Welke P.R.E. hengst voor mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 16:28

ZoeyDercks schreef:
Evelienepien schreef:
Danzarin van stoeterij den Rijthof misschien iets :)* ?
Zwart, superkarakter, mooie gangen en fokt groot, kan ook via ki ( meen ik) :D
Succes met je zoektocht :j

Inderdaad onze Danzarin ;)
http://www.denrijthof.nl/index.php/heng ... -xiii.html

Hij dekt inderdaad KI, en bij interesse heb ik recente foto's.

Zeker ook een gegadigde. Heb je misschien ook een filmpje? Of een link naar een filmpje?

ZoeyDercks

Re: Welke P.R.E. hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:30

Alleen een filmpje van 4 jaar oud, maar als je de eigenaren even een mailtje oid stuurt willen ze vast wel een nieuwe voor je maken.
Dit zou ik evt. ook wel kunnen doen :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:32

Cyrina schreef:
Onder zwart kan geen schimmel verborgen zitten. Schimmel is dominant op alle kleuren en krijg je altijd te zien!

De enige kleur die recessief onder een zwarte kan zitten is vos, verder niks.

Nee, klopt. Foutje, er kan inderdaad alleen vos onder zitten. Was iets te druk met typen en dan schiet een foutje er zo in. Ik bedoelde eigenlijk dat schimmel altijd over een andere kleur overheerst, dus ook over zwart. Teveel dingen door elkaar aan het doen ;) :o

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 16:41

ZoeyDercks schreef:
Alleen een filmpje van 4 jaar oud, maar als je de eigenaren even een mailtje oid stuurt willen ze vast wel een nieuwe voor je maken.
Dit zou ik evt. ook wel kunnen doen :)

Ga ik doen ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:51

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:09

L Padrino van Nyckle of idd die van Especial ook een prachtig dier! :)

L Padrino komt bij mij vandaan dus kan je over hem wel wat vertellen.
Hij zit goed in elkaar heeft een mooie rug, goed en ruim bewegen alledrie de gangen, zeker 1.65 hoog, zeer goed karakter, geen kiephals en is rontgenlogisch helemaal goed.

Dit jaar heb ik er zelf ook twee staan die voor de dekking aangeboden worden, maar helaas geen zwart. :+

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:05

ElCid schreef:
Cyrina schreef:
Onder zwart kan geen schimmel verborgen zitten. Schimmel is dominant op alle kleuren en krijg je altijd te zien!

De enige kleur die recessief onder een zwarte kan zitten is vos, verder niks.

Nee, klopt. Foutje, er kan inderdaad alleen vos onder zitten. Was iets te druk met typen en dan schiet een foutje er zo in. Ik bedoelde eigenlijk dat schimmel altijd over een andere kleur overheerst, dus ook over zwart. Teveel dingen door elkaar aan het doen ;) :o

Dat herken ik :)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 11:05

Rafiki8 schreef:
L Padrino van Nyckle of idd die van Especial ook een prachtig dier! :)

L Padrino komt bij mij vandaan dus kan je over hem wel wat vertellen.
Hij zit goed in elkaar heeft een mooie rug, goed en ruim bewegen alledrie de gangen, zeker 1.65 hoog, zeer goed karakter, geen kiephals en is rontgenlogisch helemaal goed.

Dit jaar heb ik er zelf ook twee staan die voor de dekking aangeboden worden, maar helaas geen zwart. :+

L Padrino vind ik ook zeker een mooi paard. Ik weet alleen niet of hij hem ter dekking wil aanbieden..
Helaas ik ben toch wel echt op zoek naar zwart denk ik. Ik merk gewoon dat ik daar het meeste naar kijk :=

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:18

Een mooie zwarte hengst met goede beweging en karakter loopt bij Linda van Belkum, Finca Linda.
Hele lieve mensen met geweldige PRE's die ook nog eens op de PK hoog in punten scoren. Ik heb zelf een hele goeie donkerbruine maar daar ben je niet naar op zoek ... :D

