Dure fokmerrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:37

Volbloed mag toch alleen natuurlijk gedekt worden???
Wij zijn in Ierland de national stud gaan bekijken en die hadden een mooi leventje, ook heel veel buiten trouwens. Mooi wereldje, als je erg veel geld hebt Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:38

Die Albert, tssssk,
tuigpaarden gaan in de salami, maar volbloeden niet...

Knipoog

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 00:49

Ach ja, ik denk niet dat zulke mensen daar elke euro willen uithalen eigenlijk. Hoeveel zouden ze al verloren hebben met zulke beloftes van paarden.... Als je dat betaalt voor een paard zit je niet zo verlegen om wat extra centjes, en ik denk ook niet dat ze dat met paarden verdienen Lachen

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:22

Anna42"]
[quote="luxje schreef:
een fokmerrie ziet er ook niet altijd even mooi uit. maar voor dat geld.... Cool

Dit is een Volbloed en geen Sportpaard. Voor een racepaard heeft ze een ideaal model helemaal op de kop gebouwd en zo loopt ze ook.
[/quote]

Begin je weer met je domme praat? Je ziet niet eens t verschil tussen een volbloed en een warmbloed,die blunder hebben we allemaal wel gezien.
En voor heel veel mensen is rensport OOK sport,dus is t een sportpaard,die heel wat meer oplevert dan jou fokproduckten.
Of heb je ooit eens een flinke trap tegen je hoofd gekregen van een volbloed?..dat zou een hoop verklaren....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:27

Sjuimpje schreef:
Die Albert, tssssk,
tuigpaarden gaan in de salami, maar volbloeden niet...

Knipoog

Keep on dreaming....Haha! Een enkeling beland in het International Museum of the Horse in Kentucky, zoals John Henry en Cigar. De rest gaat toch ook echt voor hondenvoer of biefstuk/salami Lips are sealed

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:30

Niet in Engeland, Cassidy. Daar ligt geen paardenvlees bij de slager. Het vilbeluik is daar drukker Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:37

Zannekin schreef:
Het vilbeluik is daar drukker Lachen

Eh...ben blond, maar "inquiring mind wants to know": what the heck is een vilbeluik?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:39

Cassidy"]
[quote="Zannekin schreef:
Het vilbeluik is daar drukker Lachen

Eh...ben blond, maar "inquiring mind wants to know": what the heck is een vilbeluik?
[/quote]

Oei, is dat ook al Belgisch... Bloos!, de "kadaver ophaaldienst" ofzo? Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 01:42

Oh, dat heet hier de Rendac..Merci, snap hem helemaal .

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:56

Bij ons is die firma ook Rendac hoor maar het vilbeluik is hier nog een oud gezegde en men blijft het hier gebruiken. Kan ook nog wel verschillen van streek naar streek. (bij ons heet het smelkerij).

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 02:55

Anna42"]
[quote="luxje schreef:
een fokmerrie ziet er ook niet altijd even mooi uit. maar voor dat geld.... Cool

Dit is een Volbloed en geen Sportpaard. Voor een racepaard heeft ze een ideaal model helemaal op de kop gebouwd en zo loopt ze ook.
[/quote]
ik bedoel dus ook eigenlijk te zeggen dat een fokmerrie er niet zo mooi uit hoeft te zien als een sportpaard, maar wel hele goede nakomelingen kan geven, terwijl een bloedmooi sportpaard wel hele kromme, slechte nakomelingen kan geven.
en verder ken ik dit paard niet dus of ze die waarde heeft..... geen idee, maar ze zullen er wel wat in gezien hebben Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:35

ik vind het wel heel erg veel geld vor een fokmerrie. ze moet wel de perfecte afstamming hebben en supergoede resultaten ofzo Tong uitsteken
wat voor ras is ze nou? ik heb het namelijk niet helemaal door..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 14:45

