Shetlander en minipony wedstrijddag Overijssel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Shetlander les/wedstrijddag Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:41

Voor mij dan her liefste najaar, langer tijd om te plannen en ivm examens.

Als ik zou mennen zou dat dressuur zijn, maar alleen ohz is al prima.

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:47

Ik weet niet zeker of ik kan maar zijn er meer onder het zadel en gaat dat door? En hij kan alleen draven niet galloperen kan ik wel maar de pony heeft hele nare ervaringen ermee en word dan helemaal gek en begint te bokken dus is het dan nog een optie om mee te doen met het springen? En ze kan zelf niet zo hoog springen ik denk maximaal 30 of een paar cm hoger. Ik kan zelf wel dressuuren en ik kan normaal ook galloperen en ik kan normaal 65 cm springen met zadel en 55 zonder zadel
Laatst bijgewerkt door Mdominique op 03-02-14 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:50

Mdominique schreef:
Ik weet niet zeker of ik kan maar zijn er meer onder het zadel en gaat dat door? En hij kan alleen draven niet galloperen kan ik wel maar de pony heeft hele nare ervaringen ermee en word dan helemaal gek en begint te bokken dus is het dan nog een optie om mee te doen met het springen? En ze kan zelf niet zo hoog springen ik denk maximaal 30 of een paar cm hoger

dan is het denk ik ook niet zo slim om mee te doen.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 10:50

Mdominique, ik pb je even!
Dan blijft dit topic bij zijn onderwerp :)

Lissenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:03

Hoi!

leuk idee :)
ik zou wel naar zwolle willen rijden voor een obstakeltraining.(is voor mij een half uur rijden) maar het zou helemaal leuk zijn als er ook iets voor aanspanningen komt. en (heb ik nog niet helemaal begrepen) is het alleen voor stamboekshetlanders? of mag het ook als het wel echt op een shetlander lijkt? ;) (1 heeft geen stamboek bij mij)

qua kosten zou ik max. 10 euro per onderdeel willen besteden.
En qua wanneer het beste uitkomt, is dat bij mij in het voorjaar of najaar, op een zaterdag ;)

Ik blijf even volgen, zover het lukt:)

Edit: zie net over de afmeting van de bak voor aanspanningen.. Ik vind dat wel kunnen hoor, zou voor mij geen beperking zijn of een afweging om het wel of niet te doen!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 08:22

De dag is sowieso bedoeld voor alles wat duidelijk op een shetlander lijkt, een stamboek pony is dus niet nodig. Ik moet nog even nader overleggen, maar wellicht dat het zelfs open gesteld word voor alle pony's tot 1.10m.

De dag word sowieso een zaterdag.
En ik wil dan proberen een datum te prikken, dit jaar ergens in september.

Ik zie dat er toch wel erg veel interesse is in aangespannen. Hier wil ik dan ook zeker nog even verder naar informeren..
Dit word dan wel enkel een dressuur rubriek.

Edit:
Alle dressuur rubrieken zijn niet voor winstpunten. Het is echt een dag bedoeld voor plezier, daardoor ook uitermate geschikt voor recreanten. Of voor wedstrijd rijders misschien een mooie kans om een klasse hoger te proberen.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 08:27

Waar denken jullie aan bij obstakeltraining?
Is dit dan echt een les/training waarbij je instructie krijgt?
Of voldoet ook een uitdagend parcours met verschillende obstakels , welke jezelf af kan leggen met je pony aan de hand?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:48

Mocht er iets komen met aangespannen rijden wil ik wel mee doen.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:53

Leuk :D ik volg eventjes!

Ik heb een shetlander bij het nsps stamboek, maar zwolle moet ook goed te doen zijn lijkt me.
Ik zou een dressuur les aan de lange teugel heel leuk vinden, en iig zou ik aan dressuurproeven aan de lange teugel mee doen. Ik doe ook altijd mee aan het agility parcour en springen aan de hand(40 cm).

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 15:55

Leuk te zien dat de meeste mensen erg enthousiast zijn! :)

Ik hoop volgende week nog even het een en ander uit te zoeken.

Willen jullie nog een keer over onderstaande vraag nadenken en je mening geven?
apollootje schreef:
Of voldoet ook een uitdagend parcours met verschillende obstakels , welke jezelf af kan leggen met je pony aan de hand?

Orlando2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:01

Jammer maar ik kan niet meedoen met mijn shetlander.
Het is te ver weg...

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:12

http://wedstrijddag.bellahoeve.nl/

Misschien kun je hier alvast ideeën op doen voor de aanspanningen.
Het zat binnen no-time ramvol met inschrijvingen dat ze er twee wedstrijddagen van hebben gemaakt.
Je kunt je ondertussen ook al niet meer inschrijven. Maar dit ligt niet zo ver van Zwolle af dus kijken kan altijd toch haha ;)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:26

Bedankt voor de tip Geaa05!
De dag die ik wil organiseren kan geen echte mendag worden, omdat we daar simpelweg de mogelijkheden niet voor hebben. Maar evt een dressuurrubriek is misschien wel mogelijk :)

Lissenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:06

apollootje schreef:
Leuk te zien dat de meeste mensen erg enthousiast zijn! :)

Ik hoop volgende week nog even het een en ander uit te zoeken.

