Lous schreef:Sorry meid, maar je bent echt te groot.
Het gaat niet alleen om het gewicht van jezelf, maar ook om je lengte, daarmee breng je haar uit evenwicht. Je beugels zijn hier al te kort, doe je ze op maat zijn je benen te lang voor de pony. Ook ligt het zadel te ver naar voren.
Dat ze niet stil kan staan en onder jouw heel snel is, is een teken van vluchtgedrag. Ze vind het kennelijk niet fijn jouw op haar rug te hebben, dus probeert er onderuit te komen.
Er zijn zat andere dingen die je nog met haar zou kunnen doen. Maar laat het rijden over aan kinderen die nog wel op haar passen
+1
Ik ga hier volledig in mee.
Ik vind je ook echt veel te groot. Als je je beugels op de goede maat zou doen, kom je waarschijnlijk al onder haar knieën. Als je echt wil rijden, zal ik een grotere pony nemen, een D pony ofzo. Maar alstjeblieft, ga niet meer rijden op deze pony. Op de langere tijd zal je haar rug verpesten, en dat is niet wat je wil denk ik.
Dat ze altijd zo hard wil, komt omdat ze gewoon weg rent voor je lengte. Kijk verder dan je neus lang is, als paarden iets doen is dat niet altijd omdat ze het leuk vinden

Overigens ; Op een D pony kan je makkelijk, ik ben zelf 1.70 en kom net iets onder de buik van een kleine tinker bij ons op stal.

.
): natuurlijk ben je veel te lang en dat weet je zelf ook wel
hartstikke stoer!
Je zit de pony wat in de weg met je benen. Dus rijden zou ik niet meer doen..