nombrado schreef:hmmm...kwordt toch niet echt blij van de foto's met de koeien :-(
Ik denk dat het meer een momentopname is van een pittig paardje

Of bedoel je dat niet?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lente76 schreef:nombrado schreef:hmmm...kwordt toch niet echt blij van de foto's met de koeien :-(
Ik denk dat het meer een momentopname is van een pittig paardje
Of bedoel je dat niet?
Jesser schreef:Voor dat laatste bedoelde ik dat ook. Niet bedoeld om dressuurmatig mooi figuur te slaan, enkel om te laten zien welke bewegingen je kunt maken.
Voor het koeienwerk moet je snel reageren, van links ineens naar rechts draaien. En met een pittig paard wat snel heet wordt op koeien, heb je soms je handen vol.
Maar Nombrado mag graag (ver)oordelen op andermans foto's. Dat is echter een andere discussie.
Ik heb enkel voor TS deze foto's geplaatst zodat TS idee krijgt van wat je kunt verwachten in de WE, en mijn ervaring daar ik ook klein paardje heb met korte rondgeribte rug.
Lente76 schreef:Dus eigenlijk kun je toch het beste een Spaans zadel gebruiken als je WE wilt rijden?
Ik heb ook een paard met een korte rug, weliswaar geen PRE maar toch korter dan het gemiddelde paard.
Zijn er ook zadelpassers die hier ervaring mee hebben, behalve die uit Duitsland?
Wat zijn de voor- en tegens van een dergelijk zadel?
Jesser schreef:Nombrado en dat is juist de pest dan ook met het vinden van een juist zadel bij mijn paard. Dat wat hem past, hoeft niet altijd mij te passen, en dat wat mij past, past hem niet altijd...Dus moet je een compromis sluiten en in eerste plaats naar mijn paard kijken. Mijn vaquero ligt gewoon niet meer fijn.. En mag ik geen dressuurwedstrijden rijden als ik dat wil.
Lente, ik heb met Callista Schrage hele fijne contacten. Ze adviseert me zo eerlijk mogelijk, zonder druk van een zadel te verkopen. En tot nu toe heeft ze bij mij en mijn paard altijd gelijk gehad.
En is meer steun veel fijner. Het Espanola zadel geeft je die steun wel en je zit net zo lang als in een dressuurzadel waardoor je het fijn kan combineren! Alleen springen was echt een drama en er zit toch vaak een sprongetje in het parcours, ik kon niet eens in verlichte zit komen. Op een Vaquera gaat dat wel veel beter, omdat je iets minder lang zit. Maar je hebt ook net wat minder contact met je paard.