Het ligt idd maar net aan hoe hard je kids groeien. Ik had er eerst een meisje van 7 voor die groot was voor haar leeftijd. Dat paste mooi, maar die had er geen jaren meer op kunnen rijden. Daarna kwam haar nichtje bijrijden en zij heeft tot haar 11 op mijn shetties gereden (van 96 cm). Inmiddels is ze te groot en rijdt ze op mijn welsh.
Welshjes zijn vaak wel pittig, maar onderschat ook de shet niet hoor. Hans had regelmatig de gekke 5 minuten en dan crosste hij door de bak heen en bokte hij. Zette zijn berijdster hem lekker aan het werk dan liep hij braaf zijn rondjes. Maar de jongere kinderen hadden daar wel meer moeite mee en die had ik dan meestal aan de longe.
Shets zijn overigens hartstikke leuk, ik beleef nog veel pret met die 2 ukken van me. Maar als je ze echt om te rijden wilt dan zou ik op zoek gaan naar een grote brave kindershet van boven de meter.
Op mijn shet van 86 cm begleid ik nu een meisje van 5 ze is super klein en licht, ze weegt 17 kilo, dus vindt dat prima gaan. Ook rijd er een meisje op van 8 jaar die weegt 28 kilo. Zodra ze iets groter wordt, dan kan ze gaan poetsen, wandelen, mee op de kar.. Maar ik ga meestal max tot 30 a 32 kilo, en 135 cm.
abelmijnshet
Geplaatst: 13-10-13 14:08
ben zelf 1.40 mijn pony rond de 1.25 bijna uitgegroeit.......