Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik zei ook altijd nee ik hoef nooit een fries of elk robuust paard... mijn gevoel zegt soms dat ik juist met iets anders kom dan een normaal rijpaard.[/quote]
Bettinaw schreef:Partyflappel schreef:Wij hebben ook van die lollige friezen, in de omgang heel braaf maar met rijden toch vrij pittig, 2 die altijd ergens 'bang' van zijn, eentje die gewoon ontzettend vlug is.. We hebben ook eentje van 1.71 te koop staan! Heel braaf, maar wel een lolbroek tijdens het rijden.. schrikkerig afentoe. Niet gemeen..
foto?
PrizTwir schreef:Een fries is koel qua karakter. Alleen kan heus wel pit in zitten. Kijk goed na de ouders. Tsjerk is dus Een hengst met extra veel pit. Zelf zou ik er nooit voor kiezen omdat ze zo om kunnen slaan. Dus ga googlelen naar de dekhengsten en hun karakter!
Jibbel schreef:Mijn friezen zijn allebei zeker geen dooie dienders, maar ook niet te vergelijken met hoog in het bloed staande paarden.
Ik vind ze iig qua karakter erg prettig in de omgang en ook goed werkwillig, geen slome trapzakken ofzo. Ook zijn ze goed heet te maken in het werk en behoorlijk sensibel, maar dingen zoals steigeren etc. die je weleens ziet bij hoog in het bloed staande paarden, dat is er hier (gelukkig) niet bij.
De pest is wel een beetje dat áls ze doorslaan, het wel behoorlijk lomp en onbehouwen gaat en het dan een soort zwart voor hun ogen wordt..
Tenminste, voor mijn eigen Fries gaat dit op en voor nog een aantal andere Friezen die ik ken.
Dus ik zou gewoon kijken of een paard bij je past en niet het ras an sich.