[TI] Van de Gadedijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:52

Ben wel benieuwd hoe Jippe toen was namelijk :)

Ja dan zijn het toch 2 verschillende Cupido's.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 22-08-13 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:53

Keltic is bij Louise geboren, uit een drachtig geimporteerde merrie uit Ierland. Hij is dus zijn hele leven tot ik hem kocht bij Louise geweest. Is in 2006 op de hengstenkeuring van NSvT geweest en afgekeurd. Niet omdat hij te lief was. Volgens Louise was een soort van ruzie tussen haar en het NSvT omdat ze Keltic als jaarling niet aan hun heeft willen verkopen. Volgens de keuringsrapporten ging het om piephakken. Die keuringspapieren heb ik voordat ik Keltic kocht opgevraagd bij het NSvT. Ik heb hem daarop nog extra laten keuren maar er is geen sprake van piephakken gelukkig!

Ik heb Keltic gekocht in volgens mij 2008 en toen laten ruinen. In 2009 is hij Nederlands kampioen geworden vanner ruinen. Volgens Louise heeft hij daar voor zeker 50 nakomelingen gezorgd dus er lopen heel wat Keltic kindjes rond! En in 2010 is Keltic bij weg gegaan en naar Allienda gegaan. Zijn geschiedenis is dus wel goed bekend.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat hij in 2006 is afgekeurd en later Nederlands kampioen is geworden. Hij was in 2006 nog wel volledig onbeleerd, was vreemd geschoren en stond net voor het eerst op ijzers. Onder betere omstandigheden had hij wel goedgekeurd geweest denk ik, had voor alle nakomelingen toch ook leuk geweest!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:19

Zilfstar schreef:
Ja dan zijn het toch 2 verschillende Cupido's.

Kan ook zijn natuurlijk dat Cupido zijn naam verandert is. Moeder heette op de Asheuvel Sjoukje, maar die heeft Louise veranderd in Sjouke. Dat is niet zo'n grote verandering natuurlijk, maar kan dus zijn dat Cupido ook anders genoemd werd. Dit is de Cupido die ik nog ken:
Afbeelding
Deze is van Crosby vd Asheuvel x Sjoukje (Sjouke vd Gadedijk)

Allienda

Re: Van de Gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:47

Oh wat gaaf..............Dat is dus een halfbroer van mijn gekke Devin <3 Leuke tinker trouwens!!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:16

Ik heb dr eens gebeld toen we sully vd gadedijk, nu iduna, kochten.
Vond t een vlotte tante en binnen kortetijd stuurde ze me ook nog foto van sully daar door..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:25

Ook ik heb haar destijds nog eens gebeld en ze nam er echt de tijd voor om vanalles te vertellen en probeerde ook nog wat dingen uit te zoeken. Ik begreep dat Sylke en niet zo heel lang had gestaan, en waar ze vandaan kwam kon ze helaas niet meer vertellen omdat ze met grote groepen tegelijk kwamen.

Je zou haar altijd eens kunnen bellen als je nog specifieke vragen hebt? Ik had niet het idee dat ze dat vervelend vond namelijk.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:35

Ik had ook niet de indruk dat ze t erg vond, anders had ze ook niet zoveel moeite gedaan me nog een foto na te sturen

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:05

Allienda schreef:
Oh wat gaaf..............Dat is dus een halfbroer van mijn gekke Devin <3 Leuke tinker trouwens!!

Had ik ook op de vorige pagina vermeld ;) Hij was het enige volle broertje van Anouk, en ik heb hem nog gezien voordat hij naar Gadedijk ging. Zo'n knap veulen was het... Zo jammer dat hij niet meer leeft...

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:38

Nou shettepet, ze was heel duidelijk dat al die veulens op dat moment tinker bloed voerde zijn veulens waren, op een paar duidelijke friesjes na. Ze was er ook erg trots op. Het was een grote blubber plek ergens midden in een bos met hooriruiven waar ze allemaal uit stonden te eten. Maar goed ik herhaal ook maar wat ze mij verteld heeft.
Ik ben bij die bewuste hengsten keuring geweest en hij was idd lelijk geschoren, en in enige over conditie waardoor hij niet echt lekker liep maar er waren er toen meer die niet lekker liepen en wek goed gekeurd werden. Ze was idd woest dat hij niet door was en naar huis moest.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:49

Ik kon me inderdaad ook nog herinneren dat hij op de hengstenkeuring van het NSvT is geweest. Vond hem toen ook behoorlijk in overconditie. Zo'n keuring is ook een momentopname en de piephakken die ze dachten te zien kan te maken hebben met de beenstand die je dus kan beïnvloeden.

Die veulens op die weide waren inderdaad van de importmerries. Niet van Keltic. Dat was nl al toen wij daar waren en toen was Keltic nog maar 2. Kevin hebben ze idd ook gehad, maar die heb ik daar nooit (bewust) gezien, enkel op de keuring.

