Pony met paard laten dekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:10

Als je per se een bepaalde maat wilt, dan zou ik er altijd 1 kopen die al een eindje uitgegroeid is.
Als je een veulen koopt, weet je nooit welke maat hij krijgt.
(zeker niet als je groter wilt dan 1.62 bijv.).
Ik snap dat de kans groter is om een groot paard te krijgen uit 2 paarden van 1.70, dan uit 1 van 1.45 en 1.60.
Vergeet niet, dat ook de breedte bepalend is voor hoe groot een paard oogt. wij hadden paarden op stal staan, die rond de 1.65 zijn qua maat. Maar die kwamen qua voorkomen niet in de buurt van de schimmel. Deze had een mega front en veel body. Onze paarden van 1.65 toonden een stuk kleiner.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:17

spekenham schreef:
ik heb besloten om het niet te doen, ik ben eigenlijk niet zo vh dekken zomaar....

Als het veulen niet minimaal 1.55 wordt dan vind ik het toch te klein en wordt het verkocht.
laat de pony gewoon nog lekker doortrainen en zie dan wel verder kan in deze slechte markt beter een veulen of dergelijk kopen dan opfokken.

even voor bovenstaande posts

ik had dit al vermeld zie dit bericht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:19

crazycactus schreef:
Is het niet slimmer om gewoon een leuk veulen te kopen die wel de verwachte maat gaat halen?? Fokken blijft toch een risico en er zijn nu zoveel leuke paarden te koop, je hebt t voor het uitzoeken.

Dan beter een 3jarige die het gehaalt heeft. Een veulen met grote ouders zegt nog niet alles. Mijn E'tje komt uit ouders van 1.70 en 1.68... Zij zelf heeft de 1.52 net gehaalt. :)

Sky_As

Re: Pony met paard laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:24

@spekenham: ik denk dat het meeste niet meer voor jou geldt ;) maar meer voor mensen in het algemeen die misschien wel de zelfde vragen hebben.
Ik zit er namelijk zelf ook over te denken. (mij maakt het niet uit al blijven ze klein, ik vind het type veel belangrijker).

LotusT

Re: Pony met paard laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:38

Mijn merrie komt uit een pony. De moeder was een kleine d en de vader 1,69. Mijn merrie heeft een stokmaat van 1.62. Haar nakomelingen zijn na wat ik weet allemaal op een e maat blijven hangen...

jupiterius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:02

Citaat:
Zie hier het resultaat van een hengst van 1.72 op een merrie van 1.46

Wow, dat vind ik echt een super mooi paard:D