hoe duur is een haflinger<3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:02

bulck schreef:
Ja wat een topic weer. Hoe duur is iets?? Hoe duur je hetzelf wil uiteraard.

Wel is dit een redelijk kinderachtig topic en lijkt TS nog in een dromerige fase. Een aankoop is 1, echter is het beleid/management erna kostelijk.
Neem aankoop 1.000-2.000 eur? spullen als zadel etc ook snel 2.000 euro (of je moet al goed tweedehands kunnen vinden, maar dat vergt toch wat kennis en ervaring wat me dunkt te ontbreken bij TS)
En dan komt het. Stalling/weide. Dit kan zo uiteenlopend zijn (locatie, je persoonlijke voorkeur) maar ook hier varieert. gemiddelde pension kost toch snel rond de 300 EUR/maand. Dan lessen, smid, ontwormingen, dierenarts etc.

Verder qua pony zou ik kiezen naar eentje die al wat kent (zeker als ik de reacties lees), zodat je wat kan leren van de pony.

Pff, het meisje is 12 :roll: Kom op zeg.. Laat haar lekker blij zijn dat ze een haflinger mag uitzoeken.
Het is niet aan ons om te bepalen wat ze wel en wat ze niet moet doen en het is ook zeker niet aan ons om te oordelen hierover.

Ik heb mijn haflinger van toen 1,5 jaar voor €600 gekocht, ik betaal €200 aan stalling en daar blijft het vaak ook bij.
Héél af en toe de hoefsmid, dierenarts is laatst al geweest voor de entingen :)
Mijn haflinger heeft zeer sterke hoeven, is met 2,5 nog maar 2x geweest en de 3e keer wordt nu gepland. Dit geldt niet voor iedere haflinger hoor :)

En ja, ik keek bij aankoop zeker naar prijs en zal dit ook in de toekomst doen.
Ik heb niet zomaar duizenden euro's liggen, ik heb ook een max. tot zoveel.
Ik geloof dat iedereen wel een prijsgrens heeft. :)

suffie

Re: hoe duur is een haflinger<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:44

Je kunt Haflingers kopen in elke prijsklasse, net zoveel als je eraan uit wilt geven. Maar daarna kost een Haflinger net zoveel als elk ander paard aan hoefsmid, DA, stalling, zadel e.d. en dat is wel heel veel meer. Als je ouders nu al moeite hebben met het aanschafbedrag, hoe kijken ze dan tegen het geld aan dat elke maand op tafel moet komen om jouw paard te onderhouden.
Neemt niet weg dat ik het onzettend leuk voor jou vindt dat misschien je droom in vervulling gaat, maar er komt zoveel meer bij het kopen van een paard kijken.

dinniee

Re: hoe duur is een haflinger<3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 22:50

helaas is mijn vader van baan gewisseld en verdiend hij de helf mider dus is er ong 100 per maand te weinig