Willen jullie nog een keer over onderstaande vraag nadenken en je mening geven?
apollootje schreef:

ik denk vooral aan een soort schrikparcours.. om te kijken of je pony bom proof is, of misschien wel hierdoor wat meer bom proof wordt ;)

apollootje schreef:
Edit:Alle dressuur rubrieken zijn niet voor winstpunten. Het is echt een dag bedoeld voor plezier, daardoor ook uitermate geschikt voor recreanten. Of voor wedstrijd rijders misschien een mooie kans om een klasse hoger te proberen.

Als je een startpas hebt (aka een wedstrijd rijder) mag je niet zomaar een klasse hoger mee doen, sterker nog, als je (jij de organisator) de wedstrijd niet aanvraagt en laat goedkeuren door het knhs, mag je als startpas houder (om het zo maar even te noemen) helemaal niet mee doen en kun je zelfs geschorst worden als je het wel doet.. zo'n wedstrijd valt dan onder een 'wilde wedstrijd' volgens het knhs.. dus hier moet je wel even mee rekening houden :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:54

Idd, leuk idee. Maar startpas houders kunnen een schorsing krijgen als deze wedstrijd niet afgevraagd word bij de KNHS. Ook als je een andere pony of een ander span mee hebt dan waar je mee start. Wedstrijd rijders mogen ook niet helpen als vrijwilliger.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 16:56

Dankjewel Lissenn, voor de tip!
Ik zat zelf te denken aan een dag met 'impuls'rubrieken, maar hoe precies weet ik nog niet. Hiervoor ga ik nog even navraag doen, oa bij de knhs.
Ergens wist ik inderdaad ook wel van de regels af die jij beschrijft, maar toch fijn dat je het even meld ;)

Dankjewel Dennis! Deze waarschuwingen houden mij wel scherp.

Verder moet ik nog even precies informeren hoe het allemaal gaat met de regels omtrent veiligheid/verzekering.
De komende weken hoop ik wel meer te weten over al deze zaken. Maar voordat ik dit helemaal ga uitzoeken wou ik graag even weten of er uberhaubt wel animo voor is, maar dat word mij nu wel aardig duidelijk :)

Ik blijf openstaan voor tips en ideeen!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:12

Lijkt mij ook heel leuk! Zwolle is voor mij ook goed te doen :) aangespannen zou leuk zijn maar begrijp ook dat dit lastig kan zijn. Mij lijkt de zomer of het najaar handig.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 20:41

Hee Marlin! Haha
Leuk dat je je ook meld.

Ik heb weer contact gehad met het stamboek en zal binnenkort weer verder overleggen bij de vereniging. Als ik meer weet dan meld ik het hier... :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:22

En zijn er nog ontwikkelingen ? :)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 22:35

Nog niet, helaas!
Ik heb mijn vragen gedropt, nu wachten op antwoord...

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:37

hallo,

ik woon in zwolle en heb een shetlander hengstje van nu 1 jaar. ik zou wel heel graag mee willen doen als dat zou mogen. is hier dan ook een speciale les voor? voor veulens zeg maar. hij kan nog niet heel veel namelijk maar schriktraining enzo is altijd heel erg leuk. en sws met andere bezig zijn vind ik leuk.

welke plek had je precies in gedachten? hoe heet het?
is het mogelijk om met veulens mee te doen?
ga je er een hele dag heen of voor 2 uurtjes? is er plek om even je pony te laten staan (weitje of iets dergelijks)

als het kan zou ik mee willen doen, is goed voor mijn shetje om met andere paarden in contact te zijn

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 09:18

Schopje!

Omdat ik weer opnieuw bezig ben met alle opties bekijken en dit idee mogelijk gaat plaatsvinden in het voorjaar van 2015, schop ik bij deze het topic weer even omhoog :)

Het idee op dit moment...
Een wedstrijddag voor shetlanders en andere kleine pony's tot 1.15m, waarbij de volgende rubrieken worden uitgeschreven:
Dressuur aangespannen (20x40m baan)
Dressuur onder het zadel (20x40m baan)
Dressuur aan de lange teugel (15x30m baan)
Springen onder het zadel
Springen aan de hand
Agility parcours

De wedstrijd word georganiseerd als Impulswedstrijd, dat betekend dat er alleen in de laagste klasses mee gereden kan worden. Voor het mennen zal dit een B proef zijn, voor onder het zadel een B proef met evt Bixieproef en aan de lange teugel zijn er wel verschillende klasses.
Het is dus echt een hobby-dag!

Ideeën en tips zijn nog altijd welkom :D

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 05:50

Lijkt me erg leuk om hier aan mee te gaan doen!
Dus even een stipje om de vorderingen te volgen.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:15

Ja! Ik doe mee

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:21

Mocht er zoiets komen in Noord Brabant of omgeving, i'm in!