[Arabier] Gaan er nog bokkers naar Parijs???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:25

Door mijn ziekte kunnen ook wij er helaas niet bij zijn( snik, snik..... alles was al in orde om te gaan Huilen ) maar ik wil zowel Ghajariy en zijn papa Khidar het allerbeste toewensen, en hun eigenaren, en Josje heel veel succes en vreet vooral je vingertoppen niet op door de zenuwen....die zou je nog wel eens nodig kunnen hebben!!!

We zullen het zeer zeker van deze kant strak volgen.

Riccardo......veel succes met je eerste ritje op je meisje, ze zit super!!! *LOL* *LOL*

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:34

riccardo schreef:
Ga je niet mee dan????????

Nu hoor ik, dat je "meissie" je liever niet naar Parijs ziet afrijzen. Ze heeft je laatste bezoek aan deze wereldstad nog vers in het geheugen.
Maar..jammer voor jou....en heb al een nieuwe wakkerhoudster naast me in de auto...ik ga!

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:56

Vriendjes zijn? ...zo voel ik me een beeeetje....maaaaaaaarrrrrr....
Daaaaag Josje veeeeeel plezier en ...niets dan lof en geprezen voor JE KIND...hij staat er maar Mooi met de ALLER Beste kansen en wanneer is dat voor het laatst gedaaaaaaan ......20 jaar geleden ofzo????????????? ..... ... Cheese! ......OOHHHHH DAT wou ik maaaaaar FF zeggen!!!!!!! Extreme duivel ...niemand doet je dit NA!!!!!!!!!!!!!!!!! Clown
gr,sas. OK dan!

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:21

Mirkayan schreef:
Y;( ...zo voel ik me een beeeetje....maaaaaaaarrrrrr....
Daaaaag Josje veeeeeel plezier en ...niets dan lof en geprezen voor JE KIND...hij staat er maar Mooi met de ALLER Beste kansen en wanneer is dat voor het laatst gedaaaaaaan ......20 jaar geleden ofzo????????????? ..... ... Cheese! ......OOHHHHH DAT wou ik maaaaaar FF zeggen!!!!!!! Extreme duivel ...niemand doet je dit NA!!!!!!!!!!!!!!!!! Clown
gr,sas. OK dan!

Beste Sas, een wel heel drukke reactie en vooral dat laatste regeltje: niemand doet je dit na...vind ik wel heel prematuur en zie de toekomst duidelijk veel rooskleuriger!!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:16

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:10

Paduc"]
[quote="Mirkayan schreef:
gr,sas. OK dan!

Beste Sas, een wel heel drukke reactie en vooral dat laatste regeltje: niemand doet je dit na...vind ik wel heel prematuur en zie de toekomst duidelijk veel rooskleuriger!!
[/quote]

Dat hopen we dan maar dat iemand het nog een keer nadoet.
Het zal niet meevallen, maar we doen ons best *LOL* *LOL* Haha! Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:19

ach.....en als het niet lukt.....whatever....we genieten dan nog net zoveel van onze fantastische arabieren Haha!

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:17

Paduc"]
[quote="Mirkayan schreef:
gr,sas. OK dan!

[/quote]

hoi,
prematuur???????????[schattttig]........ Schijnheilig
welke hengst in NL [gefokt] zou dit dan moeten gaan klaren ????? Verward ....verraad mij dan AUB wie op DIT moment een hengst heeft staan van het "Ghajariy kaliber".....???????? ik zou zo gauw niet weten wie in NL[en gefokt in NL].... zo wie zo is de grote meerderheid "Bang "voor Nieuw Bloed en over de grens dekken doet men niet zo gauw op een ENKELE WEL DENKENDE en VERNIEUWENDE FOKKER NA........ OK dan!
Ik vind het overigens wel heel fijn voor je dat je de toekomst roooooskleurig in ziet Cool ...vertel.... heb je een talent uit het buitenland gekocht??????????????????????............ Clown
gr,sas....
Laatst bijgewerkt door Mirkayan op 10-12-03 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:18

Franca schreef:
ach.....en als het niet lukt.....whatever....we genieten dan nog net zoveel van onze fantastische arabieren Haha!

hoi,
Dat dacht ik nou net ooook!!!!!!!!!!!!!! OK dan! ...I love my little donkey!!!!
gr,sas.

