Janine1990 schreef:Lante schreef:Het gaat erom wat de meerwaarde van die regel is.
Leg mij eens uit WAAROM dat zo belangrijk is in dit geval. Waarom voor deze waardevol gebleken fokmerries met KWPN nakomelingen geen ander beleid?
Dat ik net een klein kind ben die haar zin niet krijgt weet ik nu wel.

(Je moest eens weten wat ik allemaal in mijn paarden stop aan geld en tijd, leuk als je dan een regel ter discussie stelt waar je tegen aan loopt, dat je dan zulke reacties krijgt, bedankt hoor!! Dát is pas volwassen reageren...)
Reageer even met inhoud en argumenten waarom jij vindt dat deze regel goed is zoals hij is en waarom merries met KWPN nageslacht die goed presteren toch een IBOP oid moeten lopen. DAAR heb ik wat aan.
Het KWPN wil de kwaliteit en de waarde van haar predikaten waarborgen. Als ze uitzonderingen op regels gaan maken, gaan mensen twijfelen aan de waarde van predikaten bij het KWPN. "Bij het KWPN krijg je ze ook bij aankoop van een sponsorjack" (in plaats van het pakje boter)
Ben ik niet met je eens, deze merrie heeft gewoon de punten voor prestatie. Daar kan niemand omheen, dat is een feit.
Janine1990 schreef:Als je dit voor ogen had bij de aankoop van je merrie, had je die ook op 16-jarige leeftijd nog kunnen laten opnemen. Of met 17 jaar... Salinero liep vorig jaar met 18 jaar op de OS, een goede, gezonde 17-jarige moet prima een basisverrichting kunnen tonen. En als dit niet mogelijk is, vraag je dispensatie aan.
Dispensatie, dat kon toen wel volgens jou en nu niet meer?
Ze is pas op 17 jarige leeftijd in de sport gegaan tussen de veulens door, en is L2 dressuur startgerechtigd geworden, daarna wilde het niet meer, omdat ze wat ruimte had in de gewrichtsbanden e.d. en is ze alleen nog voor de fokkerij en bosritjes gebruikt. We hadden toen ook nog niet bedacht dat haar nakomelingen zo goed zouden worden dat ze ooit prestatie zou kunnen worden, soms zou het wel handig zijn; helderziendheid op dit soort gebieden. Noodzaak om haar op te laten nemen bij het KWPN was er niet, omdat de nakomelingen toch wel gewoon een VB papier kregen en geen reg. A.
Janine1990 schreef:Ik zie niet in waarom de reacties die je krijgt niet volwassen zijn. Je wordt er slechts op gewezen dat dit een regel is bij het KWPN, die je had kunnen lezen voordat je hieraan begon. En dan had je kunnen bellen met de vraag: "Goh, ik heb een 25-jarige Hannoveraanse merrie die in aanmerking komt voor het prestatiepredikaat, maar moet een aantal verrichtingen doen voor stamboekopname, waaronder een verrichting onder het zadel. Zijn er ook andere mogelijkheden? Want ik wil dit mijn paard niet meer aan doen."
En jij denkt dat ik dat niet zo gezegd heb? Er zijn geen andere mogelijkheden.
Janine1990 schreef:Leuk dat je een waardevolle merrie hebt hoor, die in aanmerking zou kunnen komen voor het prestatiepredikaat.
Feit blijft dat je een Hannoveraanse merrie hebt, deze geen sportpredikaat of vergelijkbaar aanbieden (toch?).
Nu wil jij je Hannoveraanse merrie bij het KWPN laten inschrijven omdat je kennelijk waarde hecht aan dat predikaat.
Hoe waardevol is een predikaat als een stamboek er slordig (ofwel buiten de lijntjes kleurend) mee om gaat???
Nogmaals; het gaat alleen om stamboekopname, het predikaat heeft ze de punten gewoon voor. Dat is geen discussie.Ze hoeft niks voor het predikaat te doen, stamboekopname is het probleem, daar plakken ze allerlei eisen aan vast i.v.m. uitsluiten erfelijke aandoeningen, maar dat slaat nergens op, omdat de nakomelingen wel gewoon opgenomen worden zonder al die onderzoeken.
Janine1990 schreef:Edit: En vraag jezelf eens af... Wordt je merrie er minder van dat het predikaat niet wordt toegekend? Worden de nakomelingen er minder op? Want bij een eventuele aanwijzing voor verrichting, bezichtiging van een hengst, wordt deze geschiedenis volgens mij gewoon opgehaald.
Merrie wordt er niet minder van, dat is waar. Het was alleen mooi geweest om op het KWPN papier an haar nakomelingen terug te zien, was voor het KWPN zelf vooral ook mooi geweest, het is goeie reclame dat je paarden met het sportpredikaat fokt uit een prestatie merrie in combinatie met KWPN ggk hengsten. Dan lijkt het er namelijk op dat je systeem werkt. 
Edit: Bedankt voor je uitgebreide reactie; hier kunnen we over discussiëren op een normale manier.