De merrie won meer dan 600.000 Britse Pond op de renbaan. Haar vader is Diesis, die in de vaderlijn terug gaat op Native Dancer. Waarom juist deze merrie zo enorm veel geld waard zou moeten zijn en niet een van de andere geveilde merries, ontgaat mij ook, eerlijk gezegd. Maar de merrie is dus een Thoroughbred oftewel een Volbloed met Engels, Iers, Frans en Amerikaans gefokte voorouders. Tegenwoordig hebben de meeste Volbloeden zeer internationale voorouders, soms gefokt in Chili, Zuid-Afrika, Japan, Nieuw Zeeland, Australie of Duitsland. Een typisch Amerikaanse of typisch Franse Volbloed bestaan wat dat betreft nog nauwelijks.
Maar met paarden is het zo: It's in the eye of the beholder. Mensen zien vaak in een paard wat ze er in willen zien en niet altijd wat een ander er ook in ziet. Maakt niet uit verder, juist goed, want anders zou de bloedbasis in een ras wel heel snel inkrimpen en zou je niets over houden.
En in de fokkerij heb je leiders nodig, die niet commerciele kruisingen aan durven te gaan en niet alleen volgelingen die constant achter de mode aanrennen en niet kijken wat nou gewoon de beste match is dat een veulen zal geven dat de bloedbasis breed houdt EN dat goed is.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:04

Missouri schreef:
Wie zei dat toch... "De enige echte waarde van een paard is de slachtwaarde. De rest is emotie."
Wie het ook was, hij/zij had wel gelijk!

Hier ben ik het toch echt niet mee eens. Dit wordt wel vaker geroepen en als je het heel zwart wit ziet zou er misschien wel waarheid in kunnen zitten maar reken eens wat een driejarige kost totdat hij drie jaar is? Dat zie ik meer als de enige echte waarde en daar komt dan ook nog de toekomstverwachting bij. In mijn ogen is dat geen emotie.
Tja en in de Engelse volbloed wereld gaat er gewoon veel meer geld om dan in onze warmbloeden. Wel een erg groot bedrag is dit!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 15:16

Ik ben het daar ook niet mee eens, een goed paard heeft heel wat meer in te brengen dan de hoeveelheid kilo's vlees aan zijn/haar lichaam. Zoals het kunnen neerleggen van geweldige prestaties, het vererfen van fantastische genen aan de nakomelingen en het plezier en genoegen dat mensen aan dit hele gebeuren kunnen beleven. Nog afgezien van de goede verstandhouding die mensen soms met hun dier(en) hebben wat ook veel genoeg doening geeft.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:03

Himyar schreef:
En in de fokkerij heb je leiders nodig, die niet commerciele kruisingen aan durven te gaan en niet alleen volgelingen die constant achter de mode aanrennen en niet kijken wat nou gewoon de beste match is dat een veulen zal geven dat de bloedbasis breed houdt EN dat goed is.

Daarom moeten we ook het aandeel Volbloed in de sportpaardenfokkerij sterk verminderen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:14

Anna42 schreef:
Daarom moeten we ook het aandeel Volbloed in de sportpaardenfokkerij sterk verminderen.

Goh zag ik dat al niet eens eerder voorbij komen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:20

Kom me er ook weer eens mee bemoeien...., ik vind het een erg lelijk paard! Die benen, die erg lelijke hals... wat bezielt mensen om zo`n bedrag neer te tellen voor zo`n niet-mooi paard? Voor dat geld kan je ook een mooi paard kopen!

En tja, de ophaaldienst der kadaveren, Rendac, ligt hier helaas maar enkele kilometers hemelsbreed vandaan.... altijd aangenaan `s zomers met een oostenwind Vingers aflikken Misselijk

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:13

Koortje, dit paard is niet om de mooiigheid gekocht. Maar om haar snelheid. En wat jij een mooi paard vindt, dat kan waarschijnlijk (weet het wel zeker) niet zo snel.
Daarnaast is mooi ook een kwestie van smaak en smaken verschillen.
Ik vind deze merrie wel mooie benen hebben. De hals vind ik ook niet mooi, het hoofd weer wel.
Secretariat was ook niet echt een mooi paard, maar wel legendarisch snel.

Het blijft wel ongelooflijk veel geld voor een belofte...
En heb ik de tekst nou goed begrepen, is ze drachtig van Machiavellian?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 14:38

De merrie is drachtig van MACHIAVELLIAN, Mr. Prospector X Halo.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:45

Dus twee voor de prijs van.......... Verward

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 16:34

Zannekin schreef:
Volbloed mag toch alleen natuurlijk gedekt worden???
Wij zijn in Ierland de national stud gaan bekijken en die hadden een mooi leventje, ook heel veel buiten trouwens. Mooi wereldje, als je erg veel geld hebt Lachen

Ja, Volbloeden mogen alleen natuurlijk worden gedekt, vandaar dat merries en hengsten vaak enorme afstanden moeten reizen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:38

Mooi is een kwestie van smaak en voor de renbaan niet echt relevant. En niet alle goede paarden zijn ook mooi,...