Arabica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:13

Mirkayan schreef:
[welke hengst in NL [gefokt] zou dit dan moeten gaan klaren ????? Verward ....verraad mij dan AUB wie op DIT moment een hengst heeft staan van het "Ghajariy kaliber".....???????? ik zou zo gauw niet weten wie in NL[en gefokt in NL]

Hoi,

misschien niet het type van Gajariy (alhoewel ..) maar er staan zeker hengsten in Nederland die veel beter kunnen bewegen/showen als Gajariy.
Ik wil niemand tegen mij in het harnas jagen, maar zo denk ik (en met mij wel meer) erover.

groetjes, Janine

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:26

Ik denk, Janine, dat jij Ghajariy nog nooit hebt zien bewegen. Klopt, op de vier shows waar hij in zijn korte carriere is geweest, heeft hij niet veel laten zien, maar ik kan je garanderen dat hij thuis dagelijks beweegt voor "25" (met 20 als hoogste score).... Als hij straks wat ouder is, wat meer zelfvertrouwen en ervaring heeft, zul je (en met jou vele anderen) nog weleens achter je oren krabben en je mening wat betreft zijn bewegingen herzien.
Ik zou zeggen, grijp je kans nu hij nog in Belgie is, en ga hem snel bekijken.....

(en nee, ik zeg dit niet omdat ik me "in het harnas gejaagd voel", maar omdat ik het diertje de eerste negen maanden van zijn leven dagelijks heb zien draven en showen en ik dus als geen ander weet waar hij toe in staat is)

Groetjes, Josje

Arabica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:35

Fair enough.
Maar dat weten wij natuurlijk niet wat hij thuis laat zien.
Zo zijn er wel meer paarden die 'thuis op eigen bodem de sterren van de hemel showen' maar op een show niks laten zien (gewoon omdat ze het niet leuk vinden).
Het zit erin of het zit er niet in.
We zullen dus wel zien.

Wij zijn dus ook in Parijs geweest, hij liet daar totaal niks zien (sorry), maar verder ziet Ghajari eruit om op te eten, prachtig paardje met bijzonder mooi type. Mijn complimenten.

groetjes, Janine

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:05

Laat ik het zo zeggen, toen wij Ghajariy nog thuis zagen, was het eerste wat ons opviel juist het showen en bewegen! Dit kan hij echt, en als hij wat meer ervaring krijgt, kan hij zeker 20'en gaan halen (wordt gezellig als je zijn aantal 20 scores op type en hoofd ziet).

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:08

Geloof me Janine, het zit er bij Ghajariy echt wel in hoor, en het komt er wel uit ook. Alleen nu nog niet tijdens de show, en niet omdat hij het niet leuk vindt, maar gewoon omdat hij het allemaal nog niet snapt en nog erg onder de indruk is van zn omgeving en alles wat er gebeurt.

Je hebt gelijk als je zegt dat hij in Parijs weinig liet zien, maar aan de hand daarvan kun je niet meteen tot het oordeel komen dat hij "niet kan bewegen". Aan de paar passen die hij wel liet zien kun je duidelijk zien dat het er absoluut in zit, maar het er gewoon nog niet uitkomt in de ring. Dit in tegenstelling tot sommige paarden die met hun staart op de rug, en snurkend en snuivend een showtje weggeven, maar absoluut niet kunnen draven ! Showen en kunnen draven zijn namelijk nog altijd twee verschillende dingen.

Wat Rob zegt is waar, Ghajariy kan draven voor 20-en, en zal dit ongetwijfeld in de toekomst ook in de showring gaan waarmaken. En als hij zover is, moet ik nog zien welke hengst hem dan nog kan verslaan......

