help hengst is bij merrie in de stal gekomen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: help hengst is bij merrie in de stal gekomen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:05

toch maar laten scannen..straks ben je er niet op tijd bij en dan??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:06

dierenarts bellen, die zal hengstig spuiten adviseren om de merrie in elk geval te laten aborteren

T_Driver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 23:28

Heel erg bedankt ik denk zelf nu naar al die reacties ook dat de kans klein is dat ze drachtig zou kunnen zijn

T_Driver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 23:29

Woogy schreef:
dierenarts bellen, die zal hengstig spuiten adviseren om de merrie in elk geval te laten aborteren

Okeej dankje wel!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:37

Net als hier al eerder genoemd is, je merrie kan drachtig zijn na 1 dekking. Heb ik zelf meegemaakt. Hengst uitgebroken bij mijn merrie gelopen, alleen eigenaar had niks gezegd. Dus er kwam een veulen. Weet je zeker dat je merrie niet hengstig is. De hengst ging niet voor niks op haar af, denk ik dan. Morgen even je dierenarts bellen voor overleg. Ik zou haar ook laten spuiten, weet je zeker dat je geen veulen krijgt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:43

Ik zou nog maar even wachten met die dierenarts. Ten eerste is het vandaag pas gebeurt, dus er kan nog nauwelijks sprake zijn van bevruchting. Als je denkt dat ze niet hengstig is , is er zowiezo niks gebeurt. Je kunt haar morgen even bij de hengst laten snuffelen dan zie je wel of ze hengstig is of niet. Als ze vandaag wel hengstig was is ze dat morgen ook nog wel. Vervolgens de komende weken regelmatig bij de hengst langsgaan om te checken of ze eventueel hengstig wordt. Zo niet dan kun je na 3 weken altijd nog scannen. Om deze tijd van het jaar zijn ze trouwens zelden hensgstig

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:46

mijn merrie was 2 weken geleden nog gewoon hengstig :j

ze kunnnen met 1x drachtig zijn.

Ayasha
Blogger
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:23

pillow schreef:
Ik zou nog maar even wachten met die dierenarts. Ten eerste is het vandaag pas gebeurt, dus er kan nog nauwelijks sprake zijn van bevruchting. Als je denkt dat ze niet hengstig is , is er zowiezo niks gebeurt. Je kunt haar morgen even bij de hengst laten snuffelen dan zie je wel of ze hengstig is of niet. Als ze vandaag wel hengstig was is ze dat morgen ook nog wel. Vervolgens de komende weken regelmatig bij de hengst langsgaan om te checken of ze eventueel hengstig wordt. Zo niet dan kun je na 3 weken altijd nog scannen. Om deze tijd van het jaar zijn ze trouwens zelden hensgstig

Hun cyclus loopt gewoon door hoor, alleen tonen ze het in de winter minder.

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:29

Ja hoor, die kan makkelijk drachtig zijn. Gewoon even DA bellen en hengstig laten spuiten. Het lijkt me dat je de rekening naar de eigenaar van de hengst kan sturen??

T_Driver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 00:48

troi schreef:
Ja hoor, die kan makkelijk drachtig zijn. Gewoon even DA bellen en hengstig laten spuiten. Het lijkt me dat je de rekening naar de eigenaar van de hengst kan sturen??

Ik heb het een en ander met de eigenaar van de hengst erover gehad en dat is geregeld :D Nu gaat het me er vooral om wat ik eventueel kan doen, ik ga v/d de DA ff bellen en informeren :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:54

Het kan wel degelijk maar ik denk dat als er wat zit en je wilt het echt dat hengstig spuiten de oplossing is. Dus laat haar scannen let op of haar gedrag veranderd en leg die hengst aan de ketting.

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:09

Zou inderdaad voor de zekerheid even de da doen! Goed dat je vandaag gaat bellen! Fijn dat het verder geregeld is met de eigenaar van de hengst!

Succes!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:18

pillow schreef:

In deze tijd kunnen merries zeker hengstig zijn. Er lopen hier op stal momenteel drie merries die de ruinen wel erg interessant vinden

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:42

jazeker kunnen merrie,s hengstig zijn in deze tijd!

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:45

en vergeet nooit meer de stal dicht te doen skat! dan komt mijn hengst niet bij jou merrie in te lopen als hij buiten staat! we spuiten dr wel hengstig! komt helemaal goed! geen stress! voor alles is een oplossing! :)

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:46

ben zelf ooit ook keertje vergeten de deur op slot te doen, bij 1 van mijn eigen merrie,s die was toen gelukkig niet dragend! van de verkeerde hengst! :+ :oo

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:57

pillow schreef:

Ze kan altijd scannen om te zien of het paard hengstig is dan weet ze hoe groot de kans is dat ze dragend is.
Mijn merrie toont niet hengstig. ( ik heb hier 4 merries gehad en ik zag nooit wat hengstig)
Laat zich maar 1 keer dekken als ze hengstig is, de dag er na dus niet meer.
Dus jou verhaaltje gaat niet echt op. ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:07

Mijn merrie is nu ook hengstig :)

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:14

ja 1 van mijn dametjes nu ook! vanmiddag nog!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:18

Die van mij is netjes elke keer hengstig hoor, ook in de wintermaanden :j Ken er genoeg die dat gewoon zijn :)

Gewoon even de dierenarts bellen om te kijken hoever ze in de cyclus is idd

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:32

Op dit moment hebben ze het voorjaar in hun bol, zelfs de takken van de bomen schieten weer uit.
Grote kans dat je tussen een veulen en hengstig spuiten zult moeten kiezen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:44

Mijn merrie is in de winter veel duidelijker hengstig dan in de zomer, in de zomer merk ik het niet eens terwijl het nu haast sneu voor dr is :(:)
Kan dus zeer zeker wel!
Als je zeker wilt zijn idd even scannen :)