Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:38

Genoeg leesvoer: [DRS] wel of niet een draver

Ik heb inmiddels wel genoeg ervaring :D Zie mijn profiel. Ik rij nu T4 (=hoogste niveau) TREC met mijn Draver, dat is recreatiesport :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:11

ik vind het draver ras echt super. Je kunt er echt alle kanten mee op.
Wel vind ik ze vaak wat eenkennig, maar als je het vertrouwen eenmaal gewonnen hebt gaan ze voor je door het vuur. Koppig en ondeugend zijn wel eigenschappen die ik veel terug zie komen, maar dan wel met mate. Nooit oneerlijk.
Als jij je best voor hen doet, krijg je dat dubbel en dwars terug.
uiteraard heeft elk paard zijn eigen karakter. Maar ik ben fan van de dravers.

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:17

Wil hier heel even op reageren ik verzorg op dit moment een Draver die ook heeft gekoerst. Ze zit al tijdje onder het zadel en is een prima recreatiepaard hoor. Kan de galop ook en ze heeft ook en telgang. Dus het zegt niks of je paard nou nooit of wel op de baan heeft gereden denk dat je met geduld een heel eind komt en er gewoon een recreatiepaard van kan maken.

miiranda92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:29

Ik rijd een draver x fries, ook gewoon recreatief.

Ik zou niet anders meer willen. Ik kan alles met hem doen.
Dressuur, buitenrit, maar ook springen.

Ik doe voornamelijk dressuur en hij doet altijd zijn best. Buitenrit vind hij nog wel eens spannend. vooral langs de weg, maar eenmaal in het bos dan vrolijkt hij helemaal op.
Ik spring af en toe een laag sprongetje met hem, omdat ik geen held ben met springen. Hij merkt dit prima aan mij en is super voorzichtig!

Spartan is een braaf en betrouwbaar paard en zal voor mij door het vuur gaan. Hij is super slim en leergierig. Hij heeft ook wel eens wat streken, maar absoluut geen gemene.

Ik kan me geen beter paard wensen!

unihorses

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:22

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:24

Mijn vorige bijrijd paard had draver bloed.
Draver x gelderse.
Hij was een prima recreatief paard, kon ook nog een beetje springen.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:30

Blanche1986 schreef:
Wil hier heel even op reageren ik verzorg op dit moment een Draver die ook heeft gekoerst. Ze zit al tijdje onder het zadel en is een prima recreatiepaard hoor. Kan de galop ook en ze heeft ook en telgang. Dus het zegt niks of je paard nou nooit of wel op de baan heeft gereden denk dat je met geduld een heel eind komt en er gewoon een recreatiepaard van kan maken.

Vraagje off topic tussendoor: heeft ze draf én telgang, of is het gewoon een telganger?

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:31

mijn merrie, draver x paint heeft 4 gangen, dus ook telgang.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:34

niet 'dus' :+ het kan ook tölt zijn namelijk, dat is iets waarschijnlijker dan telgang.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:37

Naja, je hebt natuurlijk ook gewoon telgangers. Alleen heb ik er nooit van gehoord dat ze telgangen én draven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:40

die van mij draaft,tult, galopeerd en tegangd ;) ze verkiest de galop wel boven telgang, maar om in de galop te komen heeft ze poos getelgangd.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:43

WendyBZ schreef:
niet 'dus' :+ het kan ook tölt zijn namelijk, dat is iets waarschijnlijker dan telgang.

ik bedoelde ook tölt , maar we hebben het op het werk net over ijslanders, vandaar dat ik het verkeerde typte. Altijd zo gezellig meteen dat toontje erbij -O- . Maar bedoel dus tölt ipv telgang *\o/*

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:44

Bo_Cassey schreef:
Naja, je hebt natuurlijk ook gewoon telgangers. Alleen heb ik er nooit van gehoord dat ze telgangen én draven.

Hoe bedoel je, gewoon telgangers?

