Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Kijk eens op internet naar wat handelsstallen, maar er zijn ook particulier best goeie Friezen te koop. Een goeie fries is niet lui, maar gewoon een fijn paard om mee te werken. Een paard wat nog niets gepresteerd heeft mag wat mij betreft niet meer dan 5000 euro kosten, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Jenny_S schreef:Ik begrijp dat je hem mooi vind, zeker een aansprekend paard.
Maar ik ben het wel deels eens met mijn voorganger, prijs is te hoog voor een paard dat alleen zadelmak en verkeersmak is.
maar persoonlijk zou ik voor hem wel 5500 betalen denk ik, maar dus erg persoonlijk.
Ruinen zijn in vergelijking met merries vaak duurder heb ik gemerkt toen ik mijn eigen fries zocht.
Ruinen zijn namelijk populairder en dit drijft de prijs op.
succes!!
Els_175 schreef:In Heythuysen (Limburg) zit ook een friezenstal "Stal Le Winne".
Zij hebben een groot aanbod aan friezen paarden, allen met goed papier!
Hun paarden worden netjes ingereden en mee op pad genomen (voor de wagen en onder de man) en zijn daardoor verkeersmak en gemakkelijk in de hand.
Als je interesse hebt kan ik je via PB wel het nummer geven van de stal.
Je kunt ze ook even googlen![]()
Ik vind hun echt een aanrader! Goede friezen, goed papier, correct opgevoed, netjes ingereden, verkeersmak en voor een nette normale prijs.

steflyn schreef:Jenny_S schreef:Ik begrijp dat je hem mooi vind, zeker een aansprekend paard.
Maar ik ben het wel deels eens met mijn voorganger, prijs is te hoog voor een paard dat alleen zadelmak en verkeersmak is.
maar persoonlijk zou ik voor hem wel 5500 betalen denk ik, maar dus erg persoonlijk.
Ruinen zijn in vergelijking met merries vaak duurder heb ik gemerkt toen ik mijn eigen fries zocht.
Ruinen zijn namelijk populairder en dit drijft de prijs op.
succes!!
Hey Jenny.
Ikzelf heb 4maand geleden ook een friese merrie gekocht hier in België.
Hangt enorm af van de bloedlijnen en sterren en premie's. Ik heb het geluk dat ik deze merrie al 4j trainde voor de eigenaar en haar aan de prijs kon kopen van veulen (wat ook al 3750 was) normaal stond ze €7500.
Het rare is dat er bij deze fries geen sterren of premies vermeld staan of bloedlijnen.
Een goede fries met nette stamboom betaal je inderdaad wel.
Kijk ook zeker hier eens: http://www.bsfp.be/html/te_koop.html