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:37

Ik las een paar berichtjes terug dat de kleur vaak tenkoste gaat van de bewegingen. Maar hier ben ik het niet mee eens :p
Mijn bruine PRE hengst was als 3jarige bestbewegende in zijn klasse :)
Maar je zocht geen bruine dus dat is dan weer jammer :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:59

XshaartjeX schreef:
Especial zou even kijken of ze een filmpje kan maken van zijn bewegingen. Ik ben heeel benieuwd namelijk hoe hij beweegt. Foto's geven daar naar mijn idee niet altijd een duidelijk beeld over.
Ze gaf aan dat ze hem in mei gaat laten keuren dus wellicht dat ik daar eens ga koekeloeren.
Ik denk persoonlijk wel dat het een hele mooie combi kan zijn aangezien ik hem mooi vind en uiteraard Viky ook. Dus dan zou je haast zeggen dat t niet mis kan gaan hahhaah
Ja die stambomen ben ik nog niet zo heel erg in thuis. Ik weet dat bij viky erg veel Yeguada Militar in voorkomt. Maar als ik het goed begrijp is dat meer ontstaan uit een mengeling van bloedlijnen en meer geselecteerd op karakter.
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... FScWrVej0=
dit is de stamboom van Pendulo.
Sorry Especial we gaan even 'roddelen' over je paard :P

Geen probleem hoor haha.
Heb zonet een stukje gefilmd toen ik hem aan de longe had maar door de 1 of andere manier wil movie maker het bestand niet openen. Ik ga er nog even mee aan de gang en stuur je de link door als het gelukt is.

Uiteraard ben je ook welkom om hem in het echt te komen bekijken!
Ik zal binnenkort even contact opnemen met een KI dekstation en naar de kosten informeren, voor dat dat straks 3 keer zo duur is dan 1 dekking, dan komen we ook niet ver natuurlijk :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:17

De hengsten van Antwerp Andalusians dekken KI! Beide hengsten doen het goed in de dressuur.
Qua beweging vind ik Generoso erg gaaf, loopt inmiddels ZZ licht,http://www.yeguada-residelca.com/Generoso-NL.html, alleen niet zwart..

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:00

Especial schreef:
XshaartjeX schreef:
Especial zou even kijken of ze een filmpje kan maken van zijn bewegingen. Ik ben heeel benieuwd namelijk hoe hij beweegt. Foto's geven daar naar mijn idee niet altijd een duidelijk beeld over.
Ze gaf aan dat ze hem in mei gaat laten keuren dus wellicht dat ik daar eens ga koekeloeren.
Ik denk persoonlijk wel dat het een hele mooie combi kan zijn aangezien ik hem mooi vind en uiteraard Viky ook. Dus dan zou je haast zeggen dat t niet mis kan gaan hahhaah
Ja die stambomen ben ik nog niet zo heel erg in thuis. Ik weet dat bij viky erg veel Yeguada Militar in voorkomt. Maar als ik het goed begrijp is dat meer ontstaan uit een mengeling van bloedlijnen en meer geselecteerd op karakter.
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... FScWrVej0=
dit is de stamboom van Pendulo.
Sorry Especial we gaan even 'roddelen' over je paard :P

Geen probleem hoor haha.
Heb zonet een stukje gefilmd toen ik hem aan de longe had maar door de 1 of andere manier wil movie maker het bestand niet openen. Ik ga er nog even mee aan de gang en stuur je de link door als het gelukt is.

Uiteraard ben je ook welkom om hem in het echt te komen bekijken!
Ik zal binnenkort even contact opnemen met een KI dekstation en naar de kosten informeren, voor dat dat straks 3 keer zo duur is dan 1 dekking, dan komen we ook niet ver natuurlijk :D

O ik ben heeel benieuwd.
Het lijkt me heel leuk om hem een keer in het echt te zien! Zou inderdaad niet zo handig zijn als de kosten heel hoog zijn.
Heb je misschien nog een standfoto van hem?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:20