Misschien kan je ze bellen en vragen naar de moeder van Keltic?

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:55

Shettepret schreef:
Dat klopt inderdaad Allienda. De moeders hadden ook veel wit.
De veulens met veel 'bont' patroon zijn degene die uit Tjitske van de Gadedijk zijn gekomen.
Tjits is een fries. Uit de combi Keltic x Tjitske zijn Kaitlin, Kimberley en Kalusha gekomen.
Alle drie prachtige merries.
Feline is dus ook van Keltic (moeder Sissy) net als Sylvester (Patty), Kirsten (Katy), Eros (Shakira), Flynn (Sissy), Samsom (Sharon), Gert (Gemma).

Even een paar die ik nog uit mijn hoofd weet.

En Flynn staat in mijn profiel. <3
Helaas uit het oog verloren, dus als iemand weet waar hij nu is?!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:45

Toen ik daar was was was keltic een flinke volwassen hengst en was kevin het puppie die het in de toekomst moest gaan doen. Ze stonden samen ergens achteraf bij een huis waar de eigenaar geen vreemde op het erf wou. Waren mensen met jonge kinderen. Ze stonden daar ieder apart in een wei. Alleen de 2 hengsten.

Noa van bianca stond er toen ook nog niet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:26

Weet jij nog in welk jaar jij bent geweest, sneppie?

Hoe oud is Keltic nu eigenlijk?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 06:46

_SC_ schreef:
En Flynn staat in mijn profiel. <3
Helaas uit het oog verloren, dus als iemand weet waar hij nu is?!

Heey Kim!
Leuk dat ik jou hier tegenkom!! Flynn is inderdaad een beauty en net zo lief als zijn mama.

@ Sneppie: dat ze dat verteld heeft klopt absoluut!! Maar het is niet waar!
Zo is er destijds meer verteld wat niet klopte.
Het weiland was inderdaad 1 groot drama. Vreselijk hoe ze er liepen.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:05

Oh ja, hier is ook iemand in het bezit geweest van Flynn, zoon van Keltic! En die heeft Sissy ook gehad. :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 07:30

snowdon schreef:
Weet jij nog in welk jaar jij bent geweest, sneppie?

Hoe oud is Keltic nu eigenlijk?

Keltic is nu 12 jaar geboortedatum is 17 mei 2001 :-)

En dat Keltic in overconditie geweest is op de keuring kijk ik echt niet van op. Hahaha, dat beest doet alles voor eten en elk sprietje gras moet eraan geloven. Daarbij is dat hij liever lui dan moe is! Hij wordt echt heel snel te dik, we moeten echt een beetje opletten met hem. De andere twee hebben dat een heel stuk minder :-)

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:53

kimfeline schreef:
Oh ja, hier is ook iemand in het bezit geweest van Flynn, zoon van Keltic! En die heeft Sissy ook gehad. :D

Bokker Cissi :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:11

Ik ben in 2003 met Esmeralda daar geweest zag ik nog terug op Bokt, dus dan klopt het in mijn herinnering dat hij 2 was :)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:01

Kan goed zijn hoor shettepet dat ze maar wat vertelde en volgens mij hadden ze veel percelen over dechele streek waar van alles stond.
Ik denk dat ik er een jaar of 6 geleden geweest ben Leon, 1 van de veulens heete Silvester de andere namen van de hengst veulens komen niet boven. Ze waren wel vrij wit maar daar hou ik van.
Hier in Beusichem loopt ook nog een effen heel donkerbruin op zwart af tinkertje van hun. Die staat dacht ik in relatie tot Anouk. Heeft een frieze uitstraling, eigenlijk meer fries dan tinker. Geslacht weet ik zo niet.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:59

sneppie schreef:
Hier in Beusichem loopt ook nog een effen heel donkerbruin op zwart af tinkertje van hun. Die staat dacht ik in relatie tot Anouk. Heeft een frieze uitstraling, eigenlijk meer fries dan tinker. Geslacht weet ik zo niet.

Dat is de moeder van Anouk : Sjoukje :) Die heb ik wel eens opgezocht inderdaad in Beusichem.

Jet_Mexx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:02

Afbeelding

Hallo,

Beetje oud topic is dit, maar ik heb ook een tinker bij Stoeterij Gadedijk vandaan!
Weet verder eigenlijk niks van zijn herkomst, hij is van 1-6-1999 en heet Mexx van de Gadedijk. Ik heb hem in 2003 gekocht, toen was hij al ruin. Maar ben gewoon nieuwsgierig of iemand iets weet over zijn herkomst!

Dus mocht iemand nog actief zijn in dit topic en iets weten, hoor ik het graag :)

xxxx