Ik wil absoluut niet bot overkomen. Ik zie alleen de andere kant.
Citaat:
Prisca Fortissimo was geen Gelderse maar een tuigpaard. En waarom maken wij er zoveel drukte om. Deze paarden zijn wel de voorvaders van de KWPN-ers van nu? Als die oude waardevolle lijnen er nog zijn kun je er nog gebruik van maken en erop terugvallen als blijkt dat het verkeerd gaat met de fokkerij.
Tja toch zullen die voorvaders ooit een keer verdwijnen en als ze niet meer waardevol zijn voor de fokkerij heb je er niets meer aan. Voor jullie is die waardevol maar voor de huidige fokkers niet dat blijkt helaas. Jullie hadden er zelf de afgelopen jaren nog mee kunnen fokken als jullie het type willen behouden. Ik zou zelf dit type niet fokken. Dit is niet gebeurt dus moet je nu ook niet klagen. Ben zelf geen fokker als ik het geld en de ruimte had zou ik zeker een gok wagen. Ik sta op een stal waar ik de andere kant hoor en zie.
Ik heb een aantal nando's gezien spraak me niet aan. Ook deze hengst spraak me niet echt aan (stond bij mij op stal) al had ik het de eigenaar wel gegunt. Aankomende hengstenkeurig zullen we zien wat hij gaat brengen.
Tuurlijk zullen we over een paar jaar weer gaan klagen dat het klassieke tuigpaard weg is ik denk ook wel dat de meeste fokkers daar wel bewust van zijn. Dan zal dat heus op een of andere manier wel weer terug komen als zal het wel even duren. De tijd zal het leren. Maar als ik op de concoursen kijk showt het luxere type toch mooier dan het klassieke.