hengst gezocht die echt fijne karakters vererfd ( dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:03

Tobiaspruim

Re: hengst gezocht die echt fijne karakters vererfd ( dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:07

united dan?

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:07

Denk dat veel rassen rotte appels hebben. Zo ook United.
Daar heb ik nou weer geen goeie ervaring mee. Ha Ha

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:13

Jazz :)

Ben helemaal fan van Jazz, heb absoluut geen verstand van fokken. Maar ik ben van mening dat als je een Jazz hebt en daar consequent voor bent je een super paard hebt. Ik ben nog geen Jazz tegen ge komen waarvan ik zeg dat het paard echt een rot karakter had.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:16

United heb ik wel wat paarden gezien die klein bleven en geen fijn karakter hadden.
Mijn United heeft een moeder van 1.80, dus daar was ik niet bang van. Weet zijn karakter niet goed, staat nog in de opfok, maar oogde de laatste keer erg koel

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:20

Ik ken juist helemaal geen enkele brave Jazz-nakomelingen...

wennetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:20

Broere obelisk

Ikzelf heb een Obelisk X Flemmingh, superbraaf en cool (mijn dochtertje van 4 stapt hem los en ook weer uit), vele Obelisken zijn heel goed aan de maat.
Er is een topic hier op bokt met allemaal foto's en ervaringen van mensen met een Obelisk.

Het is intussen al wel een iets oudere hengst...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:21

Mies7 schreef:
Ik ken juist helemaal geen enkele brave Jazz-nakomelingen...

Braaf niet verwarren met niet-sensibel è... zijn 2 compleet verschillende zaken.

joyce_cobra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:26

Wij hebben voor onze Ferro merrie (zeer moeilijk karakter) gekozen voor Upper Class. Een super braaf veulen en inmiddels een zeer braaf 7 jarig z1 dressuurpaard. San Remo kan ik je ook aanraden. Wij hebben zelf daar twee nakomelingen van en een klant van ons. Met inrijden was het opstappen en weg rijden. Heel braaf, werkwillig en fijne karakters. Zeker op vreemd terrein.
Laatst bijgewerkt door joyce_cobra op 16-01-14 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:26

Die van mij is inderdaad ook sensibel, dat is juist het fijne. Aan de hand onwijs snuiven, maar toch braaf naast je blijven lopen aan een los touwtje. Mijn Jazz vind dingen wel eng, maar zou nooit gaan rennen. Dat scherpe randje heb je wel nodig. Hoe heter hoe beter zeggen ze hier. Aan een dooie heb je echt niets in de proef.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:30

mavantos schreef:
Jazz :)

Ben helemaal fan van Jazz, heb absoluut geen verstand van fokken. Maar ik ben van mening dat als je een Jazz hebt en daar consequent voor bent je een super paard hebt. Ik ben nog geen Jazz tegen ge komen waarvan ik zeg dat het paard echt een rot karakter had.

Je moet met een Jazz om kunnen gaan, maar persoonlijk zou ik hem niet aanraden als iemand een hengst wil die echt fijne karakters door vererfd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:32

Ben het met je eens Mavantos...en ieder paard heeft ook een moeder he.

Maar mijn Sandreo is naast super braaf ook fijn sensibel,bomproof en vooral erg meewerkend! en ik denk dat dat laatste het belangrijkste is bij de definitie van "fijn karakter". Ik wordt er inieder geval altijd heel blij van.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:38

mavantos schreef:
Die van mij is inderdaad ook sensibel, dat is juist het fijne. Aan de hand onwijs snuiven, maar toch braaf naast je blijven lopen aan een los touwtje. Mijn Jazz vind dingen wel eng, maar zou nooit gaan rennen. Dat scherpe randje heb je wel nodig. Hoe heter hoe beter zeggen ze hier. Aan een dooie heb je echt niets in de proef.

Dat klopt, maar dan heb je waarschijnlijk wel een moederdier met een fijn karakter. Ik heb 2 fokmerries en op eentje ervan zou ik best Jazz aandurven. Op de ander zeker niet, van die combinatie komen geen fijne paarden.

joyce_cobra schreef:
Wij hebben voor onze Ferro merrie (zeer moeilijk karakter) gekozen voor Upper Class. Een super braaf veulen en inmiddels een zeer braaf 7 jarig z1 dressuurpaard. San Remo kan ik je ook aanraden. Wij hebben zelf daar twee nakomelingen van en een klant van ons. Met inrijden was het opstappen en weg rijden. Heel braaf, werkwillig en fijne karakters. Zeker op vreemd terrein.

San Remo is niet meer beschikbaar voor de Nederlandse fokkerij en ook daarvoor geldt: je moet wel een moederdier met een fijn karakter hebben om die hengst te gebruiken.

TS Ik zou toch eens kijken naar Andretti, ik denk dat ie prima zou kunnen aansluiten bij jouw merrie.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 08:36

andretti is niet beshikbaar voor 2014 en is toch ook special d ( waa rtik wee rminder goeds vh karakter hoor.

heb uit dezelfde moeder wel een hele brave en beter gebouwde krack c gefokt, zou dit niet een optie zijn?