Nsky86 schreef:
WendyBZ schreef:

ik bedoelde ook tölt , maar we hebben het op het werk net over ijslanders, vandaar dat ik het verkeerde typte. Altijd zo gezellig meteen dat toontje erbij -O- . Maar bedoel dus tölt ipv telgang *\o/*

Ik denk dat je mijn bericht anders opvat dan het bedoeld is :?
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 05-11-13 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:47

Ik heb van het voorjaar een draver gereden die telgang beheerste. Zat wel zo heerlijk relaxed :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:48

WendyBZ schreef:

er zijn toch genoeg 5gangers tussen de (franse)dravers?
of heb ik nu een uitzondering :D

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:50

Nsky86 schreef:
WendyBZ schreef:

Ik denk dat je mijn bericht anders opvat dan het bedoeld is :?[/quote]

ik hoop het wel, was ook stom foutje. maar heb drie collega's die ijslander fan zijn dus hoorde de hele tijd van alles.. :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:50

unihorses schreef:
WendyBZ schreef:

er zijn toch genoeg 5gangers tussen de (franse)dravers?
of heb ik nu een uitzondering :D

Omdat telgangen niet iets is wat Dravers zo uit zichzelf doen, maar eerder voort komt uit onbalans, rugproblemen, etc. Je hebt schweinepass (=langzame telgang, geen ruggebruik, die wil je dus niet) en telgangen op hoog tempo, en er zijn maar weinig die dat kunnen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:54

WendyBZ schreef:
unihorses schreef:

Omdat telgangen niet iets is wat Dravers zo uit zichzelf doen, maar eerder voort komt uit onbalans, rugproblemen, etc. Je hebt schweinepass (=langzame telgang, geen ruggebruik, die wil je dus niet) en telgangen op hoog tempo, en er zijn maar weinig die dat kunnen.

ow ja, daar was ik bekend mee :D
heb het haar gewoon aangeleerd als op ijslanders waar ik op heb gereden :+ geen idee of ze het goed deed, doen we nu nagenoeg niet meer. moet echt hulpen geven wil ze telgangen terwijl ze zonder balans indd de neptelgang verkoos.

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:18

Bo_Cassey schreef:
Blanche1986 schreef:

Vraagje off topic tussendoor: heeft ze draf én telgang, of is het gewoon een telganger?

Hey Bo_Cassey ze heeft stap telgang dan draf en daarna galop het liefst rijd die van mij eerst stap wil ik er in draf gaat ze naar galop en dan hou ik er in voor de draf gaat ze naar telgang hahaha. Draak is het soms gaat ze vanuit galop zo in draf waardoor ik er zo wat af val hahaha :j /3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:20

ik heb 5 jaar geleden ene harddraver voor mijn moeder gekocht als rijpaard, een betere kan ze niet hebben. Een grote pluizige lieverd met een geweldig karakter.

Net als elk ander ras...zijn ze allemaal anders en niet over één kam te scheren

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:23

@ WendyBZ: ik bedoel dravers die eigenlijk geen dravers zijn, maar telgangers. Die dus helemaal geen draf doen, maar heel hard telgangen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:24

Pacers? Die hebben we hier niet :+ Amerika en Engeland wel, maar wat hier loopt zijn gewoon normale dravers.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:31

Ik had het over die recreatiedraver die telgang doet. Weet ik veel waar die geboren is ;-).

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:52

ik heb een deels dravertje maar is wel heel erg in haar bouw terug te zien maar perfect als recreatie paardje zelf rij ik er dressuur mee en af en toe een sprongetje en ook galop (gaat nog wat hard soms maar dat ligt meer aan haar evenwicht nog) doet ze erg leuk.
denk als je het vertrouwen eenmaal hebt en ze nog niet echt veel op de baan gelopen heeft dat het prima recreatiepaardjes zijn

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:03

Dani199764 schreef:
ik heb een deels dravertje maar is wel heel erg in haar bouw terug te zien maar perfect als recreatie paardje zelf rij ik er dressuur mee en af en toe een sprongetje en ook galop (gaat nog wat hard soms maar dat ligt meer aan haar evenwicht nog) doet ze erg leuk.
denk als je het vertrouwen eenmaal hebt en ze nog niet echt veel op de baan gelopen heeft dat het prima recreatiepaardjes zijn

dat op de baan hebben gelopen is een fabel. die van mij heeft meer dan genoeg op de baan gelopen ;)