fjorden fokkerij 3.000,-

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tiepfoudt

Re: fjorden fokkerij 3.000,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:11

Pff mensen doe ff lekker moeilijk. Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat de TS op zoek is naar een fjordenfokkerij waar ze paardjes aanbieden die niet meer kosten dan drieduizend euro. Of je dat dat veel vind of niet, lekker boeiend. Dat is toch haar keus?

@ Ragdollcat: lekker behulpzaam ben jij zeg. We zitten hier op een paardenforum, grote kans dus dat hier mensen zijn die wat goede fokkerijen kennen in die buurt. Zij kunnen haar dan toch tips geven welke een goede naam hebben en welke misschien niet?

@ TS: vd Berg is idd ook eentje die mij als eerste te binnen schoot :)

GABY19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:49

selenatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:30

B vd berg is inderdaad een goede.. Ik heb zelf mijn eigen fjord Gunnar een 3 jarige hengst gekocht van de fam Versteegh in Tiel.. die fokken ook jaarlijks met fjorden.. Dit jaar is er ook weer 1 te koop (hengstveulen ).. Verder zou ik zeggen kijk even een beetje rond op marktplaats of vraag het stamboek..

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:27

Ook al zitten wij wel buiten het genoemde gebied. Wij hebben wel diverse Fjorden in wisselende leeftijdscategorieën te koop (en daarmee ook prijscategorieën) uit eigen opfok. Dat wil zeggen, het gros van de paarden is in de leeftijd van 0 tot 4 jaar oud. Wat zoek je precies? Wat voor type, wat voor karakter? Misschien dat we met die kennis ook fokkers kennen bij jou in de buurt die passen binnen jou beeld van de gewenste Fjord.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:17

Er staan op het moment ook hele leuke fjorden op Marktplaats, zou me dus niet alleen maar op een fokkerij focussen, en vaak is het kopen van een particulier ook fijner, omdat de eigenaar alles van het paard weet, fokkers en handelaren, kunnen leuke paarden hebben, maar veel kunnen maar weinig over het paard zelf vertellen, maar geldt natuurlijk niet voor iedere fokker. Gewoon goed rond blijven kijken en niet alleen maar kijken naar fokkers.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:04

De fokker is anders wel de persoon die het paard zo lang kent als mogelijk is..
Bij handelaren is er uiteraard meer wisseling, maar als je een paard bij de fokker koopt lijkt het me dat deze je alles over het paard kan vertellen. Er is dan ook geen vorige eigenaar.
Dit lijkt me te gelden voor elk paard dat je bij de fokker koopt, tenzij het in tussentijd bij een andere eigenaar is geweest.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:25

Ik vind kopen bij een handelaar ideaal. Ruime keus en vergelijk, ik kies mn paard uit, hij komt m brengen en is het niks breng ik hem weer terug. Daarnaast geen hele eisenlijsten, mensen die contact willen en weet ik het wat. Er zijn natuurlijk minder eerlijke bij, maar dat is bij particulier net zo.

Niet dat ik een leuk particulier paard laat staan. Maar ik kijk eerst bij een handelaar of fokker en kan me dus goed voorstellen dat TS adressen daarvoor zoekt.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:42

Jeskim schreef:
De fokker is anders wel de persoon die het paard zo lang kent als mogelijk is..
Bij handelaren is er uiteraard meer wisseling, maar als je een paard bij de fokker koopt lijkt het me dat deze je alles over het paard kan vertellen. Er is dan ook geen vorige eigenaar.
Dit lijkt me te gelden voor elk paard dat je bij de fokker koopt, tenzij het in tussentijd bij een andere eigenaar is geweest.

Schreef daarom ook dat dat niet voor iedere fokker geldt.
Er zijn inderdaad heel veel fokkers die veel over het dier kunnen vertellen, maar er zijn zat fokkers die alleen maar fokken voor de verkoop en verder weinig met het paard bezig zijn. Daarom zal ik me ook niet blind staren om alleen bij een fokker te kopen en verder kijken.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:44

Nies_ schreef:
Ik vind kopen bij een handelaar ideaal. Ruime keus en vergelijk, ik kies mn paard uit, hij komt m brengen en is het niks breng ik hem weer terug. Daarnaast geen hele eisenlijsten, mensen die contact willen en weet ik het wat. Er zijn natuurlijk minder eerlijke bij, maar dat is bij particulier net zo.

Niet dat ik een leuk particulier paard laat staan. Maar ik kijk eerst bij een handelaar of fokker en kan me dus goed voorstellen dat TS adressen daarvoor zoekt.

Is ook prima hoor om naar adressen en namen van fokkers te vragen, maar er lopen ook nog heel veel andere fjorden rond die net zo leuk, of misschien wel leuker zijn en dan gewoon bij een particulier. Gewoon lekker rond kijken zou ik zeggen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:50

Denk dat dat bij de fjorden wel mee valt. Vind het sowieso een raar beeld van een fokker, alsof die niet om hun beesten geven. Denk dat zelf fokken het juist heel speciaal kan maken. De fokker kent de ouders van je paard ook, dus kun je een nog vollediger beeld krijgen.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:59

Ik denk dat 3000 best een mooi aanschafbedrag is. Daarvoor kun je een leuke fjord vinden, en een goed zadel erbij kopen of zoeken. Plus nog alle andere spullen die je voor een paard nodig hebt... dat kost heel wat bij elkaar. Met dit budget kun je een fijn zadel zoeken, zonder er voor te hoeven sparen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:45

Voor dat bedrag kan je er wel 2 of 3 kopen, alleen een top fokmerrie kost misschien 3000.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:54

Miepie77 schreef:
Voor dat bedrag kan je er wel 2 of 3 kopen, alleen een top fokmerrie kost misschien 3000.

Ze zegt ook niet dat ze een fjord van drieduizend wil kopen, maar dat ze niet over dat bedrag heen wil.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:48

Denk dat je meer betaalt voor een grote, mooie, doorgereden bomproof ruin dan voor een goede fokmerrie.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:32

Ik was wel benieuwd naar de reactie van TS, maar zag in haar profiel dat ze geband is :?