Schuivend zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:00

Je zadelpasser heeft je een verkeedd zadel verkocht. Een Kent &Masters cob schuift niet op een rond paard. Ik heb een zeer rond en kort paard en heb sinds kort dit zadel. Ik gebruik een volledig elastische singel. Het blijft prima op zijn plaats.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:06

Ik heb een kleine haflinger. En haar zadel schuift ook erg maar ze heeft gewoon een te brede boom etc het hele zadel past gewoon echt niet! Ik ga gewoon een nieuw zadel aanschaffen. Xx

Kellyy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:51

Het zadel van mijn haflinger schuift ook! Overigens alleen bij het opstappen. Tijdens het rijden ligt hij netjes.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:52

Hier ook dit 'probleem'...
Ben niet ech zwaar (53 kg), en probeer op te stijgen, en het zadel hangt bijna halverwege haar buik!! ;(
Ga tegenwoordig met een opstapje ;). Iris is lekker rond, en breed en heeft ook weinig schoft.
Hoe ver ik ook aansingel, het schuift gwn... Ligt ook helemaal niet aan je gewicht ofzo, licht aan de rondingen (haha) van je paard ;)
Ga ook wel eens lekker zonder zadel, heb je van het zadel'probleem' geen last meer, en ze is redelijk plat op haar rug dus zit ook nog lekker! Maar als je echt dressuur ofzo wil rijden, is het zonder zadel rijden geen optie ;)

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:55

Herkenbaar... kheb haflinger zadels tot dressuur zadels gehad.. alles schuift.. maar bekijk t positief tis goed voor je evenwicht maar niet altijd handig als je haflinger even een sprintje trekt en zn kont in de lucht gooit!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:58

Misschien eens een andere singel proberen?
Ik heb geen haflinger maar een ronde fries. Ik heb nu al een hele poos een andere singel maar met deze schuift het zadel echt niet meer met een andere singel hang ik ergens onder haar buik als ik niet helemaal recht blijf. Opstappen nou dat ging helemaal niet.
Maar met deze singel kan ik gewoon opstappen zonder dat het zadel schuift.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:03

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 13:10

Tigra, ik heb al allerlei singels geprobeerd. Alleen nog geen leren singel, misschien is dat een idee.
Kimmiejj, mijn zadel schuift niet zo ernstig dat hij echt alle kanten opligt als mijn haf weer eens een bokpartij geeft hoor, maar het is meer dat hij iedere keer een beetje naar links schuift en dan zit ik echt niet lekker en buiten dat ben ik ook bang dat de kussens van het zadel op de ruggegraat drukken van mijn haf...
Opstappen zonder krukje hoef ik trouwens niet te proberen, dan ligt het zadel wel aan de zijkant....

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:10

Ik heb ook een rondgeribt paardje met weinig schoft. Wat bij mij heeft geholpen is elastieken singel vervangen door een gewone singel , en een gelpad eronder. En verder altijd met krukje opstijgen.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:40

Als de kussentjes drukken gaat je haf ook kreupel lopen.. dus dat merk je snel en een gelpad zou k dan proberen helpt misschien wel!

freedom431

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:45

Misschien helpt een bondje om de singel wel. Heeft bij mijn paard ook geholpen.. Maar sommige paarden vinden dat niet fijn. Je kunt het proberen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:19

Leren singel heb ik geen ervaring mee. Ik heb een volledige elastische singel van FRA. Je zou denken dat je meer gaat schuiven maar het zadel ligt heel stabiel op mijn paard dan.

BBBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:46

Ik heb ook een verzorgpony haflinger gehad en het zadel die schoof ook van links naar rechts.
En toen heeft de eigenaar er een staartriem aan vast gemaakt geloof ik, het werkte wel.. :)

Ladyalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:08

Volg ook ff,heb hetzelfde probleem.een krukje is handig maar als ik een buitenrit maakt met tussenstop dan heb ik dus een probleem met weer op te stappen zonder kruk :)

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:00

Ik volg ook ff, heb hetzelfde probleem met mijn korte rond geribde Haflinger.
Vanmiddag ga ik een Wintec IW proberen, hopelijk blijft deze wat beter liggen ;-)
Heb overigens ook goede verhalen gehoord over een Mattes singel, misschien het proberen waard.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:42

Ook ik heb hier last van, is bij ons een combinatie van niet goed rechtgericht, rond paard & het feit dat ik zelf scheef ben. Opstappen doe ik als het kan met een krukje, en verder zijn we druk bezig met rechtrichten. Al is een borsttuig misschien ook nog een goed idee.