Arabica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:59

"Kunnen" lopen voor 20-en en het ook "doen" voor 20-en zijn ook twee verschilllende dingen.
Een paard dat snurkend en snuivend de ring binnen komt met de staart op de rug maakt meer indruk dan een stuiterbal. Er zijn ook showende paarden in nederland die én kunnen draven én een mooi type hebben (ik weet, het zijn er niet veel, maar toch wel een paar).
Ghajari vind ik echt SUPERMOOI, dit meen ik (ik ken weinig paarden met zo een type) maar bewegen heb ik hem nog nooit zien doen, sorry.

Ook viel mij op dat hij als jaarling op het WK aan een bitje geshowd is, waarom is dat dan ??

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:43

Cheyenne loopt ook voor 20'en thuis Tong uitsteken...die kan draven als een tierelier. jammer dat ze op de keuring te zenuwachtig was. Haha!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:25

Janine,

het kan zijn dat je ghajariy nog nooit hebt zien bewegen, maar zoals ik al zei, wacht het rustig af, of ga hem eens thuis bekijken. Of zeg gewoon dat je hem nog nooit hebt zien bewegen, niet dat hij het niet kan.

Hij is in Verona en in Parijs met bit geshowd, omdat hij van het dunne neusriempje van het showhalster zwellingen kreeg op zijn neusbeen. Hij is nogal gevoelig daar en heeft een dun huidje. Twee opties waren mogelijk, een halster gebruiken met een bredere neusriem, maar daarmee kun je niet zien hoe verfijnd zijn hoofdje is, of een halster zonder neusriem maar met bit. Dit laatste was de beste optie. Het bit was dus niet omdat hij niet te hanteren zou zijn, want dat is absoluut niet het geval.

Nog even wat betreft het "showen" ; ik zie persoonlijk liever een paard stuiteren in de ring en een paar passen echt goed draven, dan een "super showend" paard dat totaal niet kan draven. De eerste zal het namelijk op een gegeven moment wel leren en het ook in de ring laten zien, de tweede kan het gewoon niet en zal het ook niet leren.
Just my 2 cents.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:08

Sabiy schreef:
En als hij zover is, moet ik nog zien welke hengst hem dan nog kan verslaan......

Ja Josje en daar werk ik nu al in een jaar aan, naast de voorgaande< en vanaf 4 februari(nakeuring) hopen we beter te presteren, dan voorheen...al moet het dan wel meezitten, net zoals het Ghajariy moet meezitten. Waar de een mooier is, kan de ander weer beter bewegen en nu ligt het er ook nog aan wat een jury er van vindt. Maar nogmaals, ik ben in ieder geval volgend jaar van plan alles uit de kast te trekken, om er wat van te maken.Tariq is duidelijk veranderd en je raad is opgevolgd, hij ziet er weer uit als een mooie topsporter en ook onder het zadel oogst hij al bewondering. Laat de "goden"ons gewillig zijn voor een gezonde strijd!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:24

Goh Paduc,
dat wordt spannend volgend jaar (die lege kasten....)
4 februari ben ik op de nakeuring !!

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 01:23

Over appels en peren gesproken.......

Tja, Ghajariy en Tariq zullen elkaar niet snel tegenkomen in de showring, aangezien Tariq al een senior is, en Ghajariy nog maar een puppy, en daarbij verdwijnt hij eerdaags naar het midden oosten. Maar wie weet staan ze ooit nog eens tegenover elkaar in de ring. We'll see...

Ik ben in elk geval benieuwd naar wat Tariq volgend jaar gaat doen, succes met trainen, we horen t.z.t. de klap wel !

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:25

hoi,
...... Lips are sealed ..... Ach gut ........
sorry ...ben er nou eenmaal GEK op! smiley's!! ...ook wel op appels maar sommige peren zijn nou eenmaal niet mijn smaak Doei, doei
en idd op naar de Na-keuring .... Frusty ....
gr,sas.....

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:36

cool zeg lijkt me echt onwijs gaaf *LOL* wel Cheese! maken he Haha!