Hengstenkeuze KWPN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Hengstenkeuze KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:39

Gezien het lijntje waar je merrie uit komt, zou ik het bij Gelders houden. Eventueel een hengst met rijpaardenbloed. Dat is op papier interessanter :) Verkoop.. daar moet je altijd rekening mee houden. Je weet nooit wat de toekomst brengt ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:39

Chablis is het eerste wat er in mij opkomt. Je hebt een gave merrie trouwens.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:59

WV Saron. Om onderstaande redenen:
+Braaf
+Werkwillig
+Zeer goed springen
+kleur
-Beweging

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 22:50

Mijn keuze zal meer bij de dressuur liggen en minder bij het springen. Dus springbloed heeft bij mij niet de voorkeur.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:02

Dan zou ik die hengst om laatste reden laten staan en naar Chablis of Wilson kijken. Die hebben beiden een scheut rijpaardenbloed en fokken wat meer de rijtypische kant op bij de Geldersen. Lijken me beiden hele fijne sportpaarden en de moederlijnen waar ze uit komen liegen er ook niet om.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:33

Ik zou ook Chablis adviseren voor deze merrie. Die komt uit een goed echt Gelders stammetjeis veelzijdig en de paarden uit dit stammetje hebben een geweldig karakter.

Hele mooie merrie overigens.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:38

FerreroRoche schreef:
Maestro vind ik wel iets Gelders hebben qua uitstraling maar als je echt "Gelders" wil kijk je al gauw naar KWPN tuigpaarden, maar dat zijn ook prachtige paarden en misschien iets om over na te denken als je veel dressuur gaat doen, het kan erg fout gaan of heel erg goed sinds tuigpaarden (vooral KWPN tuigpaarden) hun achterhand heel er goed gebruiken en zijn mooi omhoog gebouwd. Ik heb even rond gekeken door de KWPN database en ga af van foto's, video's en wat ik kon lezen maar ik vond dit wel een leuk tuigpaard:

Nando STB, Tuigpaard

Nando is klein (164cm) maar hij is fors en mooi gebouwt dus iets om over na te denken.

Er zijn alleen maar KWPN Tuigpaarden. Het KWPN heeft 4 fokrichtingen, dressuurpaarden, springpaarden, tuigpaarden en gelderse paarden.

Nando is niet mooi gebouwd. Hij heeft een ramskop en een verschrikkelijke rug daar zou ik fris omheen lopen.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 14:59

Ik denk dat het toch Rubus B gaat worden... :)