Ivm Chagall, ik lees op de bokt wiki het volgende: Chagall D&R kan het dressuurmodel verbeteren en bewegingstechniek toevoegen. De merries dienen te beschikken over een correct gesteld voorbeen. Dat correct gesteld voorbeen, waarom wordt dat er extra bij vermeld? Heeft Chagall ook een afwijking qua voorbeenstand? Aangezien mijn merrie linksvoor dus ook haar voetje scheef staat. Ik wil dat absoluut niet versterken.
Davino ga ik ook eens iets meer over opzoeken.
essiesilly, welke hengst zou jij kiezen voor deze merrie? Hoeft niet per se uit mijn lijstje te zijn, andere voorstellen zijn altijd welkom!
marilouise
Geplaatst: 30-09-13 12:31
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen olivi zou doen, ik ben er nu te lang uit om te zeggen wat het wel is op paarden gebied van nu, maar ik heb de hengst zelf vaak op stal meegemaakt een echte etterbak en redelijk wat nakomelingen van gezien, ook op een florencio merrie en die was echt een klein dik propje heel erg kort nog korter als van ferro.
Wat je wel zou kunnen doen kan ik je even niet mee helpen dit wilde ik toch meegeven.
agerrits
Geplaatst: 01-10-13 16:58
Moederlijn van je merrie is erg veelzijdig. Op basis van sport resultaten brengt deze goede springers. Maar los daarvan is bretton Woods in jou lijst voor mij wel één die er dan uitspringt. Zelf zou ik een goed bewegende spring hengst nemen
Een springhengst is niet wat ik zoek. Aangezien de moederlijn zo veelzijdig is, lijkt dit mij ideaal om dit te combineren met dressuurbloed. Het is de bedoeling om echt een nog beter dressuurpaard te gaan fokken, niet om er springpaarden uit te fokken En ik weet wel dat een goeie springhengst ook fijne dressuurpaarden kan geven, maar mijn voorkeur gaat uit naar een dressuurgefokte hengst.
agerrits
Geplaatst: 04-10-13 14:07
Lees goed, ik raad het je immers niet aan Met een dressuurhengst versterk je wellicht meer beweging en eigenschappen die gewenst zijn voor dressuur. Met een springhengst meer een allrounder. Hengst als Zhivago heeft het type wat je zoekt, hij is zeer bewezen, je gaat hiermee terug via Krack C naar flemming via moeder vader van je merrie.
Zhivago ga je geen sterkere bovenlijn van krijgen. Rousseau misschien?
agerrits
Geplaatst: 08-10-13 10:34
Het te bekomen veulen kan wel 100% op de merrie aankomen, ben je druk bezig met zoveel en een teveel aan punten, en maak het geen verschil. Rousseau geen verkeerde aanvulling overigens voor deze, meer in de richting van ferro zou kunnen aanvullen hier, maar hoeft natuurlijk niet