Hij vermagerde en werd een zielig hoopje.
Heb dan beslist om hem te laten castreren op de kliniek. Hier in België kostte dit 235 euro.
Het paard is er alleen maar beter door geworden. Is terug bijgekomen, zit nu meer onder de spieren omdat hij nog niet doorgereden was toen ik hem kocht.
In zijn hoofd blijft hij soms wel nog hengst, maar dit vind ik niet erg, ik ging het jammer vinden als ik plots een ander paard had. Met een merrie en een andere ruin in de piste, is er spanning. Hij doet niets verkeerd, maar er is spanning en ik moet opletten dat hij niet zou uithalen naar de andere ruin.
Met een merrie alleen in de piste, durft er ook spanning te zijn. Het blijft wel zijn gevoelige punt, maar veel meer dan spaning, moet je je daar ook niet bij voorstellen.
Hij gaat gewoon op de weide met 3 andere ruinen en we zorgen er wel voor dat de weides links en rechts van hem ook met ruinen zijn.
Ik ben nog steeds blij met de beslissing die ik genomen heb. Hij is nog stoer en trots, maar de hormonen niet meer onder controle kunnen houden is eruit.
Als er ooit een tweede komt, dan laat ik hem meteen castreren.
In België of in Nederland is het niet altijd evident om een hengst op stal te houden. We leven veel meer op elkaar dan in Spanje. Mijn paard werd steeds geconfronteerd met (hengstige) merries die hem passeerden. Rechtover hem stond ook een hengst die hij levend wou opeten. Ik denk dat ze in Spanje de hengsten en merries meer gescheiden kunnen houden.