fokadvies voor Amazing star x Jazz x Chronos merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: fokadvies voor Amazing star x Jazz x Chronos merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:53

Gefeliciteerd! Begrijpelijk dat er dan wat weg moet

Had ik etoile al genoemd? Top braaf en fijn bloed goede moederlijn en mooi model en lengte

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:02

dankje :D

nee nog niet genoemd, maar ook dat is een nog vrij jonge hengst, ik zou toch liever gaan voor 1 met nakomelingen o.h.z

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:06

lisch schreef:
Had ik etoile al genoemd? Top braaf en fijn bloed goede moederlijn en mooi model en lengte

Ik had Etoile ook in gedachten, maar de nakomelingen vallen me nog niet echt mee.

Everdale is misschien ook een idee. Denk dat die een hoop van jouw punten compenseert.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:16

Anoeska27 schreef:
lisch schreef:

Ik had Etoile ook in gedachten, maar de nakomelingen vallen me nog niet echt mee.

Everdale is misschien ook een idee. Denk dat die een hoop van jouw punten compenseert.

Etoile heeft slechts 9? Veulen gehadit jaar..en Everdale?
Etoile Voor volgend jaar zon 50? Begreep ik.. Al snap ik je punt wel hoor maar dan kan je toch beter beoordelen hoe een hengst fokt..

Hengsten met meer veulens krijgt vele malen meer kans op goede veulens als -10

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 11:16

dat klopt, ik vind zowiezo dat je van 1 jaargang nog niet alles kan zeggen, helemaal als een hengst niet veel gedekt heeft.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 07:55

renee_navaro schreef:
Oscar en uphill geen optie, die gaan echt te massaal geven en ik denk ook geen lengte.

Vivaldi, heb ik aan gedacht omdat wij zelf een vivaldi hebben, lengte fijn beenwerk, en kip mak.

chippendale of everdale, zou mijn keus meer uitgaan naar chippendale, van deze nakomelingen kan je meer zeggen dan die van everdale, aangezien het om een jonge merrie gaat, zou ik graag voor nu een iets meer bewezen hengst gaan.

Ampere, hoe geeft die ze in karakter ?

onze merrie is ril, en dan bedoel ik ook echt ril, het veulen wat ik graag zou willen fokken moet later wel een fijn bewerkbaar paard worden, waar het gros van de ruiters mee overweg kan ;)

Wij hebben zelf een Ampere en die is erg lief en makkelijk in de omgang. Wel zit er karakter in, het is geen dodo. Wij zijn toentertijd ook naar Ampere zelf gegaan toen die nog in Nederland was bij De Watermolen. Het was een super braaf en makkelijk paard. Die mevrouw die ons toen hielp vertelde dat ze in der eentje sperma af nam. Zo makkelijk was/is die. Wij wilden een hengst ook een hengst die rustiger is omdat onze merrie erg heet kan worden.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 07:56