hengstkeuze rousseau x lauries crusador

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: hengstkeuze rousseau x lauries crusador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:50

Volbloed geeft geen knie è.
Zag ik aan onze Royaldik (Royal Diamond uit een volbloedmoeder).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 16:38

Zal zo ff filmpje uploaden van highlight (moeder dus) en van enjoy.
Nou niet geheel mee eens so1. Dat heeft ze tot nu toe op allemaal wel gegeven behalve dan de depardieu

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:19

United strooit met de maat dus dat risico kun je nemen..maar persoonlijk ben ik bang dat United een wat korte rug door geeft en dat lijkt je merrie ook te hebben. Dat gaat weer ten koste van het ruggebruik en door het lijf bewegen.Juist dan zou ik eerder voor Bordeaux gaan maar dan zit je weer met het Gribaldi bloed..

Ik denk dat Desperado in alles {behalve het achterbeengebruik} wat kan verbeteren. Maar je kan echt alle kanten op he met zo"n merrie is het is ook een beetje wat je zelf graag verbeterd zou willen zien.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 17:25

nee de merrie heeft juist veel lengte (misschien wel iets te) in de rug

haha ja dat is het "probleem" ik kan veel kanten uit en waar hecht in de meeste waarde aan... filmpje is aan t uploaden maar dat duurt altijd zo g o ds gruwelijk lang

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:37

Heb je ook een goede standfoto van de merrie?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 17:49

standfoto ja.. goede standfoto nee :P hahaha
Afbeelding
Afbeelding

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:53

Knap! Schuine schouder is ook nog een puntje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:55

Dankje! ik vindt dr rug toch echt niet zo lang hoor.. {stuk tussen de schoft en de lendenen}...ik vindt het wel een hele mooie merrie waarbij de rug in mijn ogen het belangrijkste aandachtspuntje is.

Ik denk dat Flemmingh bloed wel goed zou kunnen passen..maar ook duitse hengsten,eigenlijk kun je zoveel kanten op dat dat het gewoon moeilijk maakt!

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:28

Even heel wat anders Quaterback, is dat wat? Fokt niet heel groot maar dat lijkt me geen probleem voor deze merrie. Of wilde je liever geen vos? In NL niet heel populair maar over de grenzen wel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:44

highlight, moeder vd Rousseau 22 jaar, min 15 veulens verder en koud uit stal dus niet heel soepel haha maar goed even voor t idee

en enjoy zelf

quaterback hmz nee vind ik een dweil achter :) vos maakt me niet uit hoor :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:45

Elisa2 schreef:
Dankje! ik vindt dr rug toch echt niet zo lang hoor.. {stuk tussen de schoft en de lendenen}...ik vindt het wel een hele mooie merrie waarbij de rug in mijn ogen het belangrijkste aandachtspuntje is.

Ik denk dat Flemmingh bloed wel goed zou kunnen passen..maar ook duitse hengsten,eigenlijk kun je zoveel kanten op dat dat het gewoon moeilijk maakt!

de rug wil ik echt niet meer lengte in. flemmingh wil ik liever vandaan blijven gezien die vaak.. meestal :P aansluiting missen van achter/in de lendenen.

edit: mocht je een hengst vinden die genoeg lengte in de rug heeft maar niet langer in het lijf is prima.. daar doel ik eigenlijk op snap je? maar als ze langer in de rug zijn heb je ook vaak het lijf wat langer is en dat heeft ze echt niet nodig

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:59

Ik snap wel wat je bedoelt inderdaad...de rug moet genoeg lengte hebben maar niet Te en ze mag niet langer in het lijf worden.

Ik snap je, maar Dorado bijv. {Krack x Rousseau} is een heel goed gelukte..alleen zit je met Krack c weer dat ie strooit en hij kan ze nogal heet geven.

Ik ga even naar de filmpjes kijken..ben wel benieuwd welke hengsten je zelf in gedachten hebt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:12

Ik heb het filmpje gezien en snap wat je bedoelt! je hebt een hengst nodig die opwaarts beweegt,en daarbij de rug goed omhoog brengt. Dat is imo wat de merrie mist in het lopen...en nu ik het filmpje gezien heb neem ik het Flemmingh advies ook in. Dat past idd niet!

Ik ga even verder nadenken..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 19:32

ja klopt, genoeg ruimte genoeg kracht maar zoals het volbloed in haar (logisch) mag het allemaal iets opwaartser. de veulens van highlight en enjoy zelf maken zich wel opwaarts onder het zadel dat is een groot pluspunt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:54

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:04

Die is wel echt heel mooi idd! Zal eens verder kijken naar hem. Filmpje doet t niet nu.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:06

Als je een meer opwaarts veulen wilt, dan moet je FG niet gebruiken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:08

Waarom niet? hij beweegt opwaarts met veel ruggebruik en souplesse en Gribaldi bloed zorgt voor een mooi opwaarts model.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:11

Zo opwaarts vind ik hem niet. Daarnaast, met zoveel Trakehner worden ze snel stekerig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:14

Hm dat stekerige vindt ik alleen in de galop een aandachtspunt..maar goed,geen hengst is perfect he. Het gaat om de match,bovendien denk ik dat er een verschil is tussen optisch opwaarts zijn en opwaarts bewegen met de rug omhoog. Dat laatste is belangrijk voor een sportpaard vindt ik, en dat doet hij heel goed.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 01:38

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 01:46

Ik heb alleen de eerste 2 minuten gekeken, maar ik word echt niet vrolijk van die achterhand en zou hem daarop laten staan. Hij loopt echt heel beroerd op het straatje.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 08:35

Ik word er ook nog niet heel warm van.. Vind m een echte krack achterkant hebben

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 09:32

ben even de filmpjes van de "f jes" van t verrichtingsonderzoek aan het bekijken.. interessant vind ik de rock forever x scandic zeker qua bloedvoering maar ook zeker qua bewegen, fijn paard!

ook fivestar vind ik een heel leuk paard

for gribaldi is een fijn paard maar gaat niet veel meer toevoegen op deze merrie.. hij lijkt op de moeder van de Rousseau zeker qua voorbeen, dat heb ik nu juist bij de Rousseau verbeterd dus wil ik dan weer niet terug naar dat voorbeen (waar overigens niks mis mee is hoor ;) maar fokken is vooruit denken en niet op de plaats blijven/terug denken)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:17

Mee eens, jij kent de stam het beste! hou wel rekening met de neerwaartse romprichting bij Scandic nafok..dat is natuurlijk wat er al in zit door de volbloedgenen en wil je lijkt me, niet verankeren.

Five Star is een leuke hengst idd, wel strak op de lendenen maar dat kan jou merrie wel hebben.