Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shetjeIris schreef:Met z'n alle krijgen ze een grote kruiwagen vol. Geen idee hoeveel plakken of kilo dat is.
Het gras dat er staat is zeer kort.
Vallen jullie shetjes in de winter altijd iets af? Of houden jullie ze redelijk op hetzelfde gewicht?
JoyCiej007 schreef:shetjeIris schreef:Met z'n alle krijgen ze een grote kruiwagen vol. Geen idee hoeveel plakken of kilo dat is.
Het gras dat er staat is zeer kort.
Vallen jullie shetjes in de winter altijd iets af? Of houden jullie ze redelijk op hetzelfde gewicht?
Dat is véeels en véeeels te weinig! Dat hebben ze in nog geen halve dag op met z'n 5en!![]()
Die hoeveelheid krijgen mijn 2 shetten over een 24 uur wel gevoerd.
Het is jou pony.......... ik neem aan dat je iedere dag komt? Dan zíe je toch hoe snel dat hooi op is? En af en toe even op stal met een hooinet om bij te vreten
of je gaat idd de discussie nogmaals aan met de 'stal'eigenaar, of je slikt het maar en je gaat zelf 2x per dag heen om te voeren. En evt. voerbeurten afspreken met de rest v/d eigenaren van die shetten.
Zelf kun je toch ook een beetje je handen uit de mouwen steken???
En ja, je moet kunnen verwachten van een pensionhouder/stalhouder/weide-eigenaar dat er goed voor de dieren wordt gezorgd en dat er goed gevoerd wordt, maar helaas is dat gewoonweg niet altijd zo. Dat is nou eenmaal het nadeel van 'op pension' staan, daar heb je helaas niet zelf alles over te zeggen.
1 volle kruiwagen voor 5 shetten en dat 2 of 3x per week is echt véels en véels te weinig. shetten moet je sober houden, maar dit is gewoon belachelijk weinig.

JoyCiej007 schreef:Omdat ik er nooit zo goed tegen kan als men zegt 'ja ik wéét het, maar ik kan niet anders en ik probeer wel', over hun eigen paard.
Het is jou pony, jou verantwoordelijkheid.
Het is fout van de weide-eigenaar om zich zo op te stellen, maar het is nog altijd jóu taak om te zorgen dat jou dier krijgt wat het nodig heeft.
Daarbij kan ik niet zo goed begrijpen dat je zelf die vraag stelt 'wat hooi' (1 volle kruiwagen dus) op 5 shetten en dat 2/3 x per week, of dat genoeg is. Dat merk je als eigenaar toch, als je ziet/weet wanneer er gevoerd wordt, dan zie je toch dat het heel snel weer op is?