Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
melvinrandy schreef:Ooh ja, als nieuweling ben je vaak bevooroordeeld, ook al is je paard nog zo goed.
Als iemand met een grote naam een rondje maakt krijgt hij hogere punten. Raar maar waar
NatasjavE schreef:Dat is niet zo. Tenminste niet bij het KWPN.
Pletje123 heeft vorig jaar haar hengst bij het KWPN goedgekeurd gekregen.
melvinrandy schreef:Als iemand met een grote naam een rondje maakt krijgt hij hogere punten. Raar maar waar
Citaat:Goedgekeurde KWPN-hengsten dienen twee jaar deel te nemen aan de hengstencompetitie. De hengst Charmeur (Florencio x Jazz) heeft nog niet voldaan aan deze verplichting: hij moet nog een jaar deelnemen. Dit seizoen lukt dat niet. Charmeur is door de eigenaar namelijk afgemeld omdat hij een trainingsachterstand heeft opgelopen veroorzaakt door zijn dominante, wat brutale hengstengedrag. Dit uitte zich ook tijdens het Wereldkampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden in Verden, en werd mogelijk veroorzaakt door het drukke seizoen waarin sport en fokkerij is gecombineerd.
Charmeur heeft dit voorjaar tijdens het intensieve WK-selectietraject zich veelvuldig zonder problemen laten zien. Hetzelfde geldt voor zijn deelname eerder aan de Pavo Cup, die hij in 2011 en 2012 op zijn naam schreef. Daarom heeft de hengstenkeuringscommissie besloten de hengst een jaar uitstel te geven. De eigenaar heeft toegezegd dat Charmeur volgend jaar zijn verplichting wel inlost.
caresje schreef:Nee, integendeel. Je krijgt nu mooi reacties die gewoon voortkomen uit ervaring en weten waar de klepel hangt.(ben precies weer dom geweest om deze vraag op bokt te stellen iedereen gaat hier meteen vooroordelen geven daar kan ik niet zo goed tegen)
caresje schreef:het is voor mij de bediloeling niet dat het een dekhengst word ofzo (nooit geweest).
maar ik dacht dat je toch net als bij merrie's toch predikaten kom halen?
en zijn ballen gaan er echt niet af hoor die blijven lekker waar ze hangen geen van ons heeft daar last van dus ik zie geen reden voor ze eraf te laten halen.
caresje schreef:het is voor mij de bediloeling niet dat het een dekhengst word ofzo (nooit geweest).
en zijn ballen gaan er echt niet af hoor die blijven lekker waar ze hangen geen van ons heeft daar last van dus ik zie geen reden voor ze eraf te laten halen.
bigone schreef:caresje schreef:het is voor mij de bediloeling niet dat het een dekhengst word ofzo (nooit geweest).
Hoe word hij dan gehuisvest , staat hij bij andere paarden in de wei?? Als je hem apart houd heeft hij er wel last van en als jij er tzt mee op jumping wilt en er komen hengstige merries in je buurt dan spreek ik je nog wel weer. Vergeet niet dat een hengst veel ervaring vergt, zowel in omgang als met rijden, heb jij daar al veel ervaring mee. Zie dit aub niet als kritiek maar als iemand die hengsten prachtig vind maar dan alleen wanneer ze van nut zijn, dus niet omdat het zo leuk en stoer is om een hengst te rijden en ook niet voor die soms dikke nek, die kun je er ook aanrijden.