vuurneon schreef:Mindim schreef:Ja joh? Oh, dat doe ik maar niet. Maar wat vinden jullie dan bezweet? Vochtig of kletsnat.
Ook kletsnat![]()
Is niets mis mee; ik zorg ervoor dat de ademhaling normaal is. Het is de buitenkant van de vacht die de vocht afvoert en afkoelt, de huid zelf blijft warm. Geen last van stijve spieren of een ziek paard hier
Ik gebruik zelf geen dekens omdat paard juist af en toe stond te zweten onder de deken. Ik kon overdag niet inschatten dat het bv op een middag wel wat warmer werd.
Nou ga ik even blont spelen hoor, maar als ze zweten komt dat toch vanaf de huid? Dus dan is het toch tot op de huid nat?
Hij stond vandaag onder zijn eczeemdeken in die hitte, ik er heen, want ik dacht dat het te warm zou zijn, maar hij was kurkdroog
, normaliter zweet hij ook niet zo snel, maar met rijden heel erg. En ik rijdt maar een half uur en voornamelijk draf, galop doe ik niet zo veel. Nu is hij nu ook nog niet op zijn actiefst, als het kouder wordt, wordt hij frisser en nog meer zweten. Ik kan het vanzelf even aankijken, maar als het echt te wordt, kan ik dan halverwege het winterseizoen nog met dekens komen en eventueel delen scheren?
In eerste instantie was het de bedoeling hem dan eerder onder een deken te zetten, zodat zijn vacht niet te veel wordt, dan hoef ik ook niet te scheren.
) Welke dekens raden jullie aan? We hebben er 2 nodig en willen niet te veel geld er aan uitgeven.. Ik dacht dit jaar eens 2 van Nika te bestellen, dan kan het toch wat minder kwaad moesten ze overlijden dan bv een dure Bucas. Ik denk niet dat onze ruin ooit een deken heeft gehad, dus dat zal wel weer wat 'spannend' voor hem zijn.