Hengst voor Voice x Ilmeo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:24

lauran__ schreef:
(Vergeet trouwens niet dat de merrie hier echt nul spieren heeft omdat ze ondertussen al goed een half jaar niet goed doorgetraind kan worden)

Des te mooier - met training kun je niet fokken en nu zie je tenminste de werkelijk aanwezige spieraanleg. En die vind ik dus te weinig.

Elisa2 - dit is een moderne merrie, met helaas wel te weinig bot en te weinig vlees. Daar ga je geen tank uit fokken, al stop je er Pokon bij in.
De merrie is een product van haar genen en dat gaat vader dan die ene vader.

lauran__

Re: Hengst voor Voice x Ilmeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:26

Haha Pokon :+

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:26

Zal vanavond meteen even de moederlijn plaatsen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:17

Het is een merrie met veel klassiek bloed...ik vindt haar zeker niet te weinig bot hebben,wel weinig spier en geen voordelige foto's.

Wat dat betreft zou meer beeldmateriaal ook fijn zijn..

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:32

Daar sluit ik me niet bij aan.
Denk juist dat een klassiek gebouwd paard zoals tolilas passend is.
Een tank fok je er dan zeker niet uit.
Don schofro, zou kunnen passen, mooie hengst en beste nakomelingen. ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:04

Dan krijg je lijnenteelt op Donnerhall..zeker weten dat je dan een klassiek gebouwd paard met neerwaartse romprichting fokt.

Ik vindt Totilas geen klassiek gebouwd paard..onder klassiek gebouwd versta ik een plat kruis met neerwaartse romprichting en model van paard a'la de jaren 80.
Totilas heeft massa maar ook een sportmodel en neigt meer naar vierkant dan rechthoek,zou inderdaad een optie kunnen zijn voor deze merrie maar ik denk niet dat de TS zoveel dekgeld wil betalen voor een eerste veulen..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:25

Totilas is echt een klassieker gebouwd paard hoor :D
Dat zie je vooral aan idd zijn wat vierkante bouw en zijn kortere beenlengte. Met dank aan de merrielijn waar hij uit voortkomt.

Wat een opmerkingen over romprichting := KdeL-aanhanger toevallig?

Lijnteelt op Donnerhall zou ik niet bang voor zijn. Ook niet voor het model van Donnerhall. Dat lijkt me juist een enorme plus.
Afbeelding
Doe mij er maar zo eentje. Je kunt ze slechter fokken hoor!
[sarcastische modus aan](gut, wat had hij toch een last van zijn klassieke bouw en neerwaartse romprichting - arme dier kon geen fatsoenlijke dressuurproef lopen en voor de fokkerij was het ook eigenlijk alleen maar ellende := )[/sarcastische modus uit]

Wil je écht weten hoe goed (absolute wereldtop in sport en fokkerij!) de hengst Donnerhall was, informeer je zelf dan bijv via deze link: http://www.stalbria.nl/voice/donnerhall.htm

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 17:52

Zo hier eindelijk ook de moederlijn. (En gelijk de hele stamboom haha)
Afbeelding

Wat voor andere standfoto's of beeldmateriaal hebben jullie nodig? dan ga ik zoeken en/of maken :)

Edit: Dekgeld van Totilas is wel heel hoog ja..... Wil er best wat aan uitgeven maar dat is wel heel veel (zag in 2011 al 8000 euro)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:45

Dees schreef:
Totilas is echt een klassieker gebouwd paard hoor :D
Dat zie je vooral aan idd zijn wat vierkante bouw en zijn kortere beenlengte. Met dank aan de merrielijn waar hij uit voortkomt.

Wat een opmerkingen over romprichting := KdeL-aanhanger toevallig?

Lijnteelt op Donnerhall zou ik niet bang voor zijn. Ook niet voor het model van Donnerhall. Dat lijkt me juist een enorme plus.
[ Afbeelding ]
Doe mij er maar zo eentje. Je kunt ze slechter fokken hoor!
[sarcastische modus aan](gut, wat had hij toch een last van zijn klassieke bouw en neerwaartse romprichting - arme dier kon geen fatsoenlijke dressuurproef lopen en voor de fokkerij was het ook eigenlijk alleen maar ellende := )[/sarcastische modus uit]

Wil je écht weten hoe goed (absolute wereldtop in sport en fokkerij!) de hengst Donnerhall was, informeer je zelf dan bijv via deze link: http://www.stalbria.nl/voice/donnerhall.htm

Alsof dat een onpartijdige link is ;)
Kijk eens een dressuurproef terug van Donnerhall uit die tijd..en vergelijk dat eens met deze tijd..
Voor de fokkerij heeft hij veel betekend en hij brengt zeker hele goede dingen mee...maar ook minder goede dingen en als je de keuze hebt uit meerdere hengsten dan is er imo echt wel een betere match.
Verder ga ik niet op je kinderachtige gepraat in en je hoeft me ook geen pb's te sturen..het is wel duidelijk dat onze visie's over de fokkerij ver uit elkaar liggen maar je kunt elkaar gewoon met respect behandelen.

