[TI] kun je het ras tinker missen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: kun je het ras tinker missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:13

Ik zal op zich de tinker niet missen. Wel de mijne, maar dat is meer om het paard zelf dan om het ras. Ik heb ook een hele lieve kwpn-er, als zij dood is, mis ik haar, niet het ras.

Mijn tinker heeft 1 maal mijt gehad, 2 maal gewassen met sebacil en we hebben hier nooit weer mijt gehad.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:16

Hier ook een echte Tinker fan! Ik kan mijn merrie niet meer missen, ook onze ruin is zo'n leuk dier.

Maar of ik zonder Tinkers kan? Ja. Het zijn altijd wel paarden geweest die me aanspraken, maar moest mijn moeder me niet hebben aangestoken met het Tinker-virus, had ik nu waarschijnlijk een Haflinger of Fjord. (Want met die rassen waren we toen meer bekend, enkele jaren terug waren Tinkers in België best schaars) Mijn moeder is dan ook diegene die mijn merrie gekozen heeft. Echter heeft ze mijn hart gestolen en hebben we al zo veel gedaan samen, dat ik haar nu als 'van mij' kan beschouwen. Ik denk dat, als ik later nog een paard helemaal zelf zou kopen, het ook waarschijnlijk een Tinker zal zijn. :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:36

Ik ben ook een Tinkerfan, en heb mijn Tinkermerrie al sinds 2003. Ben gek op het ras, maar er is nog een ras waar mijn hartje al jaren sneller van klopt, en dat is de Lusitano. Denk niet dat ik een ander paard zou kopen mocht mijn merrie wat overkomen (want ze zal nooit verkocht worden), maar mocht ik het wel willen, dan ga ik denk ik wel voor de Lusitano :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:43

Vind tinkers wel erg leuk en kan mijn drie tinkers echt niet missen, neemt niet weg dat ik dat wrs. bij een ander ras ook zou hebben. Maar.... ik vind tinkers wel super leuk.......

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:07

Hmm leuke vraag dit... ik ben altijd al zo een fan geweest van het ras. Mijn eigen tinkermeisje kan ik in ieder geval echt niet missen! Maar ben ook altijd gek geweest van springen en daar is Flame nou niet zo voor weggelegd... dus het kan maar zo zijn dat er ineens een heel ander paard later komt! Maar dat zou dan overigens wel een zwart sportpaard worden, andere kleuren sportpaarden (kwpners, oldenburgers etc.) vind ik helemaal niks. Haflingers en Fjorden vind ik altijd 1 pot nat dus ja dat zal er ook nooit komen (sorry voor de liefhebbers). Maar ja later zou ik best iets anders kunnen hebben dan een tinker. Moet zeggen dat ik het 'hete' van mijn overleden kruising arabier ook wel eens mis, flame heeft een hele andere manier van druk zijn. Maar voor nu gaat Flame niet meer weg en komt er ook niks anders!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:19

Kan ik het ras Tinker missen? Ja denk ik wel, er zijn zoveel andere rassen die mij ook wel aanspreken zoals Haflingers, Schwarzwälder, 'gewone' Cobs.
Wat ik alleen wel erg zou gaan missen zijn de Tinkermensen, al mijn lieve dinnetjes uit de Tinkerwereld die elkaar door dik en dun steunen en waar ik altijd zoveel lol mee heb als we elkaar ontmoeten <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:04

Ook al zal Cheyenne mijn favoriete paard ooit zijn zou ik hee gemakkelijk weer fijn op quarters of arabiertjes gaan rijden. Geen problemen mee :+ Maar ik heb nu eenmaal een hoop tinkers en verkopen... Nee dat nu ook weer niet.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:17

zou niet zonder kunnen heel simpel andere paarden gehad. maar blijf nu terug komen op de tinker. vind het een pracht ras en om eerlijk te zijn.
de ene kruising heel veel mijt problemen gehad nu een super middel voor gevonden en een andere stalling en het gaat super goed. Geen allergie meer en geen mijt. af en toe behandelen en klaar.

mijn kleine volle tinker nog geen mijt gehad en ook geen mok. en heeft veel behang.

Daarnaast geloof ik ook erg in karakter wat de doorslag geef. Dat moet vooral bij je passen en sommige houden van het een en de ander van wat anders. maar ik hou het bij tinkers voor de rest van mijn leven.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:27

Blingh; manlief z'n voorkeur ging ook uit naar een bonte (en mijne ook :') ), maar hij was erbij dat we bij Malvin gingen kijken en ook hij was direct gek op 'm!
Heb zeker 100 tinkers bekeken en er vielen er 99 af. Dus karakter is zeker belangrijker dan ras of uiterlijk, maar ben wel heul blij dat ik het perfecte karakter in m'n favo ras heb gevonden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:32

Suusenmalvin schreef:
Blingh; manlief z'n voorkeur ging ook uit naar een bonte (en mijne ook :') ), maar hij was erbij dat we bij Malvin gingen kijken en ook hij was direct gek op 'm!
Heb zeker 100 tinkers bekeken en er vielen er 99 af. Dus karakter is zeker belangrijker dan ras of uiterlijk, maar ben wel heul blij dat ik het perfecte karakter in m'n favo ras heb gevonden ;)

Toen ze Rogan uit de wei gingen halen vond ik hem niet eens leuk := :oo Toen ff los in de bak en hij kwam gelijk naar me toe en toen op dat moment was ik verkocht <3

Rogan was de derde tinker waar we bij gingen kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:35

Of ik zonder tinkers kan?
Ja
Of ik zonder MIJN tinker kan?
Neeeee!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:38

