Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Naam: Oelenhorst Dino
Kleur: vos
Vader: Merrie Mohawk
Moeder: -
Bijzonderheden: Oelenhorst Dino leverde zeer goede prestaties als dressuurpony en menpony. Daarnaast leverde hij enkele goedgekeurde zonen.
LilAngel"]
[quote="Tessebes schreef:Heb je ook wat over de Cruzado Portugues?
liberty"]
http://equus.fasthost.tv/rassen/nfor/
Erg goed zijn ze niet ingelicht daar![]()
[quote]
Naam: Oelenhorst Dino
Bijzonderheden: Oelenhorst Dino leverde zeer goede prestaties als dressuurpony en menpony. Daarnaast leverde hij enkele goedgekeurde zonen.
[/quote]
Volgens mij was Dino een ruin, en leverde GEEN goedgekeurde hengsten
[/quote]
whoepsie, hoe kom ik daar nou weer bij??? das toch die roodschimmel??? een meisje kirstin nog wat heeft hem bereden geloof ik! huh wat raar! snap echt niet hoe ik dat d8? naja... het is ook al een wat verouderde page, het origineel was ik kwijt geraakt. schaam me diep !![]()
ik heb het meteen aangepast! Weet je toevallig wat de moeder van Dino is?
[quote="Tessebes"]
't Was ook een beetje gemeen van me.
Cruzado Portugues betekent Portugese kruising. Dat wil zeggen dat 1 van de ouders 100% Lusitano moet zijn. De andere ouder kan bijvoorbeeld gedeeltelijk Lusitano zijn of zelfs een geheel ander ras.
[/quote]
hmm interessant! Ik zal me er eens wat meer in verdiepen. Het is dus niet een ras maar zoiets als de NRPS dus. a ha!
[quote="Idra"]
]Staan al deze rassen misschien ook op een CD-rom?
[/quote]
Ik heb wel wat informatie gehaald van 2 cdrom, de PaardenEncyclopedie ofzo, een oude, en nog een andere van Denda. De hoofdsite kun je vinden op http://equus.fasthost.tv >> rassen . de rest doet het niet.
[quote="Idra"]
Ik ga ook even moeilijk doen : bij de beschrijving van de andalusier staat dat ze Arabisch bloed voeren. Dat is een erg grote fout, want de PRE is 1 van de weinige rassen die NIET afstammen van de arabier. Berber klopt dan weer wel.
[/quote]
He, maar er staat alleen "De oosterse kenmerken van de Andalusiër zijn een overblijfsel van de veroveringstochten van de Arabieren vanuit het Midden-Oosten." Maar daar bedoel ik geen Arabische paarden mee!
[quote="Dennis schreef:Oke, ik roep er ook een. De Highland pony!
LilAngel"]
[quote="liberty schreef:http://equus.fasthost.tv/rassen/nfor/
Erg goed zijn ze niet ingelicht daar
Citaat:Naam: Oelenhorst Dino
Volgens mij was Dino een ruin, en leverde GEEN goedgekeurde hengsten
Msisi2000 schreef:Hoi ben ook op je site geweest:
Belangrijke stamvaders
Naam: Aswan OX
Kleur: ?
Vader: ?
Moeder: ?
KLEUR: Schimmel
Vader:
NAZEER*
gr 14.3H 1934
ARABIAN
Al Khamsa, sheykh obeyd, 7
RAS*247
Moeder:
YOSREIA*
gr 1943
ARABIAN
Sheykh Obeyd, Bred by Kafr Farouk
RAS 399
heb ook ngo wel foto's van ide andere stamhengsten als je wilt...
Idra schreef:Citaat:Het is een warmbloedpaard en heeft oude Spaanse paarden (de Garrano en Sorraia) en de Berber en de Arabier als voorouders.
Ik las dit... vandaar mijn reactie