Dankje TS,dit geeft al veel meer info..er zit veel sf en volbloed in haar bloedlijn,het is verstandig om weg te blijven bij hengsten die veel bloed voeren.
Een goede standfoto en bewegingsfilmpje zou fijn zijn.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 20:08

Tja een bewegingsfilmpje van recent gaat niet lukken. Ik heb een hele vreselijke van een tijdje terug. Ik zal je per pb sturen en dan hoop ik dat je er iets uit kan halen. Die is dus van bijna een jaar geleden.... Standfoto zal ik een dezer dagen even maken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:33

Elisa2 schreef:
Dankje TS,dit geeft al veel meer info..er zit veel sf en volbloed in haar bloedlijn,het is verstandig om weg te blijven bij hengsten die veel bloed voeren.

Oei, nu praat jij jezelf tegen zeg :D
Eerst waarschuwen dat het gebruik van een wat zwaardere hengst een tank zal gaan geven en dan op basis van het nu getoonde papier (goh, zit er SF in joh? dat had jij zeker nog niet opgemaakt uit de vermelding van Alme Z := ) aangeven dat TS vooral wel uit de buurt moet blijven van een hengst met bloed en dus zeg je indirect dat ze het wel moet gaan zoeken in een zwaardere hengst.

Nou ja, gelukkig zijn de rest van je fokkerij-'adviezen' zo degelijk onderbouwd.

Elisa2 schreef:
Het is een merrie met veel klassiek bloed...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:46

Mijn eerste advies was gebaseerd op haar directe afstamming in combinatie met de foto's/wensen van de TS.

Ik hamerde niet voor niks vanaf het begin op meer informatie van de moederlijn.
Wat voor mij van belang is,is om te weten of de stam opgebouwd is vanaf een gelderse moederlijn en zoja hoe dichtbij. Dat is hij maar wel verder weg en er is veel volbloed opgebruikt.
Daar! is mijn advies op gebaseerd..en ik zeg niet dat ze het moet zoeken in een zwaardere hengst,ik adviseer haar om weg te blijven bij een hengst die veel bloed voert. ;-}

Goed lezen is kennelijk moeilijk voor je,en commetaar op een ander geven makkelijker dan zelf met een advies komen..;-}

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:01

'Tuurlijk, Elisa2, natuurlijk.
Je had gewoon wat meer tijd nodig om tot een zinnige input te komen.
Ben blij dat je het uiteindelijk toch met me eens bent geworden, nadat je er wat beter over na hebt gedacht.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:26

Elisa2 schreef:
Alsof dat een onpartijdige link is ;)
Kijk eens een dressuurproef terug van Donnerhall uit die tijd..en vergelijk dat eens met deze tijd..
Voor de fokkerij heeft hij veel betekend en hij brengt zeker hele goede dingen mee...maar ook minder goede dingen en als je de keuze hebt uit meerdere hengsten dan is er imo echt wel een betere match.
Verder ga ik niet op je kinderachtige gepraat in en je hoeft me ook geen pb's te sturen..het is wel duidelijk dat onze visie's over de fokkerij ver uit elkaar liggen maar je kunt elkaar gewoon met respect behandelen.

Een goede standfoto en bewegingsfilmpje zou fijn zijn.

Even inhaken op de door mij genoemde Don Schofro, is wel van deze tijd, en zie ook zijn goedgekeurde zoons. Om dan een directe vergelijking met de Donnerhall op z'n wijze te schetsen, is na mijn inzicht geen correcte beeldvorming.
Je visie over fokkerij zoals je die hier in korte stukjes neerzet, vind ik overigens niet verkeerd. Dus begrijp me niet verkeerd dat ik het niet op bepaalde argumenten eens ben. Echter vergeet niet, dat enige massa van het paard voor top dressuur geen overbodige luxe is. ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:22

Dat ben ik met je eens,sterker nog..ik ben zelf een liefhebber van massa bij een paard.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 18-10-13 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: persoonlijk stukje verwijderd

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:02

Five star zou ik persoonlijk niet zo'n gekke optie vinden voor deze merrie. Merrie heeft zeker voldoende maat en een scheutje Flemminghbloed is nooit verkeerd voor het karakter. De merrie is wat hellend in het kruis en de schouder is vrij steil.. Daarin kan FS zeker verbeteren. De hengst zelf is echt een bewegingsmonster, heel rassig en super bewerkbaar.