haar ouders waren volbloed friezen, 'denken ze'.
Dat denk je niet, dat weet je 100% zeker of je weet het niet zeker.
Dat weet je 100% zeker als het 'op papier' staat.
En dat betreffende paard een paspoort heeft, zegt helemaal niets. Met papier wordt een stamboekpapier bedoeld, dus met de afstamming van je paard er op, met ouders en voorouders en uit welke bloedlijnen zij stamt.
Een paspoort heeft in principe ieder paard en iedere pony, want dat is nl. al jaren verplicht. Dat zegt niets over de afstamming van het paard.
Citaat:
Denken ze?
Heeft ze uberhaupt papieren.
VragenKop schreef:Ja ze geeft een paspoort, maar denken zeg ik omdat ze het ook raar vinden dat ie een bles geeft, het word alleen steeds kleiner...
Als ze alleen een paspoort heeft en dus geen stamboekpapieren, dan is het dus geen volle fries, en mag ze volgens mij dan ook niet in het stamboek worden opgenomen, toch?
Bovendien; kijk maar eens op wat paardenmarkten. Zie daar eens wat allemaal alszijnde 'fries' wordt verkocht. De één nog krommer dan de ander, maar allemaal vrijwel zwart met sokken en behang, wordt zomaar allemaal betiteld als 'fries'. Wat een fries een fries maakt is niet het zwarte kleurtje en het behang, maar de afstamming. Is die onbekend, dan is het geen fries.
VragenKop schreef:Lees mijn vorige reactie lieve schat
Met dergelijke minachtende reacties had je wellicht beter geen topic kunnen openen.
Jíj vraagt hier toch of die fries kan worden opgenomen?? En vervolgens weet je het zelf blijkbaar beter dan alle bokkers hier? Als jijzelf antwoord op je eigen vraag kan geven, waarom hier dan nog vragen?
Reacties zijn toch duidelijk lijkt mij?
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 24-09-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt