Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Korte staart vind ik geen zicht. En ook niet eerlijk tegenover het dier. Ik zou het dus nooit laten doen en ik zou als ik ooit een trekpaard zou kopen ook absoluut een kopen die wel een staart heeft.
marjotje82 schreef:De korte staarten gaan er in Nederland ook steeds meer uit.
De langstaarten nemen in grote getalen toe
Nou zit ik niet in het trekpaardenwereldje. Maar zag eerder dit jaar hier in de buurt toch ook we een vrij grote groep jaarlingen zonder staart. En zie elk jaar wel weer nieuwe jonge dieren, zónder staart. En vraag me dan dus af hoe dit mogelijk is, aangezien het al zo lang verboden is. Is er geen wet die zegt dat je niet eens meer een dier zonder staart mag hebben (tenzij geboren voordat het verboden was)? Klijntje schreef:marjotje82 schreef:De korte staarten gaan er in Nederland ook steeds meer uit.
De langstaarten nemen in grote getalen toe
Die indruk heb ik nou helemaal niet...Nou zit ik niet in het trekpaardenwereldje. Maar zag eerder dit jaar hier in de buurt toch ook we een vrij grote groep jaarlingen zonder staart. En zie elk jaar wel weer nieuwe jonge dieren, zónder staart. En vraag me dan dus af hoe dit mogelijk is, aangezien het al zo lang verboden is. Is er geen wet die zegt dat je niet eens meer een dier zonder staart mag hebben (tenzij geboren voordat het verboden was)?
Eddy_Rocks schreef:Op de trekpaardenkeuring zag ik een vorig jaar geen enkel paard met een staart. Belachelijk is het...
Mindim schreef:Eddy_Rocks schreef:Op de trekpaardenkeuring zag ik een vorig jaar geen enkel paard met een staart. Belachelijk is het...
Belachelijk, paarden zonder staart zouden het keuringsterrein gewoon niet op mogen. En al helemaal niet goedgekeurd voor het stamboek. Dan is de aantrekkingskracht om te couperen misschien ook een stuk minder.
Susie1992 schreef:Okee, maar als een dierenarts een medische verklaring afgeeft en de staart wordt gecoupeerd met de juiste papieren moet het stamboek het paard toelaten. Dus het ligt niet alleen aan het stamboek!!! Ga eens een keer bij de powerhorse competitie kijken. Heel veel paarden met staart. Er veranderd echt wel wat. Het zal altijd een discussie punt blijven maar z'n verhaal heeft echt meer kanten.
Io_lover schreef:Tigra_ schreef:Korte staart vind ik geen zicht. En ook niet eerlijk tegenover het dier. Ik zou het dus nooit laten doen en ik zou als ik ooit een trekpaard zou kopen ook absoluut een kopen die wel een staart heeft.
De meeste oudere trekpaarden zijn gecoupeerd kan het paard dr aan doen?!
In belgie word er vaak zelf nog gevraagd achter een korte staart...
En voor sommige dingen word het aangeraden ( ploeg op je been doet geen deugd!!!)
Groetjes!
bigone schreef:Alle dierenartsen berispen die hier nog aan mee werken, leg een vlecht in de staart en bind hem dubbel als ze een kar of ploeg moet trekken. Ik vind het pure mishandeling en wat mij betreft zetten ze er zware straffen op, ook op mensen die met veulens de grens overgaan en het daar laten doen.