Krack x gribaldi klinkt ook wel aardig

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:28

Flemmingh en Krack bloed verbeterd de bovenlijn niet..wel staat Flemmingh bloed bekend om de fijne karakters.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:52

spekenham schreef:
andretti is niet beshikbaar voor 2014 en is toch ook special d ( waa rtik wee rminder goeds vh karakter hoor.

heb uit dezelfde moeder wel een hele brave en beter gebouwde krack c gefokt, zou dit niet een optie zijn?

Krack x gribaldi klinkt ook wel aardig

Ik heb al eerder gezegd dat Andretti wel beschikbaar is, alleen niet via v U ytert. Die kun je wel rechtstreeks bestellen via IPS. Ik ben nog geen Andretti tegengekomen met een minder karakter, hem gebruiken op mijn eigen rille merrie heeft ook goed uitgepakt.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 12:51

http://www.paarden-ki-service.be/San%20Amour.html

kent iemand hier nakomelingen van , het knietje spreekt me aan in de beweging omdat mijn merrie dit juist een beetje mist. en verder een plaatje om te zien met een hele fijne aanleuning

zijn naam is san amour
Laatst bijgewerkt door spekenham op 17-01-14 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:58

Rock Forever. Westfälische stammbuch.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 13:21

Nog een hengst wie kent er don frederico

op afbeeldingen kom je soms hele mooi en sterke nakomelingen ervan tegen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:50

spekenham schreef:
http://www.paarden-ki-service.be/San%20Amour.html

kent iemand hier nakomelingen van , het knietje spreekt me aan in de beweging omdat mijn merrie dit juist een beetje mist. en verder een plaatje om te zien met een hele fijne aanleuning

zijn naam is san amour

Loopt achteraan serieus met z'n benen open, toch als jonge hengst.
Heb hem nu al een tijdje niet meer gezien.

Maar bewerkbare karakters en SH in 1 zin kan ook meestal maar als er nog ergens een ontkenning instaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:57

x_Quinta_x schreef:
Oscar?

Zal hij nog beschikbaar zijn middels diepvries?

Wij hebben twee Oscars gefokt, beide hebben maat meegekregen.
Karakter van beide veulens lijkt goed.
De eerst gefokte wordt in maart 2 jaar en meet nu 1.65, zeer goed karakter.
De ander is naar de hengstenhouder gegaan en wordt in april een jaar, zij heeft ook de nodige maat. Wordt waarschijnlijk nog iets groter dan haar zus.

Beide waren als veulen zeer laconiek, nuchter, speels, braaf in de omgang, in de trailer, bij de smid.
Merrie is maar hooguit 1.63 mtr.
Fokt blijkbaar vergrotend, al haar nakomelingen zijn nog richting 1.68-1.70 gegaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:39

spekenham schreef:
Nog een hengst wie kent er don frederico

op afbeeldingen kom je soms hele mooi en sterke nakomelingen ervan tegen.

Ken de hengst zelf niet maar Donnerhall bloed staat wel bekend om de goede karakters.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:05

Lord Leatherdale hoor je goede verhalen over. Ik ken er zelf 1, zeer koel dier, en ontzettend groot.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:43

Van San Amour ken ik er 2,beide heel meewerkende paarden.

Don Frederico geeft inderdaad veel kwaliteit,maar vaak ook een beetje 'speciaal'...hoor ik zeggen.Ik heb er zelf met eentje gewerkt en dat was dan weer wel een heel braaf paard.

Furst Romancier enkel nog maar brave van gezien,misschien, net iets 'te' braaf.En foto's zijn niet altijd top.

Ik heb zelf een United:doodbraaf paard in omgang maar onder het zadel toch niet zo simpel.Zit niets kwaads in maar heeft héél veel bloed en is erg kijkerig en snel gespannen.

Voor werkwilligheid en souplesse is deze misschien wel wat www.jens-meyer.com/index.php?id=16
Ik heb er een hele leuke 4 jarige merrie van(uit een wellington x Zevenster),veel bloed maar wel heel erg braaf.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:16

Ben er mee eens over Andretti.
Heb nu een 3 jarige van hem, is zo cool in het hoofd nooit gezien.
Voor de eerste keer op wedstrijd geweest in october, heeft dit gedaan zoals hij dit zijn hele leven had gedaan, geen stress, geen idioot gedaan, niets.
Wat ik gehoord heb is dat er veel zo zijn ook.

United zou ik ook niet aanraden, moet maar eens gaan zien op de topic van zijn nakomelingen, zijn bijna allemaal erg sensibel, moeilijk in de aanleuning en kuijkerig. Zo is mijn 8 jarige van hem toch ook wel. En mijn merrie is een United x Gribaldi, dus zooals die van jou als je ervoor zou kiezen.