Mooie lange manen net houden, hulp gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geogeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:08

Soprano schreef:
Het is dit flesje:
[ Afbeelding ]

Zien dat je het serum neemt met het pompje en niet de haar spray want die werkt niet zo goed ;)

Deze gebruik ik ook, werkt erg fijn en een stuk goedkoper dan cowboymagic. Ik doe de vlechten van mijn paard meestal 1x per week overnieuw. Ik kam het dan een maar een klein beetje, want is met dat serum ook niet echt nodig en dan weer nieuwe erin.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:33

ik zweer bij Cowboy magic dat heeft de manen van mijn kruising fries tot op dr schouder laten komen tot nu (en tis een eczemer) *\o/*
voor de haflinger van mn vader gebruik ik het ook en het werkt echt super, maak geen vlechten maar 1x in de week smeren en kammen (eerst met vingers daarna borstel) tussen door met een gewone zachte borstel eroverheen als er zand oid op zit door het rollen.
vwb de prijs is CM niet 10x duurder hoor!!! ga het is na rekenen :
CM
118ml 14.22 = 0.12p ml
473ml 32.95 = 0.07p ml
946ml 58.35 = 0.06p ml

action
75 ml 3.99 = 0.05p ml

en dan heb je vaak nog overal aanbiedingen van cm :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:41

Hier gaan ze altijd 2 weken in de vlechten. Na 2 weken doe ik er antiklit in, borstel ik ze uit (onderaan beginnen en steeds iets hoger) en vervolgens gaan ze weer in de vlechten. Af en toe doe ik ze tussendoor even een paar dagen los om te 'luchten'. Werkt perfect, zowel bij mijn huidige haflinger als mijn vorige :) In m'n profiel kun je wel zien hoe lang ze zijn en hoe lang die van mijn vorige waren.

Gageron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:48

Bij mijn fries met ontzettende dikke en lange manen laat ik het loshangen. Kreeg ooit eens een tip om er gewoon vlechten in te doen maar aangezien hij nogal lomp is blijft hij nog wel eens ergens aan vast hangen en heeft er toen een hele vlecht uitgetrokken |( .
Dus nu gewoon los en met rijden meestal weer wat creatiefs in zijn manen :D
ik gebruik trouwens ook gewoon haarserum van de kruitvat en ook dat werkt prima en het glanst er mooi van.

Denise1984

Re: Mooie lange manen net houden, hulp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:50

Ik kan ze niet meer los doen. Dan gaat hij erop staan tijdens het grazen.

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:09

Net 'hair serum' van de action geprobeerd, het ruikt idd nogal perzikachtig. Maar het werkt super! *\o/*

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:01

Carlivb schreef:
Net 'hair serum' van de action geprobeerd, het ruikt idd nogal perzikachtig. Maar het werkt super! *\o/*

Dat is fijn te horen. En het werkt ook heel lang. En die geur, ach er zijn ergere dingen. Ik gebruik het al jaren; de manen van mijn paard zijn goed gaan groeien ervan.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:11

Ik gebruik altijd equistar. Wat is het verschil met dat spul van de action?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:13

waarschijnlijk de prijs ;)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:36

Equistar is goedkoper

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 11:12

Ik heb nu 3 euro betaald voor een flesje. Ik vind equistar helemaal niet zo fijn, dag erna merk ik er weinig meer van dat ik het erin gedaan heb.

Vanochtend zagen de manen er nog steeds goed uit en kon ik er nog steeds zo doorheen kammen. Dus tot zover:+1 voor de action! :D

Het gaat me trouwens niet puur om de prijs hoor. Maar het hair serum van de action werd zoveel genoemd hier, dat het me een poging waard leek ;)

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 11:13

koetje28 schreef:
action
75 ml 3.99 = 0.05p ml

en dan heb je vaak nog overal aanbiedingen van cm :D

Ik heb gisteren 2,99 betaald, dat was de normale prijs. Niet in de aanbieding ofzo :j

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:15

Ik rij en Rocky mountain horse, prachtig beest lange manen. leg er altijd een hengstenvlecht er in en verder spuit ik het in met silicone spray en knip 1 keer in de 2 weken de puntjes er af. blijven mooi lang en groeien goed. en om ze witter te maken smeer ik ze 2 keer week in met baby oli

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:45

xGwennn_94 schreef:
en om ze witter te maken smeer ik ze 2 keer week in met baby oli

Baby olie om ze wit te houden? Werkt dat ook als ze inmiddels al helemaal geel zijn van alle viezigheid? :o

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:02

Ik heb van cowboy magic green spot remover gekocht voor zijn mestvlekken en daardoor werd zijn vacht bijna wit dus dacht ik probeer het eens met zijn manen en die werden ook wit door dat spul haha. Wel prijzig

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:42

Babyolie trekt zand aan; Hair serum niet/minder.

BBShiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:27

Zorgen dat hij zich nergens aan kan schuren met de manen en er geen andere paarden in de buurt zijn die in z'n manen kunnen bijten.

Imke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:52

Grappig, ik gebruik ook dat Hair Serum van de Action, alleen dan het spuitflesje zeg maar. Werkt iets minder, maar ook prima voor mijn haflinger Spott. Hij heeft ook ontzettend dikke manen die altijd los hangen. Behalve met endurance wedstrijden, maar dat is praktisch gezien gewoon handiger.
Verder was ik het misschien 2 a 3 keer per jaar, tip voor het mooi wit krijgen van de manen: biotex (ja, het wasmiddel!) :P

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:36

Toen ik mijn Haflinger kreeg had ze echt mooie lange manen.
Afbeelding

Toen de stomme fout gemaakt er veel teveel aan te zitten. 8)7 Elke dag borstelen en nooit vastdoen voor het rijden. Daardoor trok ik er heel veel manen uit met m'n teugels en ik ging er regelmatig op zitten (ja echt waar! Even lekker tegenwind en lichtrijden en hoppaaa!)
Deze zomer af en toe begonnen met vlechten en ze staat nu altijd in de vlechten eigenlijk. Dan doe ik er zo'n 5 vlechten in laat dat er 2 weken (soms langer := ) inzitten en dan haal ik het eruit en doe het opnieuw.
Nu wel iets uitgevonden wat heel goed werkt voor ons; 2 hengstenvlechten boven elkaar.

Zo dus
Afbeelding

En dit is de meest recente foto die ik heb van mijn pony met losse manen.
Afbeelding