ook bekostigd worden voor de grote klanten!

I rest my case!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:19

Het Kwpn doet dat uiteraard niet. Ook zonder paard kan je prima gewoon lid blijven. Dan ben ik ook. Het is niet de taak van het KWPN om daar achteraan te gaan. De genoemde opties zijn geen opties. Het is een grote vereniging en je kunt niet van zo'n grote vereniging verwachten dat ze achter elk lid aan gaat. Dat is gewoon niet mogelijk.

Je neemt ook gelijk aan dat e.e.a. communicatief mis is gegaan, maar ik denk dat we daar heel moeilijk over kunnen oordelen zonder erbij geweest te zijn.

Hele negatieve instelling! Die laatste opmerking is ook .... erg kinderachtig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:26

Hoezo? Ze kan toch ook kiezen om een nieuw paard te kopen? De administratieve kracht kan nl niet zien of ze niet nog een nieuw paard op haar naam wil zetten. En ik denk dat ze in het baisscherm niet eens zien hoeveel paarden je eigenlijk wel hebt. Waarschijnlijk alleen de NAW gegevens.

Bovendien....je moet er maar vanuit gaan dat de nieuwe eigenaar het paard ook over heeft laten schrijven. Dat is misschien in dit geval wel gedaan maar het gebeurt vaker niet dan wel (bij particulieren)

Als ik mijn beide paarden zou verliezen zou ik nog steeds lid willen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:55

Paddenpad schreef:
I rest my case!!

:(:) Denk om je hart, Paddenpad..

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 10:51

Voor de duidelijkheid, heb de 1e x per mail afgezegt,maar kan er niets meer van terug vinden.
Heb nu per telefoon weer opgezegt en heb nu dus weer geen "bewijs",jullie zijn nu mijn getuigen
KWPN ik wil geen lid meer zijn daar we geen KWPNer meer hebben.
Hopelijk komt het volgend jaar dus goed.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:56

Je gaat nu weer de fout in, er staat duidelijk, via mail opzeggen of via een brief per post. Altijd schriftelijk dus. En in de gaten houden dat je een bevestiging krijgt, uiterlijk binnen een maand. Wij kunnen ook geen getuige zijn, er is niemand van ons bij geweest op het moment dat je gebeld hebt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:58

Wij kunnen in deze situatie helemaal niet jouw 'getuigen' zijn. :) Als je zeker wil weten dat dit goed gaat komen, kun je beter om een schriftelijke bevestiging vragen. Dan is er gewoon geen gedonder over. Je hebt het zwart op wit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:58

Lars_Alida schreef:
Voor de duidelijkheid, heb de 1e x per mail afgezegt,maar kan er niets meer van terug vinden.
Heb nu per telefoon weer opgezegt en heb nu dus weer geen "bewijs",jullie zijn nu mijn getuigen

In je verzonden berichten moet je die e-mail nog terug kunnen vinden. Maar dan nog..je hebt zoals hierboven een aantal maal is aangegeven wel een bevestiging nodig. Je krijgt standaard een antwoord op een mail van het KWPN dat je mail ontvangen is en dat hij in behandeling genomen is. Dat kan al als bewijs dienen dat er correspondentie is geweest.(mochten zij een fout maken en zeggen dat er niet is opgezegd)

Wij als getuigen zijn niets waard. Als je telefonisch hebt opgezegd zal de mevrouw aan de telefoon waarschijnlijk gezegd hebben dat je dit via de mail of post dient te doen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:12

Lars_Alida schreef:

Hoe moeilijk is het om dat via de site te doen?? Even inloggen en je kan zo opzeggen.