Ben niet ras of kleur gebonden, vind wel het een mooier als het anders maar ik wil een paard wat kwa karakter bij me past dus zoek niet op ras of uiterlijk maar wat wil ik ermee en waar heb ik een klik mee.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:41

Ik zou denk ik wel zonder kunnen
Maar niet zonder mijn eigen tinker ;-)
Als hij er niet meer zou zijn weet ik niet zeker of ik weer een tinker doe
Ik val op uitstraling en karakter
Het kan dus best een ander ras zijn al vind ik tinkers wel super mooi
Dus de kans is wel groot dat er dan weer een tinker komt
Mijne heeft trouwens geen mok en mijt nooit gehad ook

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:16

Ik vind Tinkers prachtige paarden. Ik heb momenteel 1 Akhal-Teke en 2 welshjes maar sluit in de toekomst zeker geen Tinker uit. Al vind ik karakter belangrijker dan ras.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:19

dit is mijn tweede volbloed tinker om het zo maar te zeggen. mijn eerste tinker kocht ik na mijn andere paardje die ik moest laten inslapen. was gek op hem, heb hem door een ernstig ongeluk van mij moeten verkopen. daarna een kruising tink gekocht heb ik nog steeds. maar die klik meer met mijn dochter. en ik wilde een volle tinker hebben. ging voor een bonte maar vond het karakter en de kop niet leuk. deze dame stond daar ook en van de site keek ik al elke keer naar dat lieve snoetje. ik haat eigenlijk zwarte paarden. deze is dus zwart. maar ben helemaal om en haar karakter is gewoon super. voor mij geen ander meer. En mijn oude tinker, zal hem nooit vergeten en het doet mij na al die jaren nog steeds heel veel pijn.

Zoefje1201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:11

Ik kan mijn Tinkie ook niet meer missen, maar een friesje erbij zou wel leuk zijn, dat blijft toch mn eerste liefde

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:10

zoefje, heb een kruising fries maar dat is eigenlijk niks voor mij. ik heb geen echte klik met haar. ook al is ze heel lief.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:12

een halve tinker hier, eentje zonder sokken, heerlijk :D
die zou ik niet kunnen missen, ook al heb ik haar pas kort...

eentje met al die sokken, nah bedankt..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:17

Ik heb op dit moment een KWPN merrie, een heel lief dier. Had hiervoor een Tinker en tja.. het tinkerras (of in ieder geval de koudbloed) heeft toch wel een plekje in mijn hart gestolen. Ik heb ook heel veel spijt dat ik haar verkocht heb toen, maarja.. gedane zaken nemen geen keer. Wou graag de sport in (achteraf alsnog nooit iets van gekomen, dat is nog het gemeenste :')). Mocht ik ooit aan een ander paard beginnen dan zal ik mijn oogjes zeker open houden voor een tinker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:20

Ik ben geen tinkerfan, dus kan het ras prima missen :)
Maar ja, voor de diversiteit wel leuk de tinker erbij.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:30

ik kan mijn halve tink/fries missen ook al is ze heel lief. King die heeft genoeg sok hahahha. geweldig mooi. paard heeft dezelfde interresses dan mijn dochter die dus een goede klik heeft met dat paard. ben zelf een bosnimf en het paard duidelijk niet.

Mijn andor is niet meer van mij, heel veel spijt dat ik hem heb moeten verkopen, als de doktoren mij niet verteld hadden dat ik niet meer beter werd en wel weer zou kunnen rijden had ik hem nooit verkocht. werd dus wel goed genoeg beter om weer bos te hoppen.
Dus zo zie je maar weer de kleine meid hoop ik dat gevoel weg te kunnen krijgen en net zo'n goede band te kunnen krijgen als ik met andor had.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:37

Ik wil nooit meer iets anders dan een Tinker, ik ken geen enkel ander paardenras wat zo mooi, leuk, lief divers en geweldig is.
al die leuke reacties op buitenrit over wat voor byzonder paard je hebt en hoe mooi ie wel niet is en die manen zo lang! prachtig! altijd een gezellig praatje
zelfs van mensen die zeggen niet zo van Tinkers te houden, maar deze wel heel erg mooi te vinden
oke ik heb mischien wel gewoon een hele byzondere, zo'n geweldige lieve die altijd vreselijk zn best doet voor je,zo'n vriend waarmee je de hele wereld over kan banjeren en waarmee je avonturen beleefd bitloos en wel.
die je voor de kar kan inspannen en tochten kan maken, of een leuk sprongetje of een aardig dressuur proefje.

ik hoop hem nog heeeel erg lang te hebben en dat ie flink de boter dr uit mag braden als ie met pensioen is, maar voor mij niets anders meer dan Tinkers, niks is mooier.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:35

piene helemaal mee eens. ookal is de mijne nu even een draak. gekkie probeer me uit. hoort bij de leeftijd.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:05

ik zou echt niet meer zonder kunnen hoor

en al helemaal niet zonder die van mij , zelfs mijn laatste aanwinst ben ik al zo gek mee dat ik gewoon niet meer kan voorstellen hoe het zonder hem was

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:25

Ik heb al 13 jaar een D-pony appaloosa. Ik ben zot van hem en dacht altijd dat mijn volgende paardje terug een apje zou worden.
Toen kwam toevallig een tinker op mijn pad. Ze was alles wat ik zocht qua karakter. Nog geen seconde spijt van gehad. Ook haar veulen heeft mijn hart gestolen. Ik vind het zalige karakters en heel mooie paarden. Het extra haar stoort mijn niet.
De kans dat ik een tinker zou kopen voor een volgend paard is groot. Maar het is ook niet uitgesloten dat het toch een ander ras zou worden.
Als de gezondheid meezit van mijn veulen, hoef ik nooit geen paard meer te kopen. Daar hoop ik het meeste op :)